Brak odpowiedniego napięcia ładowania w Peugeot 106
Witam
Mam problem z odpowiednim uzyskaniem napięcia ładowania w moim Peugeot 106. Sprawa wygląda tak:
Jakiś miesiąc temu zaczęła mi się palić kontrolka ładowania, najpierw ledwo świeciła a po dwóch dniach świeciła już mocniej. Zacząłem szukać przyczyny i doszłem do wniosku że to wina alternatora więc kupiłem nowy marki Bosh. Po zamontowaniu nowego alternatora kontrolka ładowania przygasła ale wciąż świeciła. Zapaliłem silnik i sprawdziłem napięcie i tu niespodzianka: na starym alternatorze napięcie na akumulatorze było 12.8V, a po wymianie na nowy było 13V i po 10 minutach pracy silnika podskoczyło i zaczęło oscylować w okolicach 13.2V-13.3V.
Pomyślałem zatem że coś tu nie gra bo powinno być w okolicach 14.4V czyli wychodzi że nowy alternator podniósł ładowanie o 0.5V!? Zacząłem się zastanawiać czy to nie akumulator i postanowiłem to sprawdzić. Na zapalonym silniku odkręciłem kleme od plusa i sprawdziłem napięcie jakie daje alternator, było 13.3V. Czy to aby nie dziwne?
Czy nowy alternator nie powinien dawać napięcia powyżej 14V? a może gdzieś nie ma styku?
Nie wiem gdzie nie szukać przyczyny ale ciekawostką jest że wczoraj zgasło mi w czasie jazdy całe podświetlenie licznika. Kontrolki działają ale podświetlenie licznika już nie. Spalenie kilku żarówek w tym samym momencie czy brak styku? Ide to właśnie sprawdzić, ale zastanawiam się czy ma to jakiś związek z tak niskim napięciem ładowania?
Podpowiedzcie bo nie wiem jak rozwiązać ten problem.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Sob 25 Kwi 2015, 16:09
Temat postu:
Re: ( Peugeot 106 ) Brak odpowiedniego napięcia ładowania w Peugeot 106
Na sam początek, spróbuj przeczyścić wszystkie styki przewodów, pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Wszystko ładnie poczyścić, sprawdzić suwmiarką grubość przewodów przy alternatorze. Przeczyść dokładnie masy. W starszych autach występują właśnie takie usterki, które są spowodowane jakością przewodów i styków. Często przeczyszczenie takich połączeń pomaga i wszystko wraca do porządku. Jak wiadomo, zaśniedziałe przewody mają większą rezystancję, przez co musimy dać większe napięcie by utrzymać prąd na jednakowym poziomie. Także środek do konserwacji styków i kontaktów i do roboty:) Mam nadzieję, że to pomoże. A jak nie, to będziemy szukać problemu głębiej, w każdym podzespole odpowiedzialnym za ładowanie akumulatora. Ale to napiszę później, jak zrobisz to co napisałem powyżej:)
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 25 Kwi 2015, 18:52
Temat postu:
Re: ( Peugeot 106 ) Brak odpowiedniego napięcia ładowania w Peugeot 106
Witam.
Tak jak kolega Damiano podpowiada.
Cytat:
więc kupiłem nowy marki Bosh
Lecz również należało sprawdzić czy rzeczywiście kupiliśmy do tego modelu i pojemności silnika.
Ponieważ za mała prędkość obrotowa silnika na wolny obrotach może nie doładowywać akumulatora. Stąd uzyskanie ładowania po odpięciu akumulatora mamy 13.2 V zamiast 14.4 V. Co należało zapytać wcześniej sprzedawcy zanim kupiłeś alternator, czy dane alternatora będą pasowały do twojego auta.
A jeśli wszystko będzie dobrze, to sprawdzamy czy nie ma zwarcia na instalacji czyli: odłączamy klemy minus z akumulatora a następnie za pomocą miernikiem mierzymy( podłączając do klemy plusa i minusa) ma być zero na mierniku. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot 106 ) Brak odpowiedniego napięcia ładowania w Peugeot 106
Ok więc sprawa wygląda tak:
2 dni jak idiota czyściłem wszystko co się dało i efekt mizerny bo dalej jest 13.3V!
Ciekawostką jest że rozebrałem licznik i wszystkie 4 żaróweczki od podświetlenia były spalone. Wymieniłem je na nowe, ale trochę to dziwne bo nagle w czasie jazdy spaliły się 4 żarówki...
Tak kolego alternator jest do tego modelu. W Peugeot 106 są dwa rodzaje alternatora: Bosh i Valeo. Ja miałem Bosh wiec taki sam kupiłem.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 28 Kwi 2015, 21:18
Temat postu:
Re: ( Peugeot 106 ) Brak odpowiedniego napięcia ładowania w Peugeot 106
Cytat:
to sprawdzamy czy nie ma zwarcia na instalacji czyli: odłączamy klemy minus z akumulatora a następnie za pomocą miernikiem mierzymy( podłączając do klemy plusa i minusa) ma być zero na mierniku
A mierzyłeś to co opisałem?. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sro 29 Kwi 2015, 09:40
Temat postu:
Re: ( Peugeot 106 ) Brak odpowiedniego napięcia ładowania w Peugeot 106
W mierniku ustawiamy tak jak sprawdzamy diody półprzewodnikowej i mierzymy jaką ma wartość( jeżeli nie ma zwarcia to powinno kilka zer być) sprawdź i podaj.
To jest ważne dla sprawdzenia prawidłowej instalacji oraz mierzenia ładowania, ponieważ delikatne zwarcie ładowanie alternatora będą wskazywały mniejszą wartość. ( auta również odpalisz )ponieważ benzyna nie potrzebuje tyle aż napięcia co diesel) sprawdź przed odpaleniem silnika rano ile ma akumulator napięcia?
Przy mierzeniu należy sprawdzić czy wszystko wyłączone choćby podświetlenie auta.( to też ważne)
Jeżeli i to zawiedzie należy szukać już w samym alternatorze( możliwe wada fabrycznie). Również ważne jakim miernikiem mierzysz( bo nie kiedy słabe baterie bądź słabszej jakości miernika wartość odczytany nie będą prawidłowe). _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot 106 ) Brak odpowiedniego napięcia ładowania w Peugeot 106
Transit 2 napisał:
( auta również odpalisz )ponieważ benzyna nie potrzebuje tyle aż napięcia co diesel)
Napięcie do odpalenia silnika? Nie chce mi się tego nawet komentować.
Rozwiązaniem problemu okazał się za słabo naciągnięty pasek alternatora. Stary pasek był zużyty więc pewnie dlatego nie było odpowiedniego napięcia ładowania bo się ślizgał. Przy wymianie alternatora wymieniłem też pasek ale jak widać za słabo go naprężyłem. Po naprężeniu ładowanie jest 14.2V
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 106 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.