Witam. Mój peugeot 607 2.2 hdi 2002 rok. Na zimnym odpala dobrze. Gdy przejadę się nim i auto jest już nagrzane, wyłączę silnik i od razu chce odpalić to odpali. Jednak gdy postoi dłużą chwilę, 15-30 minut lub nawet godzinę to już nie chce zapalić, muszę pryskać plakiem. Jakie mogą być przyczyny tego?
Sprawdziłem już czujnik położenia wału, czujnik położenia wałka rozrządu, zaworek w pompie wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze.
Dodam, ze pompa w baku mi buczy raz głośniej raz ciszej. co kilka sekund zmienia swój odgłos, ale paliwo pompuje. Samochód bardzo delikatnie skacze na obrotach, nierówno pracuje (skoki w granicach 50 obrotów może nawet mniej)
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 27 Lis 2015, 15:27
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) Silnik na ciepłym nie odpala
Witaj na forum.
Cytat:
ze pompa w baku mi buczy raz głośniej raz ciszej. co kilka sekund zmienia swój odgłos, ale paliwo pompuje.
Prawdopodobnie pompa na wykończeniu, dlatego zaczyna coraz głośniej pracować, w tym celu należy zdemontować pompę paliwa i sprawdzić czy sitko w pompie paliwa nie jest uwalony mazią.( pierwszy objaw to zatkany sitko zalepioną mazią, drugi objaw to słaba pompa od użycia). Tak więc pomocna będzie jak wyżej wspomniane i jeśli przeczyszczenie nie pomogą to wymiana na pompy na nową rozwiąże problem. Pozdrawiam _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 27 Lis 2015, 23:24
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) Silnik na ciepłym nie odpala
W silniku 2,2 HDI z układem wtryskowym BOSCH pompka elektryczna w baku musi pracować bez przerwy od momentu uruchomienia silnika, niezależnie od tego, czy jest on zimny, czy ciepły. Jeżeli jednostka zapala na zimnym normalnie, a na ciepłym nie chce palić lub z trudnościami, to nie jest winna pompka elektryczna w zbiorniku. Tym bardziej nie można jej winić, gdy jednostka zapala na plaku. Oznaczałoby to bowiem, że pompka pomocnicza zapala w zależności od kaprysów pogody i od obecności lub nie plaka?
Gdy chodzi o naprowadzenie kolegi poszkodowanego na usterkę, podpowiadam (ale nie stawiam żadnej diagnozy, gdyż nie mam odczytów z pamięci komputera, jak np. ciśnienia paliwa zadanego i rzeczywistego) w kolejności wystąpienia przyczyn:
1).Uszkodzenie układu rozruchowego, w tym zwłaszcza rozrusznika i/lub akumulatora. O tej drugiej ewentualności świadczy zmieniająca się głośność pracy pompy zasilającej w baku. Nie pracuje ona głośniej lub ciszej dlatego, że sama "wysiada", tylko właśnie z powodu skoków napięcia akumulatora. Należy również uprzytomnić sobie, że od sprawności akumulatora zależy praca wtryskiwaczy, które nie mają skąd brać prądu, gdy on traci wydajność. Także inne elementy układu wtryskowego jak np. zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia, zależy od sprawności aku.
Z kolei rozrusznik może być sam uszkodzony, np. obluzowana jedna szczotka spośród trzech. Były takie przypadki, że jeżeli rozrusznik był zasilany na trzy szczotki, to palił bezbłędnie w największy mróz. Jednak gdy wyskoczyła 1 szczotka, wydajność rozrusznika spadała o 1/3 i w sposób oczywisty spowolniona była szybkość obrotów wału korbowego. A bezwzględnie prędkość obrotowa musi oscylować pomiędzy 200-250 obr/min. Jeżeli jest poniżej, np. 150 obr/min, to komputer nie włączy wtryskiwaczy, gdyż jest za małe ciśnienie rozruchu. Tak jest zaprogramowany.
2). Paliwo złej jakości - szczególnie gdy jest "podlane" np. denaturatem, rozpuszczalnikiem lub nawet benzyną. Podczas zimnego rozruchu silnikowi to pasuje, ponieważ dodatki beznzynopodobne ułatwiają samozapłon wskutek przesunięcie punktu zapłonu na wcześniejszy. Natomiast po rozgrzaniu w naturalny sposób komputer podąża na późniejszy wtrysk, lecz i tak samozapłon jest zbyt wczesny z powodu wspomnianej dolewki. W związku z tym następuje desynchronizacja zamknięcia zaworów podczas suwu pracy. W momencie samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze zamiast zawory być zamknięte, są "leciutko" uchylone. To wywołuje skutek, na który uskarża się kierowca.
3). Przestawienie rozrządu na zbyt wczesny wtrysk (nie wczesny zapłon) wskutek niechlujnej manipulacji mechaników np. podczas wymiany paska rozrządu lub ustawienia wstępnego rozrządu. Objawy są niemal identyczne jak w przypadku paliwa złej jakości, jednak tej usterce towarzyszy wyraźna zmiana głośności pracy silnika w miarę wzrostu temperatury. Tak więc na początku, gdy silnik jest zimny, nie słychać niepokojących hałasów jak "przesypywanie monet", "klepanie" itp. Natomiast zmienia się na niekorzyść w miarę wzrostu temperatury - im cieplejszy silnik, tym głośniej hałasuje.
Reasumując, zaczynać od najprostszych rzeczy jak aku i rozrusznik. Można posiłkować się domowymi sposobami, np. zapalanie "na popych". Jeżeli podczas pchania samochodu jednostka zapala momentalnie, podczas gdy z kluczyka nie chciała, oznacza uszkodzenie rozrusznika. Natomiast gdy rozładowany jest aku, na popych silnik nie zapali, chyba że na plaka. Wówczas ten spray stanowi gotową mieszankę paliwowo-powietrzną, przy której silnik nawet z małymi obrotami oraz zużytym aku zapali. Wtedy akumulator zdąży się na tyle naładować, że możliwa jest kontynuacja jazdy. Właśnie najczęstszą przyczyną spadku wydajności akumulatora są uszkodzenia alternatora lub regulatora napięcia. Także jakieś źródła poboru energii powodujące silną upływność prądu, mogą w sposób znaczący wpływać na chwilowe "osłabienie" aku.
Pozostałe przyczyny można zlokalizować, np. wąchając paliwo. Obecność denaturatu, benzyny, rozpuszczalnika da się łatwo odróżnić nawet na tle silnego smrodu ropy. Przestawiony rozrząd można wykryć albo diagnoskopem zewnętrznym, albo na podstawie typowych objawów, o których wspomniałem częściowo powyżej.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 29 Lis 2015, 00:06, w całości zmieniany 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 28 Lis 2015, 01:16
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) Silnik na ciepłym nie odpala
Cytat:
ale nie stawiam żadnej diagnozy, gdyż nie mam odczytów z pamięci komputera, jak np. ciśnienia paliwa zadanego i rzeczywistego
Toż autor tematu napisał że pompa w zbiorniku raz buczy a raz ciszej chodzi i jeżeli chcesz, to taką pompę paliwa mogę wysłać Tobie z kilkoma wskazówkami jak zrobić aby dalej pompa mogła chodzić, a wskazówka jest taka: uderzając kilka razy lub podłączamy i odłączamy aby pompa mogła ruszyć. Wtedy napiszesz czy takie uszkodzenia to kapryś pogodowy i polecam lekturę na temat jej uszkodzenia.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 28 Lis 2015, 11:34
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) Silnik na ciepłym nie odpala
Czy myśli tam ktoś cóś? Cytuję własny wpis:
Cytat:
Jeżeli jednostka zapala na zimnym normalnie, a na ciepłym nie chce palić lub z trudnościami, to nie jest winna pompka elektryczna w zbiorniku. Tym bardziej nie można jej winić, gdy jednostka zapala na plaku. Oznaczałoby to bowiem, że pompka pomocnicza pracuje tylko na zimnym silniku, a gdy się ociepli już jej się nie chce?
Proponuję jeszcze raz zająć się najprostszymi rzeczami, o których mówiłem poprzednio, tj. akumulatorem, rozrusznikiem oraz całym układem rozruchowym, który może jak najbardziej kaprysić w zależności od temperatury. Gdy jednostka zapala na plaka i potem normalnie jedzie, nie oznacza, że pompka elektryczna wraca do życia, gdy przedtem nie pompowała. ONA CAŁY CZAS JEST W PEŁNI SPRAWNA, TYLKO CHWILOWO AKUMULATOR NIE PODAJE NAPIĘCIA 12 V, TYLKO 9-10 v.
Pamiętać również należy, o czym mówiłem przedtem - od sprawności akumulatora zależy sprawność działania wtryskiwaczy elektro-hydraulicznych oraz elementów regulacji ciśnienia paliwa w zasobniku. Jeżeli jest za słaby prąd aku to w momencie rozruchu nawet ciepłego silnika, nie będą w pełni wydajnie pracować wtryskiwacze, a także zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia (zrwc). Dlatego gorąca jednostka "odmawia" zapłonu lub startuje dopiero po wielokrotnym kręceniu rozrusznikiem, ponieważ nie ma wystarczającej ilości paliwa, mimo nienagannej kondycji całego układu wtrysku paliwa. Winien jest albo rozładowany akumulator, albo uszkodzony elektrycznie rozrusznik (też przecież zasilany z akumulatora).
Jeżeli układ rozruchowy okaże się w pełni sprawny, dopiero wtedy przystąpić do oględzin pompki elektrycznej. Najpierw sprawdzić również najprostszą rzecz, tzn. jak wygląda gniazdko i wtyczka elektryczna oraz stan kabli na pompie zasilającej niskiego ciśnienia. Często przepalenie wtyczki lub izolacji kabli wywołuje podobne objawy na zasadzie: raz jest styk, raz nie ma. Przy czym jest to dla mnie wariant zupełnie nieprawdopodobny, że pompka ma prawidłowy styk elektryczny, gdy silnik jest zimny, ale gdy ciepły - już traci styk? Jeżeli i tutaj nie ma zastrzeżeń, sprawdzić jak działa przekaźnik pompki. Nie ograniczać się do badania słuchowego, że przekaźnik "klika", to jest sprawny. Należy sprawdzić, czy prąd wchodzi i wychodzi. Jeżeli prąd wchodzi, a nie wychodzi - należy wymienić przekaźnik, a nie czepiać się w pełni sprawnej pompki elektrycznej.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 28 Lis 2015, 13:16
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) Silnik na ciepłym nie odpala
Jeśli mówimy o akumulatorze i rozrusznika to nie może być zbiegiem okoliczności jej uszkodzenia że na zimnym odpala a na rozgrzanym już nie, gdyby rzeczywiście usterka powodowała wyżej wymienione to problem występował i na zimnym silniku. (nie spotkałem się jeszcze takiej przyczyny no chyba że odwrotną kolejnością)
Wspomniane odwrotną kolejnością dotyczy w takich sposób:Na zimnym silniku nie odpala, a więc może być słaby akumulator lub rozrusznik słabo kręci w tym momencie używamy plaka, aby ułatwić lepszy start i nikomu nie muszę tłumaczyć jak kto wygląda w praktyce.( bo właściwie nie zalecam używania plaka)
Cytat:
TYLKO CHWILOWO AKUMULATOR NIE PODAJE NAPIĘCIA 12 V, TYLKO 9-10 v.
To jak to ma się do rzeczy" chwilo" co to oznacza?, gdyby rzeczywiście akumulator podawał jak opisane, to tym bardziej miałby problem rozruchu na zimnym silniku aniżeli na rozgrzanym silniku( no chyba że odwrotnie na zimnym trudno odpalić a na ciepłym odpala, to świadczyłoby o stanie akumulatora bądź rozrusznika).
Cytat:
Dodam, ze pompa w baku mi buczy raz głośniej raz ciszej.
Dalej będę się trzymał tej pompy, którą mam na stanie z tym samym problemem. (jak już buczy to paliwo słabo podaje lub wcale a jak się ułoży i cicho pracuje to zaczyna podawać co już wspomniałem wyżej opisane postu). Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 28 Lis 2015, 19:08
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) Silnik na ciepłym nie odpala
Transit 2 napisał:
Na zimnym silniku nie odpala, a więc może być słaby akumulator lub rozrusznik słabo kręci w tym momencie używamy plaka, aby ułatwić lepszy start. (-) Dodam, ze pompa w baku mi buczy raz głośniej raz ciszej. Dalej będę się trzymał tej pompy, którą mam na stanie z tym samym problemem. (jak już buczy to paliwo słabo podaje lub wcale a jak się ułoży i cicho pracuje to zaczyna podawać co już wspomniałem wyżej opisane postu). Pozdrawiam.
Hej, Admini, obudźcie się! Oto porady Transit2, których on mi udziela, a nie poszkodowanemu. Przypominam, że ja nie potrzebuję żadnej porady, a mimo to wtrynia się ów koleś do tego, co nie jest sensem forum, a więc udzielanie pomocy kierowcom. Mamy kolejny przykład, gdy niby-mechanik daje następującą wskazówkę: "a jak się ułoży i cicho pracuje to zaczyna podawać". To jakieś czary mary, cuda na kiju? Ułoży się do snu i potem będzie podawać co? Senniki egipskie? Matko kochana! To jest porada zawodowego mechanika?
Proszę zauważyć jeszcze jeden charakterystyczny zwrot zawodowego mechanika, który udziela niby to bezinteresownych porad:
Cytat:
Dalej będę się trzymał tej pompy, którą mam na stanie z tym samym problemem.
Poza tym dokładnie powtarza, co ja już powiedziałem: "może być słaby akumulator lub rozrusznik". Tak więc, żeby nie była na mnie. Nie ja zaczynam, proszę sobie przeczytać, a potem straszyć, że zostanę zbanowany, a posty z moimi wypowiedziami zostaną w całości usunięte. Tak się stało ostatnio, mimo że oprócz obrony własnej przed terrorem nieudaczników-mechaników, moje wypowiedzi zawierały merytoryczne wskazówki naprowadzające kierowcę na przyczynę usterki.
Zalecam jeszcze raz solidną logikę myślenia, a potem udzielanie porad, nie odwrotnie. Poza tym zwracać się do kolegi poszkodowanego, nie do mnie, ja nie mam żadnej usterki silnika. Może daj coś powiedzieć kierowcy, czy skorzystał w jakikolwiek sposób ze wskazówek forumowych, niby-mechaniku T2, a nie tokuj jak kogut na klepisku?
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 28 Lis 2015, 23:29
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) Silnik na ciepłym nie odpala
Kolego KotBury, jeżeli chodzi o Ciebie to się bardzo dziwię, w takim razie co chcesz przez to powiedzieć, czy ja zarzucam Tobie jakieś wady które nie mający nic wspólnego usterką auta?.
Czy Ty myślisz że jesteś mądrzejszy od innych, choćby od tego co ma więcej praktyki i doświadczenia lub osoby która już miała taką sytuację, aniżeli Ty na podstawie odczytu z Wujka Google?. W takim razie ja bardzo Cię słucham, co masz do powiedzenia dla mnie jakie są uszkodzenia pompy paliwowej w zbiorniku paliwa!!!.( kiedy również można zauważyć usterki w benzyniaku ale tego ja osobiście nie porównuję), mało tego, od kiedy to tak że przy słabym akumulatorze sprawna pompa buczy,?, przypominam że sprawna pompa paliwa nie ma prawa buczeć, czy to będzie słaby czy dobry akumulator.
Nie chcę Ciebie obrazić, ale zaczynasz mnie irytować po przez swoje zachowanie pod moim adresem na którym starałem się wobec Ciebie delikatnie, ale jak widać .
Cała rada jest do kierowcy aniżeli Ciebie kolego KotBury .A propos z Twojego wniosku wynika że na zimnym silniku akumulator sprawny a na rozgrzanym silniku słaby , to ja delikatnie pytam od kiedy to tak?.
Do tego nie ja głośno krzyczę:
Cytat:
ONA CAŁY CZAS JEST W PEŁNI SPRAWNA, TYLKO CHWILOWO AKUMULATOR NIE PODAJE NAPIĘCIA 12 V, TYLKO 9-10 v.
Czyli w trakcie rozruchu w pełni sprawny akumulator ale jak już pompa ma chodzić to raptem akumulator jest słaby?,( rozumiałbym to uszkodzony alternator ale kierowca nie zgłasza tylko jak wyżej wspomniane raz buczy pompa paliwa w zbiorniku paliwa a raz ciszej. hmm to jak to końcu jest? . No niech ktoś mnie poprawi!!!, bo już mam delikatnie mówiąc dosyć . _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 607 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.