Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 131 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZIELONA GÓRA Posiadane auto: Citroen Berlingo (B9) 2010 1.6 HDi 90 KM
Piwa: 9/3
Wysłany: Czw 22 Sty 2015, 23:51
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) ciezkie odpalanie a szczególnie rano..... help...
KotBury proszę powiedź jeszcze jedno ten wadliwy czujnik temperatury, to ten na głowicy czy jakiś inny jeszcze, bo na wskaźniku w środku wskazuje raczej dobrze
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 24 Sty 2015, 03:44
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) ciezkie odpalanie a szczególnie rano..... help...
Spoko, nie szalej od razu z wymianami, tylko najpierw sprawdź, czy rzeczywiście uszkodzony jest czujnik (co się zdarza niezwykle rzadko), czy kable i styki. W tym celu odepnij kostkę elektryczną czujnika temperatury cieczy chłodzącej (u góry po prawej stronie głowicy, stojąc przed maską i patrząc na silnik - kolor kostki elektrycznej zielony lub niebieski). Gdy kostka będzie odpięta (ostrożnie! są zatrzaski, które można pourywać i jest wtedy kicha!) - komputer pobiera wartość zastępczą (awaryjną) temperatury: "ostatni dobry odczyt" lub w innych wersjach HDI "-50 stopni C". Wtedy eksperymentować z rozruchem silnika. Gdy zapali momentalnie, od pierwszego razu przy mrozie -5 stopni, gdzie przed odpięciem kostki palił kiepsko, oznacza właśnie uszkodzenie czujnika (prędzej kabli i styków).
Jeśli jednak nadal są problemy z rozruchem za pierwszym razem - nie jest winien czujnik temp. cieczy. Należy swe piękne oczy obrócić na inne elementy, jak rozładowane aku, uszkodzenie rozrusznika, także problemy z paliwem oraz ostatecznie układem wtryskowym.
Gdy nie znasz się kompletnie na rzeczy, warto poświęcić parę groszy na pomoc zawodowca, który te rzeczy rozgrywa w 5 minut.
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 131 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZIELONA GÓRA Posiadane auto: Citroen Berlingo (B9) 2010 1.6 HDi 90 KM
Piwa: 9/3
Wysłany: Nie 25 Sty 2015, 23:13
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) ciezkie odpalanie a szczególnie rano..... help...
KotBury mam do Ciebie parę pytań doprecyzowujących, a mianowicie Twój opis umiejscowienia czujnika/wtyczki od temperatury cieczy jest niezwykle bogaty, ale mimo to nie znalazłem go nawet z latarką, gdzie się on znajduje może na zdjęciach będzie łatwiej (wrzucę parę).
Kolejna sprawa to jak już uda mi się zlokalizować ten czujnik i odpiąć wtyczkę, w celu sprawdzenia jakości kabli, to gdzie z drugiej strony (na końcu, przy założeniu że przy czujniku to początek) pod jakimi pinami szukać?
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 131 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZIELONA GÓRA Posiadane auto: Citroen Berlingo (B9) 2010 1.6 HDi 90 KM
Piwa: 9/3
Wysłany: Pon 26 Sty 2015, 15:10
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) ciezkie odpalanie a szczególnie rano..... help...
spoko, nie jest tak że musisz za mnie szukać, wzięło się to stąd, że jak cały czas sądziłem że są 2 takie same czujniki w silniku, chyba dlatego że w Boxie znalazłem 2 wystąpienia. I sądziłem że są 2 jeden na termostacie, a drugi jak wyczytałem z wcześniejszych postów na głowicy - a wyszło że ten sam. Byłem przekonany że jeden daje sygnał do rozruchu silnika, a drugi na deskę.
Na pewno by nie było tego zgrzytu gdybym od początku widział że czujnik jest na termostacie, ale co tam skoro ma się do pomocy bogatszych w wiedzę forumowiczów
Kilejne linki to parametry z pierwszej próby + dwie kolejne i start silnika.
Na moje oko wygląda wszystko ok (ale to tylko moje oko ), chociaż może
napięcie wtryskiwaczy jest za niskie? (ok 75V)?
Problem z odpaleniem pojawia się losowo, w temp. tak już poniżej +5stC.
Błędów nie miałem podczas tej próby odpalania, chociaż jak czasem podpinam
puga i robie globala, wywala mi 3 szt, które myślę nie powodują problemów, chociaż
nie wiem dlaczego sie pojawiają:
U1118
P1693
U2001
- Świece sprawdzał elektron i mówił że ok,
- korekty wtryskiwaczy na poziomie 95-105%,
- filtr paliwa świeży + pozostałe również
- aku 2 lata
- FAP jest i dobrze działa
- paliwo statoil/bp + 2t
- test nastawników (egr) działa w pełnym zakresie.
(jak mało danych to dopytajcie bo na razie pustka w glowie)
Panowie, jakie dodatkowe parametry do podglądu wrzucić podczas odpalania?
Tak czy inaczej obserwacji ciąg dalszy.
Ostatnio zmieniony przez skiner dnia Pią 30 Sty 2015, 11:01, w całości zmieniany 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 29 Sty 2015, 19:37
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) ciezkie odpalanie a szczególnie rano..... help...
Temat był często poruszany na tut. forum, jak również innym, np. tutaj.
Rozszyfrowane kody usterek oznaczają:
Cytat:
U1118 - brak komunikacji między kalkulatorem silnika i BSI.
P1693 - Turbo charge control circuit malfunction / Obwód sterowania ciśnieniem doładowania, usterka
U2001 - Zdalne budzenie sieci. Żądanie obudzenia nieobecne lub niewłaściwe.
Nie wstawiaj nieznanych plików w formacie .pdf. Ja ich w każdym razie nie odważyłem się otworzyć. Obrazki należy przedstawiać bezpośrednio na stronie forum, tak jak 4 obrazki powyżej.
Tak więc zanim zaczniesz monitować na forum, przynajmniej rzetelnie przeczytaj to, co inni napisali.
Co z parametrami, które wyliczyłem w poprzednim wątku, tj. ciśnieniem paliwa w momencie rozruchu, obrotami silnika, synchronizacją rozrządu?
Czy rozważane było i sprawdzane ewentualne uszkodzenie sterownika albo przynajmniej jego styki masowe, które opisano na elektrodzie.pl?
Niestety, forum tego wszystkiego za Ciebie i mechanika nie zrobi.
Re: ( Peugeot 407 ) ciezkie odpalanie a szczególnie rano..... help...
Linki poprawione.
Sorry za .pdfy, ale myślałem że wykresy będą czytelniejsze.
Znalazłem taki dodatkowy opis kodu:
P1693
Turbo charge control circuit malfunction
SID 803 Starting and switching off of the engine controlled. Starting or switch-off requests absent or not valid.
J34P - Remote control wake-up inconsistency problem.
Mój silnik RHR sid803 na siemensie
Czytałem ten temat z linku elektrody. Wymieniałem już sterownik ale z powodu innej awarii i innych błędów.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 30 Sty 2015, 10:01
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) ciezkie odpalanie a szczególnie rano..... help...
Linki poprawione, ale nic nie widać!
Kody usterek jak najbardziej wskazują, że przyczyną okresowych problemów z rozruchem mogą być typowe niedomagania elektryczne "brak styku" lub "styki chwiejne". Dotyczy to zwłaszcza usterek w komputerach sterujących (U1118, U2001).
Interpretacja usterek, którą podajesz, pochodzi z diagnoskopów "niemarkowych", "wielobranżowych", w związku z tym mogą być duże przekłamania. O tym świadczy usterka J34P, która w ogóle nie występuje w zestawie kodów usterek EOBD. Należy więc przyjąć, że kod P1693 dotyczy turbosprężarki i nie ma nic wspólnego z ciężkim rozruchem silnika, tylko jej sterowaniem.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 30 Sty 2015, 13:29
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) ciezkie odpalanie a szczególnie rano..... help...
No, w porządku, dało się otworzyć. Szczególnie przydatny jest drugi komplet wykresów, ponieważ obrazuje on przebieg rozruchu, a mianowicie: silnik zapalił dopiero za 4-tym razem, mimo że miał dobre parametry rozruchu. Synchronizacja wału korbowego z wałkiem rozrządu - TAK. Ciśnienie paliwa w zasobniku - ok. 200 bar w momencie rozruchu i następnie ok. 300-400 bar na biegu jałowym. Prawidłowe procenty otwarcia 2-ch zaworów regulacyjnych ciśnienia (ok. 22% i 15%). Prędkość obrotowa silnika w momencie rozruchu - na pierwszym wykresie, na którym była tylko jedna próba uruchomienia, wygląda dość podejrzanie ze względu na nietypowe "zygzaki" (skoki) obrotów od normatywnych 200 obr/min aż do ponadnormatywnych 400 obr/min. Ta ostatnia cyfra wskazuje, że na którymś cylindrze może być spadek kompresji (czyli ciśnienie sprężania), na co wskazuje zbyt lekkie obciążenie rozrusznika. Tak olbrzymie obroty świadczą o tym, że rozrusznik nie był obciążony oporem sprężania w górnym położeniu tłoka (suw sprężania).
Może to być przyczyną ciężkiego rozruchu silnika, mimo nienagannej kondycji wtryskiwaczy i prawidłowego ciśnienia paliwa, gdyż na jednym/dwóch cylindrach wtrysk paliwa "rozłazi się" po dziurach w cylindrze. Dlatego silnik zapala dopiero za 4-tym razem. Im zimniejszy jest silnik w momencie rozruchu, tym ciężej daje się zapalić. Również dekompresja cylindrów może się przyczyniać do nierównomiernych obrotów po uruchomieniu silnika, a wręcz szarpania, mimo pełnej sprawności układu wtryskowego paliwa do czasu rozgrzania silnika.
Moim zdaniem kwalifikuje się to w pierwszym rzędzie do sprawdzenia kompresji cylindrów, czyli szczelności komór spalania. Test kompresji "bezinwazyjny" powinien odpowiedzieć na to pytanie. Podkreślam z naciskiem: nie wolno testu kompresji przeprowadzać na silniku Common Rail poprzez wymontowanie wtryskiwaczy lub świec żarowych, po to, by mieć dostęp sondą do komory spalania. Jest to niedopuszczalne ze względu na niebezpieczeństwo bezpowrotnego zniszczenie wtryskiwaczy oraz świec żarowych, które są ceramiczne i pękają jak żarówki.
Test kompresji powinien odbywać się metodą "spadku prądu rozrusznika/akumulatora" lub za pośrednictwem czujnika obrotowego wału korbowego, który to sposób jest skrajnie uproszczony, o czym świadczy wykres obrotów przedstawiony na obrazkach kolegi.
Gdy wyniki testów kompresji wypadną korzystnie, pozostaje elektryka komputerów i ich wzajemnej łączności, o czym może się wypowiedzieć tylko konkretny fachowiec w tej dziedzinie. Ja w każdym razie nie będę się wypowiadał, bo się nie znam. Z doświadczenia wiem jedynie, że dość ukryta jest usterka elektryki w obwodzie: kluczyk- stacyjka-immobilizer-rozrusznik-akumulator. Jeżeli są gdzieś chwilowe przerwy w tej pętli, to robią się kłopoty, o czym mowa.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 16 Lut 2015, 12:58, w całości zmieniany 2 razy
Re: ( Peugeot 407 ) ciezkie odpalanie a szczególnie rano..... help...
Rozumiem ze skoro kompresja rozlazła sie po ktoryms uszkodzonym cylindrze, to rownoczesnie do oleju powinno przechodzic palio splywajace po sciankach cylindra lub powinien spalac sie olej? W obydwu przpadkach poziom oleju powienien sie albo zwiekszyc albo zmniejszyc? Od wymiany do wymiany oleju (ok 10-12tys km) nie zauwazylem natomiast zadnych roznic w jego poziomie.
Sprawdzenie stanu cylindrow jak pisales nie wchodzi w gre, bo jestem za granica i nie wiem kiedy wroce do PL.
Obserwowalem zachowanie sie auta podczas odpalania przez jakis czas i zauwazylem, ze opisywany przeze mnie problem pojawia sie jak procent zapchania FAP wynosi ok 70% > i znika, po wypaleniu sie FAP.
Czasookres wypalania sie Fap jest rozny w zaleznosci od rodzaju jazdy, ale nigdy nie byl nizszy niz 450km.
Pytanie w zwiazku z tym takie:
Jak / czy FAP (cisnienie spalin w wydechu?) moze wplywac na opisane przeze mnie klopoty z odpalaniem?
Dodatkowo, czy problemy z "uszkodzonym" cylindrem nie powinny ujawnic sie w odczycie korekt wtryskiwaczy na zimnym silniku?
W wolnej chwili podepne puga pod DB na zimno z ustawionym odczytem korekcji wyryskow i poobserwuje.
Ps.
Podpialem puga pod PP i tam, blad 1693 ma opis:
Starting and switching off of the engine controlled. Starting or switch-off requests absent or not valid.
Moim zdaniem, szukajac info w necie na innych forach, te 3 podane przeze mnie bledy, moga byc skutkiem, a nie przyczyna klopotow z rozruchem, ale moge sie mylic, bo sie tez nie znam.
Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): kamienna góra Posiadane auto: Peugeot 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 13 Lut 2015, 21:07
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) ciezkie odpalanie a szczególnie rano..... help...
Witam.
Mnie chyba dopadło to samo, co rok ta sama sytuacja z rozruchem. Odpala za 3-4 razem przy temperaturze nawet 0 stopni. Powiem wam że nawet w garażu (murowanym) pali za 3-4 razem, co dziwne nie zawsze.
pare dni temu zostawiłem samochód na parkingu, rano było na minusie 5 stopni. Podłaczyłem komputer przed odpaleniem, aby sprawdzić ile pokażą czujniki i pokazały inne wartości.
Przy temperaturze -12 czujniki wskazywały takie wartości
I tu moje pytanie czy taka rozbieżność jest dopuszczalna, czy wszystkie czujniki padły i podają złe wartości.
Peugeot 407 2.0 HDI
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 16 Lut 2015, 00:08
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) ciezkie odpalanie a szczególnie rano..... help...
Czujniki temperaturowe raczej dobrze wskazują, szczególnie odpowiedzialny za rozruch silnika czujnik temperatury cieczy chłodzącej (-6 stopni). Reszty czujników temp. komputer nie bierze pod uwagę do rozruchu, ale dobrze jest znać ich wskazania dla porównania i to jest również OK.
Natomiast najbardziej podejrzane są wg mnie czujniki obrotowe, tj. czujnik GMP i prędkości obrotowej wału korbowego i czujnik położenia wałka rozrządu (obydwa są hallotronami), ponieważ pokazują synchronizację rozrządu NIE. Przestawienie rozrządu? Niewłaściwie ustawiony pasek rozrządu? Chwilowy brak styku lub styk chwiejny na którymś z w/w czujników?
Gdy kluczyk w stacyjce jest włączony na pozycję "osprzęt" (nie "zapłon"), to wiersz ten powinien brzmieć: "synchronizacja rozrządu z chwilą uruchamiania silnika - TAK".
Warto poświęcić więcej uwagi tej opcji, obserwując planetą zmiany parametrów podczas kręcenia konkretnego rozrusznikiem. Jeżeli słychać jak rozrusznik kręci, synchronizacja brzmi NIE i brak jest prędkości obrotowej w pierwszym wierszu, oznacza uszkodzenie czujnika wału korbowego. Gdy widać obroty, np. 200-250 obr/min w czasie rozruchu, a synchronizacja mimo to brzmi NIE, należy pochylić się nad czujnikiem położenia wałka rozrządu.
Ponadto jeśli masz dostęp do planety, to sprawdź pozostałe parametry podczas rozruchu, które przedstawiłem w swoich pierwszych wejściach, jak ciśnienie paliwa zadane i rzeczywiste, prędkość obrotowa silnika i napięcie akumulatora.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 16 Lut 2015, 13:03, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.