Witam w Nowym Roku,
Jestem posiadaczem Peugeota Partnera Teepe 1,6hdi 2008r
Auto pewnego dnia, a dokładnie 4-01-2016 odpaliło i po 5sek umarło, zresztą do dzisiaj nie odpala. Wczesniej płatało już figle, na przykład odpalało na kilka sekund i gasło, i tak cały czas przez tydzień, więc się pogniewałem i przesiadłem w autobus, ach zapomniałem,że wcześniej zapaliła się kontrolka z silniczkiem na tablicy, a że miałem jakiś chiński badziew do odczytu OBDII to wychodziło,że winą jest czujnik ciśnienia na listwie. Zakupiłem owy czujnik z myślą o wymianie, po dwóch tygodniach wchodzę do autka z pomysłem lawety, przekręcam kluczyk, a autko pali jakby nigdy nic. Pojeżdziłem nim jakiś miesiąc i w Serwisie wymieniłem czujnik. Minęły kolejne dwa tygodnie, wychodziło na to, że będzie ok, aż do 04-01-2016. Nie chcąc czekać - znowu nie wiadomo ile aż autko się zlituje i odpali, zacząłem szukać przyczyny.
Wywala błędy P0003, P0245, P2141 oraz P1351 (proszę odniesć sie do instrukcji obsługi pojazdu). Dzisiaj wymieniłem regulator przepływu paliwa ale nic to nie dało. Nadmienię, że filtr paliwa wymieniłem jakieś 6 miesięcy wcześniej. Pomóżcie koledzy proszę. Podrzućcie jakiś pomysł - jak to ugryźć? Ręce już opadają. A może jest ktoś z okolic Świdnicy ,Świebodzic z jakimś przyrzadem diagnostycznym? Będę wdzięczny za wszelkie informacje, które doprowadzą do zmartwychwstania Peugeota.
na forum
Peugeot klub polska jest użytkownik chmielu z świdnicy ma pp2000 napisz do niego na pw moze sie dogadacie i podepnie ci autko pod kompa _________________ polski
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 14:01
Temat postu:
Re: ( Peugeot Partner ) Silnik nie odpala
Witam.
Cytat:
Wywala błędy P0003, P0245, P2141 oraz P1351
Przy wywaleniu oprócz błędu miałeś i opis( czego dotyczy)
Błąd P0003-Elektrozawór regulacji przepływu paliwa : Zwarcie z masą
Błąd P0254-Sterowanie elektrozaworu regulacji ciśnienia turbosprężarki : Zwarcie z masą
Błąd P2141-Sterowanie rozdzielaczem powietrza : Zwarcie z masą
Błąd P1351-Układ przekaźnika podgrzewania : Spójność _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 15:27
Temat postu:
Re: Silnik nie odpala
darecki362 napisał:
(-)Wychodziło, że winą jest czujnik ciśnienia na listwie. Zakupiłem owy czujnik z myślą o wymianie, po dwóch tygodniach wchodzę do autka z pomysłem lawety, przekręcam kluczyk, a autko pali jakby nigdy nic. Pojeżdziłem nim jakiś miesiąc i w Serwisie wymieniłem czujnik.
No to jak w końcu było, bo nie zrozumiałem. Zakupiłeś czujnik ciśnienia i go trzymałeś w kieszeni, aż wymieniłeś w serwisie? Czy też doszło do 2-krotnej wymiany czujnika?
Już pierwsza wymiana czujnika powinna mechanikowi dać do zrozumienia, że jego diagnoza poszła w krzaki, ponieważ usterka nie zniknęła. A druga wymiana (o ile miała miejsce, bo powtarzam, nie zrozumiałem opowieści kolegi) oznaczała, że mechanik dwa razy wpadł w te same pokrzywy...
Poza tym czemu najpierw grzebano w czujniku ciśnienia, a dopiero później odczytano pamięć komputera, w której okazało się, że wcale nie chodzi o czujnik ciśnienia? Powinno być odwrotnie, najpierw czytanie komputera, a dopiero później remont i wymiana, prawda?
Interpretacja kodów usterek:
Cytat:
P0003 Elektrozawór regulacji przepływu paliwa, zwarcie z masą. P0245 Sterowanie elektrozaworu regulacji ciśnienia turbosprężarki, zwarcie z masą. P2141 Sterowanie rozdzielaczem powietrza, zwarcie z masą. P1351 - Układ przekaźnika podgrzewania, spójność.
Jak już wspomniałem, nie ma nawet znaku, że winny jest czujnik ciśnienia paliwa. Ponadto wszystkie zarejestrowane usterki w żadnym wypadku nie przyczyniają się do braku zapłonu silnika, z wyjątkiem pierwszej, P0003.
Tak więc mechanicy do galopu, szukać w zaworze regulacyjnym ciśnienia paliwa zamontowanym na pompie bardzo wysokiego ciśnienia. Regulator wydatku (3) widoczny jest na rys. systemu SIEMENS tutaj. Dodam, że zawór podlega sprawdzeniu elektrycznemu i hydraulicznemu.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Witam, dziękuję za zainteresowanie tematem.
Więc tak, wcześniej wywalało błąd P0192 czyli czujnik,po wymianie błąd się już nie pokazał(ale za wiele nie pojeżdziłem)natomiast przed samym napisaniem postu wymieniłem regulator przepływu na nowy,po wymontowani sprawdziłem oporność starego i nowego jest identyczna, po wymianie próbowałem odpalić ale nic z tego. Jakies pomysły? Natomiast przed wymianą czujnika cisnienia paliwa na szynie samochód wyprawiał cyrki, w jeden dzień potrafił zgasnąć na autostradzie przy równomiernej jeżdzie nawet 8 razy,żeby naprawić się na dwa miesiące.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 18:08
Temat postu:
Re: ( Peugeot Partner ) Silnik nie odpala
darecki362 napisał:
Wcześniej wywalało błąd P0192 czyli czujnik,po wymianie błąd się już nie pokazał (ale za wiele nie pojeździłem).
Wyjaśnienie kodu usterki: P0192 Sygnał ciśnienia paliwa, zwarcie z masą. Czy błąd został dokładnie zrozumiany? Jeżeli nie został, wymiana kolejnych 20 czujników nic by nie poprawiła. Dlatego, że usterka wyraźnie wskazuje na cały obwód elektryczny, a nie tylko czujnik. Cały obwód, to 100% kabli, styków łącznie z czujnikiem. Sam czujnik to może 10% obwodu. Jeśli więc wymieniłeś czujnik, to załatwiłeś 10% usterki, a gdzie pozostałe 90%?
Tak więc myśleć intensywnie aż czaszka dymi nawet nad tak banalnym niedomaganiem, jak zwarcie do masy.
Jeżeli więc nie załatwiłeś problemu tylko dlatego, że nie zrozumiałeś, co komputer miał na myśli, to cała kasa poszła psu w d..., o czasie i energii nie wspominając. Bo teraz masz dwa całkowicie sprawne regulatory wydatku plus dwa sprawne czujniki ciśnienia (zapewne nie tanie), a usterka i tak nie zniknęła.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 11 Sty 2016, 11:53, w całości zmieniany 1 raz
Masz rację przewodów nie przedzwoniłem, nie mam schematu elektrycznego hmm, może znajde gdzies na forum jak znajde to przedzwonię i dam znać.A może wiesz z skąd zassać.
Pozdrawiam
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 19:28
Temat postu:
Re: ( Peugeot Partner ) Silnik nie odpala
Wystarczy jak przejrzysz dokładnie wtyczki idące do czujników, często mogą być przełamania instalacji przy kostce lub mokre wtyczki.
Pozdrawiam _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 21:58
Temat postu:
Re: ( Peugeot Partner ) Silnik nie odpala
Ciężko coś tu sprawdzić przy paliwie bo dostęp do czujnika ciśnienia jest słaby i regulatora tez.
Przyczyn niepalenia może byc sporo, najczęściej jak nie chce zapalić to przy mrozach zamarznięte paliwo.
Teraz jest w miarę ciepło i jak nie pali to może jeszcze wtryski leżą , spróbuj może kręcić silnikiem i bezpośrednio w turbinę daj mu paliwa np z dezodorantu lub zmywacza do hamulców, daj znać czy zacznie pracować czy zgaśnie po chwili. Pisz na PM jak chcesz bo wątki giną w ogóle innych tematów.
HERMES _________________ Prosze pytać na pw.
Witam,
Sprwdziłem cęgami zasilanie wtrysków, wygląda na to, że ECU steruje wtryskami ,powietrza w paliwie nie ma, czujnik ciśnienia paliwa w listwie nowy, regulator przepływu nowy (nie wiem czy reg. przepływu naleźy jakoś zakodować w kalkulatorze?)
podłączyłem rurkę przezroczystą na ostatnim wtrysku na przelewach zero paliwa....masz jakiś pomysł?
Wyskoczył nowy błąd P0001 (elektrozawór regulacji przepływu paliwa obwód otwarty. P0003 zniknął.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 11 Sty 2016, 22:16
Temat postu:
Re: ( Peugeot Partner ) Silnik nie odpala
Zrozum wreszcie, czego nie robisz dobrze:
Cytat:
Bo teraz masz dwa całkowicie sprawne regulatory wydatku plus dwa sprawne czujniki ciśnienia (zapewne nie tanie), a usterka i tak nie zniknęła.
Wymieniasz jedynie podejrzane części, jak czujnik ciśnienia paliwa i regulator, ale bez uwzględnienia kabli i styków. Masz dowód już następny z kolei, tj. nr kodu P0001. Czy przestaniesz wymieniać, a zaczniesz myśleć i sprawdzać kable i styki w tych elementach (90% przyczyn uszkodzeń elektrycznych)? Twój problem to banalne kabelki, comprende?
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Witam,
a więc tak, zakupiłem diagBox no i trochę z nim walczyłem zanim go odpaliłem i zacząłem używać, nasuwa mi się kilka pytań, mianowicie próbuję wymusić działanie regulatora przepływu paliwa, elektrozaworu ciśnienia turbo ,przepustnicy EGR, i totalna cisza...podpiąłem nową kostkę pod regulator przepływu i na krótko podpiąłem przy samej kości kalkulatora silnika, i dalej cisza jak pisałem wczesniej regulator przepływu wymieniłem na nowy ale myślę ,że stary był dobry ponieważ oba maja identyczną impedancję i działają podłączone na krótko pod prostownik.Odnośnie porad kolegi KotBury należy przyznać całkowitą rację co do instalacji elektrycznej a zwłaszcza róznej masci wtyczek, szukając problemu rozebrałem pół auta i przy okazji wyskoczył błąd czujnika ciśnienia paliwa wymieniony jakieś trzy tygodnie na nowy przez serwis(myślałem,że mnie trafi, zamiast naprawiać coraz więcej psuje)więc zacząłem ruszać tą kostką a tu raz dobrze raz zwarcie(nowy czujnik, może stary był dobry)wymieniłem dziś kostkę i wszystko okey ruszałem szarpałem i jest dobrze a nic nie wskazywało,że jej coś dolega tak wiec szacun dla kolegi KotBury i niech wszyscy szukający usterek wezmą sobie do serca, że najpierw elektryka a póżniej wymiana. Natomiast u mnie wygląda na uwalony BSM albo kalkulator, co o tym myślicie? A w razie czego mógłby ktoś podsunąć jak wymienić ten BSM? może jutro podrzucę co z czytał diagBox bo już póżno.
Pozdrawiam
Witam wszystkich, autko odpaliło przyczyna to uszkodzony BSM, czyli regulator przepływu wymieniony nie potrzebnie,
bez diagBoxa i schematu elektrycznego nie do wyczajenia.
Pozdrawiam kolegów zainteresowanych tematem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Partner ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.