Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Czyszczenie egr, czyszczenie kolektora ssącego.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zi0allegro

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 192
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnoslask
Posiadane auto: peugeot 407 16v 2.0 HDI 2005r. 100kw
Piwa: 10/1
Wysłany: Czw 05 Mar 2015, 21:31
Temat postu:

Czyszczenie egr, czyszczenie kolektora ssącego.


Witam jakie wasze zdanie jest o czyszczenie egr, czyszczenie kolektora ssącego i przepustnic.. Jak wiadomo z przebiegiem rośnie nalot tak zawane klejące smoły na tych częściach, Po czyszczeniu uczujemy dynamikę pojazdu ? Jak później z uszczelnianiem tych elementów - uszczelki.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 05 Mar 2015, 21:56
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Czyszczenie egr, czyszczenie kolektora ssącego.


Witam.
Jeśli chodzi o dynamikę jazdy to w zależności jak upchany jest Egr, jeśli jest mocno zabrudzony to słabszy silnik i większe spalanie trochę. Po takim wyczyszczeniu jest oczywiste dużo lepiej, a uszczelniamy zawsze nową uszczelką lecz nie którzy silikonem walą gdzie następnie po jakimś czasie wycieki mogą występować . Więc zalecam uszczelki nowe zakładać.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
bartek848

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 306
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszow
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0hdi,T5 2.5tdi Audi S3 1.8t
Piwa: 25/1
Wysłany: Czw 05 Mar 2015, 22:12
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Czyszczenie egr, czyszczenie kolektora ssącego.


Witam
Czysciłem kolektor i intercooler (wewnatrz), egr nie czysciłem.
Kolektor był dosyc mocno zabrudzony tłusta sadza ciężka do wyczyszczenia, nie obedzie sie bez pobrudzenia ;p
Intercooler czysciłem rozpuszczalnikiem nitro i sprezonym powietrzem z kompresora. Kanaliki były przytkane olejem z odmy.
Po wyczyszczeniu Ic silnik minimalnie lepiej zbierał od od dołu - takze warto było, a z kolektorem nie bylo wyczuwalnej różnicy.
Powrót do góry
pepewlb

Debiutant



Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 39
Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolska
Posiadane auto: Peugeot 407 se 2.0 HDI 2005
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 14 Kwi 2015, 12:09
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Czyszczenie egr, czyszczenie kolektora ssącego.


sluchajcie, czy ktos ma moze jakis schemat jak sie zabrac do czyszczenia? co zdjac, czego nie ruszac, jak najlepiej czyscic? ew. filmik pokazujacy co i jak? lub zdjecia? bylbym wdzieczny za pomoc.
Powrót do góry
dak.bzg

Debiutant



Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2008 EURO 5
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 21 Maj 2015, 21:52
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Czyszczenie egr, czyszczenie kolektora ssącego.


Już kilka razy opisywałem co robię w celu utrzymania w czystości kolektora ssącego i innych elementów silnika oraz jego układów bardzo podatnych na gromadzenie się w nich szkodliwych osadów.
Przede wszystkim dodaję do paliwa półsyntetyczny olej do dwusuwów. Po co ile i jak, to jest dokładnie opisane w innych tematach, na innych forach itd.
Najprostszy test, aby zobaczyć jak to działa, to wytarcie jednorazową białą papierową chusteczką higieniczną wnętrza wylotu rury wydechowej. W przypadku mojego samochodu chusteczka w czasie takiego testu ma śladowe ilości brudu. Jeśli nie ma sadzy na wylocie z rury wydechowej diesla, to w całym układzie wydechowym też jest jej znacznie mniej. W związku z tym można się również spodziewać, że w kolektorze dolotowym i w zaworze EGR osadów także jest mniej.
Dodatkowo przed każdą wymianą oleju używam Diesel Applicator Spray firmy ProTec, lub zamiennie produkt Liqui Moly Oczyszczacz kolektorów dolotowych No 5168 do chemicznego usunięcia osadów w układzie dolotowym. Pierwszy aplikuje się przy obrotach ok. 2000-2500, drugi przy niższych.
Skąd taki pomysł. Próbowałem kiedyś oczyścić kolektor w Mercedesie diesel 2.2. To jest robota na kilka ładnych godzin, a nawet dni! Wszystko trzeba zdemontować, a potem wyczyścić, co wcale nie jest łatwe z uwagi na specyfikę tych osadów. Potem jeszcze wszystko trzeba zmontować. Najgorsze jest to, że cały dolot i EGR ponownie będą zanieczyszczane osadami w trakcie dalszej eksploatacji. Szukałem w internecie, drążyłem temat i doszedłem do wniosku, że zamiast tracić czas na demontaż, montaż, papranie się w smole i sadzach, lepszym rozwiązaniem jest aplikacja zawartości półlitrowej butelki do kolektora w trakcie chemicznego czyszczenia i wlewanie ćwiarteczki oleju 2T do paliwa w trakcie każdego tankowania. To można robić nawet w białej koszuli i z krawatem.
Co do pytania o schemat układu dolotowego i wydechowego z EGR-em, to obowiązkowo warto się z nim zapoznać. Google bardzo szybko znajduje takie schematy. Diesel Applicator Spray oraz oczyszczacz firmy Liqui Moly aplikuje się za masowym przepływomierzem powietrza, który w przypadku silnika 2.0 HDI jest na wyjściu z filtra powietrza.
Mój samochód ma obecnie ok. 170 000 km, żadnych problemów z silnikiem do tej pory nie zaobserwowałem, żadnych błędów nie odczytano, żadnych objawów czegokolwiek.
Średnie zużycie paliwa za ostatnie 9999 km wskazywane przez komputer 5,8 l.
Kusi mnie by sprawdzić samochód na hamowni, ale w pobliżu miejsca zamieszkania nie ma dobrej, więc może dopiero w wakacje podjadę sobie gdzieś na taki pomiar.
To jest forum raczej dla tych, którzy chcą naprawiać i szukają wiadomości „krótkich i na temat”. Jednakże nie wydaje mi się, aby faktycznie wszyscy forumowicze byli zawodowymi mechanikami, dlatego informacja jak zapobiegać, aby nie naprawiać też może być dla wielu osób bardzo przydatna.
Wiedzę ogólną na temat „co zdjąć, czego nie ruszać, jak najlepiej czyścić?” , lub jak stosować wspomniane przeze mnie płyny można znaleźć na YouTube lub stronach producentów środków chemicznych. Wystarczy wpisać „czyszczenie kolektora”, „czyszczenie intercoolera”, „kolektor dolotowy diesel” itp. Będą to oczywiście ogólne informacje, wręcz szczątkowe, czasami bardzo amatorskie, a czasami bardzo profesjonalne. Nie można się łudzić, że jest to robota na kwadrans. Chemiczne czyszczenie płynem trwa ponad 20 minut. Mechaniczne czyszczenie z demontażem i montażem zdecydowanie dłużej, jego czas trwania należy liczyć w godzinach.
Proponuję też wpisać w google „nagar w kolektorze w dieslu”, a wyszukiwarka pokaże sporo zdjęć ilustrujących omawiany temat oraz wskaże sporo linków do interesujących stron www.
Zawory EGR można również regenerować. Akurat do 2.0 HDI koszt takiej usługi jest jednym z niższych, bo wynosi 250 PLN, czyli ok. 20-25 % nowego zaworu. Kiedyś znalazłem w internecie taki serwis: www.zaworyegr.pl, ale nie miałem jeszcze potrzeby z niego skorzystać.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 21 Maj 2015, 21:52
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot208

56 990

2021r.

21 047 km

pomorskie

Peugeot308 SW

44 990

2018r.

71 000 km

wielkopolskie

Peugeot308 SW

69 850

2019r.

94 800 km

wielkopolskie

Peugeot508

32 900

2014r.

185 120 km

śląskie

Peugeot508

33 900

2012r.

222 000 km

łódzkie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System