Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 106 ) Wyłączenie immobilizera 106 1.5d (immo off)BEZ klawiatury



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 106 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radnek

Czytelnik



Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chełm
Posiadane auto: Peugeot 106 mk2 1.5d 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 20 Cze 2016, 09:39
Temat postu:

Wyłączenie immobilizera 106 1.5d (immo off)BEZ klawiatury


Witam,

Na jesieni zgubiłem ostatnie kluczyki do mojej 106 Mk2 1.5 diesel 2003r. Z wiosną przyszła jednak potrzeba uruchomienia. Porozkręcałem popatrzyłem i kombinuję. Po zamontowaniu innej stacyjki rozrusznik kręci, pompa ciągnie paliwo, ale wszystko wraca powrotem do baku paliwa. Na wtryskiwaczach jest praktycznie sucho - po długim kręceniu pojawiają się pojedyncze krople oleju napędowego, nie czuć nawet żeby powietrze leciało pod ciśnieniem. Wnioskuję, że immobilizer odcina w jakiś sposób wtryskiwacze.

Do pompy dochodzą 3 wtyczniki:
- czarna 2 kabelki. Od strony pompy dochodzą one do takiego czarnego plastikowego kapturka z napisem PBT-GF30. Z drugiej strony oba idą do ECU - wdaje mi się, że to jest jakiś czujnik.
- niebieska 2 kabelki - pierwszy dostaje 12V(+) poprzez przekaźnik BITRON 240107; drugi kabelek idzie do ECU; gdy zwieram i rozwieram drugi kabelek z masą (obchodząc ECU) słychać pyknięcie. Znalezłem w necie info, że może to być elektrozawór sterowany impulasami poprzez ECU. Prośba o sprostowanie jeśli się mylę.
- Ostatnia wtyczka ma 4 kabelki, które chowają się pod metalową osłoną przy pompie. Na jakimś schemacie znalazłem, że jest to moduł immobilizera. 2 z tych kabelków są połączone do masy, trzeci dostaje 12V(+) od przekaźnika BITRON 240107, a czwarty (niebieski) łączy się z plastikowym pudełeczkiem immobilizera, które jest schowane w środku samochodu pod środkową konsolą. Po odłączeniu pudełęczka immobilizera podałem bezpośrednio 12V pod ten ostani kabelek, ale to nic nie zmieniło.

Pudełeczko immobilizera jest połączone:
- 2 kabelkami do BITRON 240107 (wygląda tak jakby immo załączał przkaźnik, ale u mnie nawet bez pudełeczka immobilizera przekaźnik po przekręceniu stacyjki załącza się)
- 2 kabelki z zasilaniem z akumulatora (+ i -)
- 3 kabelki idą do części immo przy kluczyku
- 2 kabelki są spięte razem i idą poprzez wspomnianą wtyczkę do pompy wtryskowej
- 1 kabelek - złącze diagnostyczne
- 1 kabelek - deska rozdzielcza.

Przkaźnik BITRON 240107, jak wspomniałem, zawsze po przekręceniu stacyjki w pozycję 2 jest załączony i podaje on 12V(+) na:
- wspomniany 3-ci kabelek wtyczki pompy wtryskowej
- wspomniany kabelek wtyczki niebieskiej pompy wtryskowej
- przekaźnik świec żarowych (na świece za każdym razem jest prawidłowo podawane napięcie)
- 2 kabelki idą do ECU (wnioskuję, że jest to zasilanie ECU)

Nie znalazłem żadnego bezpośredniego połączenia pomiędzy pudełeczkiem immobilizera a ECU, czy dobrze rozumuję, że immo w żaden sposób nie steruje pracą ECU i jedyne co robi immo to bezpośrednio z pompą wtryskową.

Dziwi mnie to, że immo nie załącza przekaźnika BITRON 240107. Czy jest to wynik wcześniejszej ingerencji w mój egzemplarz i połączenie na krótko sterowania przkaźnikiem czy też jest to prawidłowe zachowanie (w innych egzemplarzach też tak będzie).

Jak najprościej jest wyłączyć, obejść immobilizer, aby auto znowu odpaliło i jakie są orientacyjne koszty. Mieszkam pod Chełmem.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pon 20 Cze 2016, 10:34
Temat postu:

Re: ( Peugeot 106 ) Wyłączenie immobilizera 106 1.5d (immo off)BEZ klawiatury


Witaj na forum.

Cytat:
- 2 kabelki są spięte razem i idą poprzez wspomnianą wtyczkę do pompy wtryskowej
Zawór dawki paliwa w pompie wtryskowym musi być i tutaj należy szukać wspomnianym cytacie. (Reszta proszę pytać na wp.)

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
radnek

Czytelnik



Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chełm
Posiadane auto: Peugeot 106 mk2 1.5d 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 09 Lip 2016, 22:03
Temat postu:

Re: ( Peugeot 106 ) Wyłączenie immobilizera 106 1.5d (immo off)BEZ klawiatury


Aby usunąć immobilizer należało obejść elektronikę tuż przy elektrozaworze na pompie wtryskowej. Z wtyczki przy pompie (tej, o której pisałem, że idą do niej 4 kabelki) idą 3 kabelki pod metalową osłonę elektrozaworu. Cały problem leży w tym, aby tę metalową osłonę „bezboleśnie” usunąć. Trzyma się ona na 2 śrubach, 2 nitach i jednej zawleczce.

Ja wycinałem osłonę szlifierką kątową. Robiłem bez wymontowywania pompy, więc trzeba była mocno kombinować aby przyłożyć tarczę szlifierki w odpowiednie miejsca. Udało mi się bez wymontowania przedniego zderzaka. Musiałem jedynie odsunąć chłodnicę od pompy, ale też jej nie wymontowałem całkiem. Trzeba było też odkręcić 3 przewody wysokociśnieniowe podające paliwo do wtryskiwaczy i przewód powrotu paliwa do baku oraz odkręcić taką metalową podpórkę od cięgła gazu.

Na szczęście elektrozawór leży dość głęboko pod osłoną, więc zachowując ostrożność nic mu się nie stało.

Najwięcej problemu sprawiło mi usunięcie zawleczki, która trzymała osłonę na śrubie regulacji wolnych obrotów.

Plastikowa obudowa elektroniki leży tuż przy ściankach metalowej osłony, ale można ją ciąć bez skrupułów, bo już nie będzie potrzebna.

Jak już się zdejmie osłonę to jeden z 3. kabelków idących pod osłonę dostaje 12V przy załączonym zapłonie. Zlutowałem go z jedynym kabelkiem odchodzącym od elektrozaworu i gotowe. Pozostałe 2 służyły do sterowania elektroniką, więc już nie są potrzebne.

Zamieszczam kilka fotografii, które pomogą zrozumieć o czym piszę.







Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 106 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 106 »

Opinie o samochodach Peugeot 106 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 106 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.


Peugeot3008

43 990

2015r.

97 000 km

śląskie

Peugeot3008

25 990

2012r.

166 000 km

wielkopolskie

Peugeot308

15 900

2009r.

209 000 km

małopolskie

Peugeot407

12 900

2004r.

266 000 km

śląskie

Peugeot1007

8 990

2006r.

170 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System