Witam! Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim Peugeotem. Wersja 2.0 HDI, 2003 r, 110 KM, przebieg teoretycznie 220 000 km. Auto ma wycięty DPF (filtr cząstek stałych) i zostało "przemapowane". Ja jeżdżę autem od 4 miesięcy i od jakiegoś czasu mam problem z "Antipollution fault". Przy większych obrotach podczas jazdy zapala się pomarańczowa kontrolka "check engine", do tego auto zostaje wprowadzone w tryb awaryjny i po zatrzymaniu gaśnie. Czasem odpala zaraz po całej akcji, a czasem trzeba trochę odczekać. Przy odpalaniu pojawia się sygnał dźwiękowy i komunikat "Antipollution fault", do tego zapalona zostaje kontrolka "check engine". Po jakimś czasie/kilku odpaleniach, jeśli auto znowu nie dostanie po obrotach - kontrolka gaśnie i auto jeździ bez zarzutu. Ktoś ma jakiś pomysł? Zdarzyła się komuś taka sytuacja. Szukam po forach i wiem, że taki błąd może mieć wiele przyczyn, ale konkretnie takich objawów nie znalazłem u nikogo.
Konkretnie, to powie wszystko komputer diagnostyczny, no, chyba że chcesz niepotrzebnie pół silnika rozebrać i wymieniać czasem dobry rzeczy.
Najlepszym rozwiązaniem, jeśli podasz choćby kod błędu, co na tej podstawie można konkretnie powiedzieć, bo oprócz wspomniany usterkę :Antipollution fault" dużo może znaczyć, a skoro moc traci, to najwidoczniej przełącza w tryb awaryjny.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Podłączałem go pod komputer jakieś 3 miesiące temu, jak błąd zaczął występować. Niestety nic konkretnego mechanik nie powiedział. Był podobno błąd z jednym w tryskiem, dziwne było, że temperatura przed i za filtrem DPF była taka sama (przypomnę, że DPF wycięty, takie były wskazania komputera). A poza tym nic co mogło być związane z błędem. Nie obejdzie się pewnie bez wizyty u innego mechanika...
Mam wrażenie, że błąd ma duży związek z temperaturą silnika. Jeśli silnik jest dobrze rozgrzany, w dłuższej trasie, w upalne dni, przy jeździe po mieście, ciągłym ruszaniu i hamowaniu - wtedy łatwiej jest o błąd. Jadąc rano do pracy, kiedy nie ma jeszcze upału, to nie ma problemu nawet jeśli mi się spieszy, a wracając w upał w takim samym tempie błąd zwykle się pokaże.
Podłączałem go pod komputer jakieś 3 miesiące temu, jak błąd zaczął występować.
Cóż jak sam widzisz, co można konkretnego powiedzieć, skoro sam nie wiele opisujesz, bo tutaj pytanie: Jaki był błąd i co ma wspólnego wcześniejszy, a obecną usterką?. Oraz czy poprzednie usterki zostało naprawione, skoro o nim opisujesz.
Cytat:
że temperatura przed i za filtrem DPF była taka sama (przypomnę, że DPF wycięty, takie były wskazania komputera).
Tutaj również zostaje pod znakiem zapytania, bo opisujesz, że filtr został usunięty, czyli można powiedzieć: Zostało usunięte mechanicznie poprzez usunięcie całego środka, czyli filtr Fap, a czy również zostało usunięte po stronie elektroniki z komputera?. (Przypominam, że tego ostatniego takowy temat w tej sprawie jest już na forum.)
Cytat:
wtedy łatwiej jest o błąd.
Najłatwiej będzie, jak podłączysz pod komputer diagnostyczny i podasz kod, bo może być związane właśnie wyżej wymienione zdanie, czyli, czy usunięto programowo Fap z komputera?. (Również dość szczegółowo opisane na forum, co warto poszukać.)
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
DPF został wycięty mechanicznie i usunięty z komputera. Myślisz, że wina może być po stronie tego felernego wtrysku? Czy to raczej łączyłoby się z innymi objawami? Podłączę pod komputer w najbliższym czasie i dam znać co wychodzi.
DPF został wycięty mechanicznie i usunięty z komputera.
Coś nie do końca zostało usunięte z komputera. Usunięty fap z komputera nie widzi już jej temperatury, a Ty opisujesz, że są takie same, czyli wychodzi na to, że czujniki fap nadal działają, co przy usuniętym całkowicie nie powinno.
Cytat:
Myślisz, że wina może być po stronie tego felernego wtrysku?
Nie, myślę, że przyczyna leży po stronie fap, który nie do końca został usunięty (tak z opisu wygląda), a może zamiast fap, usunąłeś katalizator?.
Pozdrawiam.
Ps. Podaj numer vin w celu sprawdzenia na wyposażeniu fap. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
FAP usuwał jeszcze poprzedni właściciel, więc mogę powtórzyć tylko to, co usłyszałem od Niego. Podobno wyciął sam filtr, cała obudowa z elektryką została, ale z komputera został usunięty. VIN podam jutro, bo nie mam w tej chwili przy sobie dowodu. A dzisiaj zależność z temperaturą jeszcze bardziej rzuciła mi się w oczy, kiedy po ostatnich upałach zauważyłem, że jak jest chłodniej na zewnątrz (dziś około 22 stopni w drodze powrotnej z pracy, a ostatnio nawet do 35), to nawet przy ostrej jeździe błąd mi się nie pokazał.
Czy mogę na coś szczególnego zwrócić uwagę przy sprawdzaniu pod komputerem, żeby określić czy to wina złego usunięcia FAPu?
Tak jak wspomniałem, podłącz pod komputer i na tej podstawie będziemy mogli rozwiązywać problemy, podając błędy, a zwrócenie uwagi to, czy fap jest aktywny. Wspomniane kontrolki silnika( tak jak na filmie), mogą być różne i dlatego potrzebne jest kody błędu po to, żeby nie wymieniać i nie rozkręcać niepotrzebny rzeczy.
Należy pamiętać, że komputer w pełni diagnozuje i steruje od momentu włożenia kluczyka do stacyjki i przekręceniu na zapłon na, którym każdy błąd wykrywa w razie awarii.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.