Jestem szczęśliwym posiadaczem 508 SW 1,6 turbo benzyna.
Mam mała zagwozdkę co do oleju, a dokładniej do jego temperatury. To co mnie zawsze dziwi, to fakt, ze przy odpalaniu w chłodne dni słychać metaliczny dźwięk z silnika (brak smarowania). I tak jest do momentu aż nabierze on temperatury. Przy zakupie powiedziano mi, ze ten silnik tak ma, że jak za długo stoi to olej ścieka i później silnik musi chwilę pochodzić by miał smarowanie. Tutaj moje dwa znaki zapytania. Co może być przyczyną, że temperatura oleju podnosi dopiero po około 5 minutach i dlaczego u diabła zawsze ścieka w ciągu kilku godzin :/ Proszę o pomoc lub może ktoś z Was miał taki przypadek.
Właśnie szukałem kogoś kto ma podobny problem i chyba znalazłem. Uściślając- czy ten hałas pojawia się praktycznie tylko przy ruszaniu i zwalnianiu sprzęgła? u mnie to metaliczny dźwięk przypominający tarcie, mało fane dla ucha... Też myślałem że to ma związek z temperaturą oleju ale chyba jednak nie. Faktem jest że problem ustał na 2 tygodnie po uzupełnieniu oleju silnikowego.
Jakiego oleju używasz? Pierwotnie miałem 5W40 ale ostatnio mi wlali 5W30...
Dołączył: 24 Cze 2015 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: 508 SW
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 24 Cze 2015, 12:39
Temat postu:
Re: Temperatura oleju.
xxbiberbruderxx napisał:
Jestem szczęśliwym posiadaczem 508 SW 1,6 turbo benzyna.
Mam mała zagwozdkę co do oleju, a dokładniej do jego temperatury. To co mnie zawsze dziwi, to fakt, ze przy odpalaniu w chłodne dni słychać metaliczny dźwięk z silnika (brak smarowania). I tak jest do momentu aż nabierze on temperatury. Przy zakupie powiedziano mi, ze ten silnik tak ma, że jak za długo stoi to olej ścieka i później silnik musi chwilę pochodzić by miał smarowanie. Tutaj moje dwa znaki zapytania. Co może być przyczyną, że temperatura oleju podnosi dopiero po około 5 minutach i dlaczego u diabła zawsze ścieka w ciągu kilku godzin :/ Proszę o pomoc lub może ktoś z Was miał taki przypadek.
Miałem podobne objawy. Problem był w napinaczu łańcucha rozrządu. Ustrka taka występowała we wcześniejszych modelach tego silnika 1,6 THP - można to znaleźć w sieci. Po wzroście ciśnienia oleju zaczynał działać napinacz łańcucha i hałas znikał. Pierwszy raz w ASO wymieniono mi napinacz jednak po ok 3 miesiącach problem powrócił. W zeszłym tygodniu wymieniono mi cały rozrząd, ciekawe co będzie dalej.
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 508 SW 1.6 T Allure 2013
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 17 Sie 2016, 22:42
Temat postu:
Re: Temperatura oleju.
[quote="Jan Kazimierz"]
xxbiberbruderxx napisał:
Miałem podobne objawy. Problem był w napinaczu łańcucha rozrządu. Ustrka taka występowała we wcześniejszych modelach tego silnika 1,6 THP - można to znaleźć w sieci. Po wzroście ciśnienia oleju zaczynał działać napinacz łańcucha i hałas znikał. Pierwszy raz w ASO wymieniono mi napinacz jednak po ok 3 miesiącach problem powrócił. W zeszłym tygodniu wymieniono mi cały rozrząd, ciekawe co będzie dalej.
Witam
Czy problem po wymianie rozrzadu zniknal?
Ja mam wymieniony rozrzadu I mam podobne objawy
Dołączył: 09 Mar 2016 Posty: 327 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Czw 18 Sie 2016, 16:02
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Temperatura oleju.
Też stawiam na rozrząd, a dokładnie na wspomniany wcześniej napinacz. Wiele silników TSI z grupy VAG miało z tym problem. lepiej tego nie bagatelizować, tylko w porę udać się z rozrządem do dobrego fachowca.
To nie jest normalne, że w zimnym silniku słychać metaliczne dźwięki i nie trzeba wierzyć w czyjeś słowa że "ten silnik tak ma", sprzedawca wciśnie każdą bajkę. jeśli poziom oleju jest prawidłowy to nie zawracałbym sobie nim głowy, to raczej coś poważniejszego z rozrządem ew. może jakieś luzy na zaworach??
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 508 SW 1.6 T Allure 2013
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 02 Wrz 2016, 15:45
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Temperatura oleju.
Mały update do mojego poprzedniego posta...
Mimo iż zakupiłem samochód w dużej firmie sprzedającej samochody poleasingowe, i otrzymałem pisemną informację iż przy przebiegu 83 tyś/km został wymieniony rozrząd w ASO, to przy wizycie w warsztacie, i przekazaniu mechanikowi iż niepokoi mnie dzwięk metaliczny podczas porannego odpalania samochodu, zostało to zweryfikowane negatywnie...
Okazało się że w ASO tylko przejrzeli rozrząd nie wymieniając go...
No wiec, jako iz zostałem wprowadzony w błąd chciałem rozwiązać umowę kupna sprzedaży...jednak salon i warsztat wzięli na siebie całą winę i wymienili mi rozrząd na nowy...
Po wymianie rozrządu (komplenego) dziwny, metaliczny dźwięk zniknął...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.