Witam. Mam problem z ukladem kierowniczym w okresie zimowym kiedy temperatura jest na minusie wycieka mi plyn poprzez korek od pompy wspomagania (latem wszystko jest ok).
Czytajac forum prawdopodobnie uklad jest zapowietrzony. Dolewalem plyn odpowietrzalem uklad ale nic to nie dalo i mam pytanie co do wymiany plynu od wspomagania. Nie znalazlem krok po kroku jak sie za to zabrac i mam nadzieje ze ktos mi pomoze. Juz kupilem plyn (Total Fluide DA) tylko nie wiem jak sie za to zabrac i czy nie lepiej oddac auto do mechanika?
To jest proste. Dobrze żeby były 2 osoby. Przygotuj sobie nowy płyn i pusty pojemnik na stary. Zdejmij przewód powrotny ze zbiornika wyrównawczego (to ten przykręcony na opaskę) i skieruj go do tego pustego pojemnika, Odkręć korek, uruchom silnik (potrzebna druga osoba), na bieżąco dolewaj nowy płyn. Uwaga płyn znika moment! Przelej jakiś litr-litr dwieście i zamocuj przewód na miejscu. Po tym odpowietrzasz. Na zgaszonym silniku kręcisz kierownicą od krańca do krańca 8-10 razy (nie za szybko). Później powtórz na odpalonym silniku. Pilnuj poziomu. Na końcu dolej płynu jakieś 2 cm (na bagnecie) ponad max. Powodzenia _________________ Nie wiem, nie znam się...... zarobiony jestem
na bieżąco dolewaj nowy płyn. Uwaga płyn znika moment!
Przy odpalonym silniku nie zdąży dolać na bieżąco, to raz. Drugie, nie trzeba odpalać silnika, aby zmienić płyn.
Cytat:
. Na zgaszonym silniku kręcisz kierownicą od krańca do krańca 8-10 razy
Tak na zgaszonym silniku, ale to nie jest odpowietrzanie i zazwyczaj na zgaszonym silniku wystarczy wymienić płyn i jednocześnie kręcić kierownicą od krańca do krańca w między czasie sprawdzając płynu i dolewając, aż do tego momentu, jak zacznie czysty płyn lecieć z przewodu powrotnego, ale nigdy na odpalonym silniku!!!.
Wymiana samodzielnie płynu od wspomagania w następujący:
Podnieść jedno koło w celu lżejszej kręcenia kierownicą i zabezpieczyć, aby lewarek się nie przesunął w trakcie kręcenia kierownicą, to zabezpieczyć kobyłką lub inne rzeczy po to, żeby nie stało na lewarku, co zabezpiecza przed z sunięciem się lewarka.
Potrzebny będzie tutaj baniaczek do spuszczenia starego płynu, wystarczy użyć pięciolitrowy baniak. (po płynie lub oleju i najlepiej na, którym będzie widać płynu).
Powrotny przewód należy włożyć do baniaczka, a w miejscu, gdzie był przewód zaślepić, wcześniej do tego przygotowane.
Dalej:
Przekręcić kierownicą jeden raz od krańca do krańca, następnie dolać świeżego płynu do pełnego zbiorniczka i znów kręcimy kierownicą od krańca do krańca, co w tym czasie będzie widoczne w baniaczku spuszczonego stary płyn.
Czynności powtarzamy, kręcąc kierownicą od krańca do krańca i uzupełniając, aż będzie widoczny świeży płyn z powrotnego przewodu. Jak będzie już widoczny świeży płyn, to należy, podnieś przewód powrotny do góry, aby nie zleciało część z niej płynu.
Następnie, trzeba spuścić płyn ze zbiornika tak, aby tylko wyłącznie ze zbiorniczka zleciało po to, żeby założyć przewód powrotny i po założeniu przewodu uzupełniamy płyn. Następnie powtarzamy czynności, kręcąc kierownicą jak wyżej i tutaj już powtarzamy kilka razy, w celu wyrównania płynu, czyli, tak zwane odpowietrzanie, bo wcześniej należało jeden raz przekręcić kierownicą od krańca do krańca w celu uzupełnienia płynu. Po tej czynności odpalamy silnik (jeszcze nie zakręcamy korka od zbiorniczka) i obserwujemy stan płynu w zbiorniczku i w razie potrzeby uzupełniamy, po tym wszystkim zakręcamy korek od zbiorniczka i gotowe.
Z tym że jak już wywala przez korek, to nie sądzę, że wymiana płynu pomoże i podejrzewam padniętą już pompę od wspomagania.
Pozdrawiam.
Ps. Jaką pompę masz, hydraulicznej, czy elektroniczną już, bo to jest różnica. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Koledzy wiecie może jaka pompa występuje w Peugeot 407 1.8 benz.bo muszę dolać płynu a nie wiem jaki.Pozdrawiam _________________ Nigdy się nie poddawaj!!!
Wyciąg trochę strzykawką i sprawdź kolor. Prawie na pewno będzie pomarańczowy czyli...TOTAL FLUIDE DA to olej przeznaczony do elektryczno-hydraulicznych układów wspomagania kierownicy stosowanych w samochodach Citroën Peugeot Renault (Taką pompę i taki płyn mam w aucie z tym silnikiem tyle że rok 2006)
SPECYFIKACJA:
77 11 138 608
PSA B71 2710
Pozdrawiam _________________ Nie wiem, nie znam się...... zarobiony jestem
LDS jest płynem do hydraulicznych układów zawieszeń (citroen regulowane zawieszenie) a Tobie chodzi o płyn do wspomagania układu kierowniczego (chyba ) więc Fluide DA _________________ Nie wiem, nie znam się...... zarobiony jestem
Jeszcze mam pytanko ile wchodzi płynu do układu bo nie mogę odszukać odpowiedzi?Kolego napisałeś,że masz Peugeota z 2006 ale z opisu widzę,że 125 km.a ja mam 116 km.Wiem,że są dwa rodzaje pomp elektro-hydrauliczna razem ze zbiornikiem na płyn,a ja mam zbiornik osobno czyli chyba mechaniczna napędzana paskiem.Wyczytałem że do elektro-hydraulicznej wlewa się Total Da, a do mechanicznych Total lds już sam nie wiem:-( _________________ Nigdy się nie poddawaj!!!
Wiesz ja też już zgłupiałem. Tu w opisie jest.... do hydraulicznych i/ lub elektryczno-hydraulicznych. Wiesz autko masz z początku produkcji. Zadzwoń do tej firmy i po vin powiedzą jaki ma być. Będzie to chyba najlepsze rozwiązanie. Pozdrawiam
http://allegro.pl/total-fluide-da-syntetyczny-1l-olej-do-wspomagania-i6526537529.html
ps. u mnie wchodzi 1-1,2 l
Edit
Przestudiowałem forum peugeota (pkp) i dochodzę do wniosku że DA jest zamienny z LDS. Po prostu leją co mają w ASO bo nie dużo wchodzi. Ważne jest żeby tylko nie mieszać kolorów. Jeżeli nie ma pewności to lepiej wymienić cały i później się tego trzymać. Pozdrawiam _________________ Nie wiem, nie znam się...... zarobiony jestem
Witam.
Podaj numer vin na WP, to napiszę, jaki powinieneś mieć płyn zgodnie z Twoim autem, chyba że chcesz całkowicie zmienić, lecz i tak nie zmienia faktu, że lepiej mieć taki jaki producent zastosował.
Z tym, że nie ma takiej jednostki silnika: 125 km.a ja mam 116 km. Nie liczymy w kilometra, a KM.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Stosowany oryginalny olej w Peugeocie na podstawie vin.
WSPOMAGANIA KIEROWNICY
ATF D21065 o oznaczeniu: 9730 A6
1 L
TOTAL
Karta charakterystyki preparatu
Zdjęcie przykładowe
ZDJĘCIE NIE STANOWI OFERTY.
Zamiennik oleju:Mobil ATF D 21065 o oznaczeniu: 9730 A6
Natomiast, wspomniany wersję przez kolegę andre66.66, niestety, nie nadaje się do mechanicznej pompy wspomagania.
Olej: TOTAL Fluide DA
Syntetyczny płyn barwy pomarańczowej do elektryczno-hydraulicznych układów wspomagania.
Spełnia normy klas NR ORG 77 11 138 608, MAN-TGA/M-339/M-3289/PSAS712710/RVI7711138608 PSF CLAAS1.
Pozdrawiam.
Ps. Najczęściej spotykam żółty olej bądź zielony. Mowa o mechanicznej pompy, nie mylić z pompą elektryczno-hydraulicznej. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.