Od bardzo długiego czasu staram się uporać z pewnym problemem. Otóż silnik w moim lwie działa bardzo "twardo". Na chwilę obecną zostały wymienione :
-olej z 10w40 (tak "stary" mechanik nie wiedział co robi) na 5w40 (obecnie 2ga wymiana)
-wszystkie filtry naturalnie też
-zmieniony już został 2 razy rozrząd (obecnie mam założone org. części) i wszystko sprawdzone
-został zrobiony test przelewowy
-sprawdzone uszczelki pod wtryskami (oględziny że wszędzie sucho podobno to wystarczy)
-wymieniona przepływka
-uszczelka pod głowicą również została sprawdzona
-koło pasowe również zostało sprawdzone.
EGR niestety jest uszkodzony i dalej się zbieram za zrobienie tego.
Jako ciekawostkę powiem że jak na dworze jest ok 30 stopni to silnik chodzi pięknie, i wlaśnie gdyby nie to to nawet bym nie zawracał sobie głowy. Wszyscy rozkładają ręce... jednak zastanawiają mnie trzy rzeczy
1)czy otwarty egr może powodować takie coś?
2)czy jeśli w aucie są wtryski SIEMENSa istnieje możliwość że trzeba je kodować ? Dodam że miałem zmieniany soft w ecu (chip)
3) i tu najbardziej prawdopodobne coś jest nie tak z ciśnieniem oleju. Tylko wtedy chyba powinna świecić się kontrolka.
Auto nie bierze oleju i płynu chłodniczego.
Zamieszczam jeszcze film z przyśpieszenia (tutaj troszkę słabiej słychać prace silnika)
Pytanie tylko jakie powinno być "zalecane".. Dzwoniłem do paru mechaników , o ile zmierzyć każdy może o tyle na pytanie jakie powinno być, już mi nikt nie odpowiedział.
Oraz nasuwa się kolejne pytanie czy przez niskie ciśnienie oleju , popychacze mogą "cykać" ?
Dołączył: 19 Sie 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: peugeot 307 hdi 90 km
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 19 Sie 2018, 18:16
Temat postu:
głośna praca silnika
witam
posiadam peugeota 307 2.0 hdi 90 km mam ten sam problem twarda głośna praca silnika terkotanie słychać gdy na zewnątrz temperatura otoczenia spada poniżej 25 stopni gdy jest 30 i więcej terkotanie zanika ,najbardziej słyszalne jest podczas odpuszczania gazu żaden mechanik jednoznacznie nie stwierdził przyczyny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.