2.0 TDCI 140KM słaba kultura pracy, trudny rozruch itp.
Ostatnio moja bryka (2.0 tdci 140KM up to 175KM 415 Nm czyli 2.0 HDI 135km) trochę niedomaga. Postaram się pisać w punktach aby było przejrzyściej, bo długich elaboratów nikomu się nie chce czytać.
Objawy:
a) klekotanie jak w starym dieslu z lat 90-tych;
b) poniżej zera słabo odpala, poniżej -7 prawie w ogóle (jakby załapywał na jeden gar i od razu gasł coś jak na filmie z pierwszego posta tego wątku http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=237057).
c) po nagrzaniu silnika słuchać głuche bębnienie (coś jak w pralce podczas wirowania jak nie jest wyważona).
Co zrobiłem:
ad.a)
1. sprawdziłem wtryskiwacze na stole probierczym (osobiście oglądałem proces), są ok - wszystkie ładnie rozpylają, dają ładną mgiełkę, pracują poprawnie pod każdym obciążeniem, przelewy do 10 ml.
2. wyczyściłem egr, przepustnice i czujniki na przepustnicy, sprawdziłem dolot pod kątem szczelności - wszystko OK.
https://goo.gl/photos/xVx2ZjEcbYo1xAEg
3. sprawdziłem ustawienie rozrządu - zgranie znaków do blokady jest jak na zdjęciach, jak dla mnie idealne
Koło wałka rozrządu
Nie wiem czy wałki są dobrze ustawione, bo nie wiem do czego zgrać żółte znaki widoczne za zębatkach, bo na łańcuchu nie zauważyłem żadnych znaczników typu żółta farba itp.
Wymieniłem świece - w sumie nie potrzebnie, bo moje okazały się sprawne (czerwone po 4 sekundach). Jedyne to co zauważyłem, że 3 z nich były mokre po wyciągnięciu (auto po jeździe, rozgrzane).
ad.c)
W sumie to nic, bo nie wiem co to może być bo występuje na rozgrzanym silniku (podobny dźwięk miał użytkownik chyba volvo i okazało się, że był to efekt uszkodzonego popychacza hydraulicznego), może to koło pasowe....
Auto nie kopci (bez dpf), przyśpieszenie wydaje się też być ok.
Zauważyłem, że czasem nie ma stabilności na zadanych obrotach - np. trzymam 1800 obrotów, a on faluje w zakresie 1600 - 1800.
Zmierzyłem ciśnienie sprężania (nie wiem, czy poprawnie), wynik średnio 28 + - 1 bar. W serwisówce citroena przy tym silniku wyczytałem, że powinno wynosić 30 + - 5 więc chyba tutaj nie ma się co czepiać...
W załączeniu filmik, bo może sprawdzenie źle przeprowadziłem (gdzieś czytałem, że te 30 bar powinien mieć po 4 obrotach, tylko jak to zrobić - ręcznie? Klucz na koło i kręcić?)
Za przeczytanymi na forum postami sprawdziłem ciśnienie paliwa w trakcie rozruchu (program Forscan) i wyszło około 300 bar przy rozruchu, po odpaleniu na wolnych obrotach około 420 a jak deptałem pedał to około 600 bar
Proszę o pomoc w walce z problemem, do mechaników nie mam gdzie jechać, bo w pobliżu to wszyscy każą świece wymieniać...
Rąk lewych nie mam, dwumasę sam wymieniałem więc myślę, że z Waszą pomocą uda mi się ogarnąć problem.
Na start przychodzi mi wymiana hydro-popychaczy i / lub łańcucha wałków rozrządu (czy można sprawdzić stopień jego rozciągnięcia)?
Z góry dziękuję za sugestie.
Sławek
Ostatnio zmieniony przez Bienias75 dnia Czw 11 Lut 2016, 18:18, w całości zmieniany 7 razy
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 11 Lut 2016, 16:12
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 TDCI 140KM słaba kultura pracy, trudny rozruch itp.
Witaj, na forum.
Ależ, rozjechałeś forum.
Mając pytanie, dlaczego zakładasz w dziale Peugeota, Forda Mondeo?. Kiedy, ten forum ma również dział:Ford, link:http://ford.auto.com.pl/forum/index.php
Cytat:
(2.0 tdci 140KM up to 175KM 415 Nm czyli 2.0 HDI 135km)
To, że układy wtryskowe mają podobną konstrukcję, to nie oznacza, że zakładamy w dziale peugeota.
Pozdrawiam.
Ps.Czekam w dziale Forda na temat, Twojego problemu. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 11 Lut 2016, 17:22
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 TDCI 140KM słaba kultura pracy, trudny rozruch itp.
Najpierw zlikwiduj wszystkie wklejki typu "image" lub wklej link nie z pozycji "kopiuj adres strony", tylko "kopiuj obrazek". W przeciwnym razie post staje się nieczytelny z uwagi na szerokość jak szafa 3-drzwiowa.
Z listy usterek można wyciągnąć wniosek, że najprawdopodobniej przestawiono rozrząd fizycznie lub wirtualnie (tu uszkodzony częściowo czujnik GMP i prędkości obrotowej wału korbowego). Przy drugiej opcji ważne jest, aby zgadzał się znacznik paska magnetycznego na kółku czujnika z rzeczywistym położeniem znacznika cylindra wzorcowego (odniesienia). Po prostu komputer musi dokładnie wiedzieć, od którego cylindra ma zacząć wtrysk sekwencyjny, czyli w kolejności rozrządu. Nie będzie przecież wtryskiwał byle jak i byle gdzie.
Przypominam, że czujnik GMP jest czujnikiem Halla. Bez dokładnego sygnału, np. czujnik jest zanieczyszczony, rozmagnesowany pasek magnetyczny, albo odsunięte czoło czujnika powyżej 1 mm od paska magnetycznego, są trudności z rozruchem (komputer nie może "utrafić" dokładnie z początkiem wtrysku), a nawet start staje się niemożliwy.
Drugim bardzo ważnym czujnikiem tzw. wtryskowym, a więc strategicznym z punktu widzenia precyzyjnego wtrysku paliwa, jest czujnik położenia wałka rozrządu (także Halla). Jest on umieszczony przy kółku zębatym napędowym (11 - rys. poniżej) jednego z wałków rozrządu.
_________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 21 Lut 2016, 15:23, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 11 Lut 2016, 18:13
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 TDCI 140KM słaba kultura pracy, trudny rozruch itp.
Niestety, po obejrzeniu filmu, podejrzewam głośną pracę wtryskiwaczy, czyli końcówki rozpylacza. Mimo że nie stwierdzono żadnych usterek mechanicznie ani elektronicznie. W tym Fordzie Mondeo, co prawda, ma taki sam system co Peugeot, jakim jest układ wtryskowy firmy siemens. A więc, w tym modelu, jakim jest Ford Mondeo, to te wtryskiwacze nie nadają się do naprawy a tylko wymiany na nową. Tak więc, na początek spróbuj użyć oleju mieszankowego do paliwa, czyli 2T. Co zapobiegnie dalszych skutków głośnej pracy wtryskiwaczy, o ile jeszcze pomoże.
Pozdrawiam.
Ps.Czy, używałeś jakichś środków do paliwa, zanim ta usterka nastąpiła?. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 11 Lut 2016, 18:35
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 TDCI 140KM słaba kultura pracy, trudny rozruch itp.
Cytat:
teraz Transit 2, to trochę mnie zaniepokoiłeś
Nie masz, jeszcze czym się martwić, bo możesz spróbować użyć oleju mieszankowe do paliwa, jakim jest 2T.
Cytat:
W jednym wtrysku końcówka była do wymiany - nie rozpylał tylko kapało - został wymieniony.
Niestety, nie da się jego zregenerować, bo jak sam zauważyłeś, praca silnika bez zmian.
Pozdrawiam.
Ps. Dobrze byłoby, aby przeniósł, ponieważ dla innych osób będzie wiadomo, o czym mowa. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 TDCI 140KM słaba kultura pracy, trudny rozruch itp.
Miałem na myśli, że został wymieniony cały wtrysk Teraz jest komplet, który (według mechanika i jego stołu) trzyma parametry na każdym teście i wszystkie mają je bardzo zbliżone.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 11 Lut 2016, 19:51
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 TDCI 140KM słaba kultura pracy, trudny rozruch itp.
Ale, napisałeś:
Cytat:
W jednym wtrysku końcówka była do wymiany - nie rozpylał tylko kapało - został wymieniony.
Tak, więc jeżeli jest, to traktowane jako wymiana całość, poprzez wymiany końcówki, to nie można stwierdzić inaczej jak próba regeneracji, której nie da się naprawić.
Najczęściej, te układy wtryskowe, firmy siemens, uszkadzają się poprzez zapowietrzenie układu paliwowego lub niezmienianie na czas filtra paliwa, o czym można zauważyć, po wyjęciu wkładu paliwa. Gdzie, pompa zaś niskiego ciśnienia musi podać paliwo do wysokiego ciśnienia. Nadmieniam, że często jest to łamane, nie na czas wymiany wkładu paliwa, bądź filtra paliwa, przez użytkowników, o którym, nie zdając sobie sprawy, czym narażają układ paliwowy. Dlatego, zalecam na czas wymieniać wkład paliwa lub nie doprowadzać do częstych rezerwy paliwa.
Do tego, trzeba zwrócić uwagę jeszcze, jakim środkiem używamy do niby czyszczące wtryskiwaczy, o którym nie jeden się przekonał, jak szkodząc jej układy wtryskowe.
Cytat:
każdym teście i wszystkie mają je bardzo zbliżone.
Dobrze byłoby, abyś, podał wydruk testu wtryskiwaczy. Bo, jeden może podawać więc paliwa od drugiego. Dlatego, chciałbym obejrzeć wydruk.
Ps.Co, do pompiarzy, to pewny nie jestem.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 TDCI 140KM słaba kultura pracy, trudny rozruch itp.
KotBury napisał:
Z listy usterek można wyciągnąć wniosek, że najprawdopodobniej przestawiono rozrząd fizycznie lub wirtualnie
Fizycznie chyba jest ok, wszystko się zgrywa - blokada koła zamachowego i koła rozrządu (zdjęcia w pierwszym poście), jedyne co, to nie wiem jak potwierdzić synchronizację wałków, bo na łańcuchu nie znalazłem żadnych znaków.
Sprawdzę czujniki, choć komputer nic nie wywala, a jak silnik jest po kilku godzinach postoju to odpala w miarę OK. Tak sobie myślę, że może aku jest jednak lipny (4-letnia centra), bo jak pamiętam raz w grudniu przy - 12 zajechałem aku, podładowałem go przez jakieś 2 h, na dworze było jeszcze gdzieś -7 a auto odpaliło. Szkoda, że nie ma mrozu aby to potwierdzić....
dwa środkowe zostały zamienione (pompiarz mówił, że drugi jeszcze pochodzi, ale wymieniłem profilaktycznie) z drugiego kompletu - nie mogę znaleźć do tego wydruku ale wybrane miały prawie identyczne parametry jak te z pozycji 1 i 4.
Spróbuję dolać tego specyfiku, zobaczymy czy pomoże.
Tu dodatkowo film z jazdy... tak około 5:12-5:16 i na początku po odpaleniu słychać klekotanie które mnie irytuje - ciemno, bo kamera pod maską. 10 minut jazdy trochę miasto, trochę poza...
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 11 Lut 2016, 22:56
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 TDCI 140KM słaba kultura pracy, trudny rozruch itp.
Cytat:
choć komputer nic nie wywala
Jeżeli, komputer nie wywala błędu, to po co wykręcać, coś, co nie jest nic związane usterką?. Zamiast obejrzeć paramenty cyklu pracy silnika, to wykręcamy inne rzeczy bez celu. Wejdź teraz na komputer i obejrzyj paramenty pracy silnika i sprawdź korekty wtryskiwaczy.
Cytat:
Fizycznie chyba jest ok, wszystko się zgrywa
A, skąd takie pytanie i odpowiedzi?. Co, rozkręcałeś rozrząd.? Gdyby, rozrząd byłby źle ustawiony lub przestawiony, to nie dość, że nie odpali, to uszkodziłyby zawory.
Co, do wydruku, to 1 i 4 dobry, za to pozostaje, czy robiłeś adaptacje wtryskiwaczy?.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Rozrządu całego nie rozkręcałem ale jak pisałem, sprawdziłem zgranie blokady na kole zamachowym i wałku rozrządu (zdjęcia w pierwszym poście).
Dziś był przymrozek, więc auto powinno słabo odpalić. Podłączyłem aku do ładowania i sprawdzę jak będzie.
Było do d...py. Na dworze już +4 aku ładowany przez przeszło godzinkę i kręcił z 5 sekund zanim załapał. Zgasiłem i odpaliłem ponownie - od strzała.
Czy T2 obojętne jaki (mam w garażu mixol, sthila)?
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 12 Lut 2016, 13:15
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 TDCI 140KM słaba kultura pracy, trudny rozruch itp.
Cytat:
1. ok 0,92
2. ok 0,91
3. ok 1,21
4. ok 0,90
Choć ostatnio na 3 cyl było ok 0,95 a na 4-tym ok. 1,18.
Nie ma prawa być takiej różnicy, zauważ, że trzeci wtrysk różni się od reszty. (Nie wiem, czy robiłeś kodowanie.)
Moim skromnym rozwiązaniem, lepiej było teraz, z pisać numery wtryskiwaczy wszystkie cztery i w kolejności zakodować do sterownika, kolejność w pisywania, liczymy od rozrządu, 1,2,3,4. A potem jeszcze raz odczytać paramenty, jeżeli będzie nadal tak samo, to nic nie pozostaje jak szukać lepszych wtrysków, najlepiej z powypadkowy aut szukać. (Wtryski, szukać o tych samych numera.)
Tak więc spróbuj zrobić, kodowanie, powinno to być rozwiązaniem Twoich problemów.
Zdjęcie podglądowe:
Na koniec: Jeżeli nie kodowałeś numery wtryskiwaczy, to i olej nie pomoże.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 TDCI 140KM słaba kultura pracy, trudny rozruch itp.
Wtrysków nie kodowałem, bo program ma tylko opcję podania class wtrysków - i to ustawiłem. W tym silniku podobno komputer prowadzi samoadaptację wtryskiwaczy, co wydaje mi się prawdziwe, bo od wymiany przejechałem jakieś 700 km i jest dużo lepiej niż zaraz po wymianie.
Trzeci różni się od reszty, ale te wartości są zmienne - tak jak pisałem, raz podpiąłem kompa i 3 był w normie a 4 odstawał. Ponadto zobacz na dołączony skan - tam wszystkie są prawie OK.
Ponadto, jak zmieniłem miejscami wtryski, to nic się nie zmieniło. Nie wiem jak jest dokładnie, ale te korekty które podałem mogą mieć 40% rozbieżności (choć nie mogę znaleźć gdzie to wyczytałem).
A może na 3 cylindrze - tam gdzie wyniki odbiegają od normy jest uszkodzony hydro-popychacz lub przepalony zawór?
Slawek
ps. pogoda się zrobiła ładna to wylazłem do auta i starałem się zlokalizować to głuche stukanie (jak stara pralka podczas wirowania gdy nie jest wypoziomowana). Na filmie go nie słychać, ale podejrzewam, że koło pasowe trochę "bije". Czy na tym filmie zachowuje się naturalnie?
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 12 Lut 2016, 16:20
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 TDCI 140KM słaba kultura pracy, trudny rozruch itp.
Cytat:
Wtrysków nie kodowałem, bo program ma tylko opcję podania class wtrysków - i to ustawiłem. W tym silniku podobno komputer prowadzi samoadaptację wtryskiwaczy, co wydaje mi się prawdziwe, bo od wymiany przejechałem jakieś 700 km i jest dużo lepiej niż zaraz po wymianie.
To bardzo źle, że nie kodowałeś, a to, że się wydaje, to tylko się wydaje.
Zwróć uwagę na zdjęcie:
Zdjęcie podglądowe:
Cytat:
tak jak pisałem, raz podpiąłem kompa i 3 był w normie a 4 odstawał.
Ponieważ, komputer głupieje, stąd te problemy.
Cytat:
Ponadto, jak zmieniłem miejscami wtryski, to nic się nie zmieniło.
A no właśnie, dlatego potrzebna adaptacja i korekty wtryskiwaczy, ponieważ komputer zapamiętał ostatnie wydarzenie przed demontażem i z tym tak jeździsz teraz.
To, że czego w Peugeocie nie robimy, to w Fordzie jest inaczej związane elektroniką, pomimo że takie same silniki.
Następna rzecz to jakie wstawiłeś te dwa drugie wtryskiwacze, elektromagnetyczny, czy piezoelektryczny?.
Cytat:
A może na 3 cylindrze - tam gdzie wyniki odbiegają od normy jest uszkodzony hydro-popychacz lub przepalony zawór?
Nie może tak być, każda dawka sterowana przez komputer musi być taka sama i jeżeli komputer widzi zmiany paramentów na jednym cylindrze, to mamy do czynienia z jednym uszkodzonym wtryskiwaczem, aniżeli uszkodzonym hydro-popychacz. Uszkodzenia hydro-popychacz ma inną pracę silnika niż podane na filmiku i nie jest uzależniony od pracy wtryskiwaczy, którym sterownik je steruje.
Cytat:
Na filmie go nie słychać, ale podejrzewam, że koło pasowe trochę "bije". Czy na tym filmie zachowuje się naturalnie?
Jeżeli chodzi o koło pasowe, to jest normalne i w każdym aucie tak wyglądają.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.