Zwracam się do Was z prośbą o radę dotyczącą VOLVO V50 2.0D który posiada bliźniaczą jednostkę napędową do 407 HDI 2.0 136 km. Na forach VOLVO niestety nie udało mi się znaleźć porady. Auto ma przebieg 207.000 km.
Objawy
1. Silnik szarpie podczas łagodnego przyspieszania lub jazdy ze stałymi obrotami w zakresie 1500-2000 obr. Przy mocnym wciśnięciu gazu lub przy stałych obrotach powyżej 2000 silnik pracuje równo. Objawy raczej nie występują na zimnym silniku,. Najbardziej wyraźne są, kiedy silnik dobrze się rozgrzeje.
2. W silniku przybywa oleju. W związku z tym, że jednocześnie nie ubywa płynu chłodniczego i nic nie wskazuje na przedostawanie się płynu do cylindrów, oznacza to, że do oleju dostaje się paliwo. Wzrost nie jest bardzo duży - ok. 0.5l na 2000km.
3. Podczas długotrwałej jazdy autostradowej (ok. 140km/h) silnik po dogrzaniu zaczyna głośniej pracować. Kultura pracy jest wyraźnie gorsza, słuchać i czuć, że coś nie jest w porządku.
4. Silnik spala też dużo więcej paliwa. Z ostatniej trasy przy prędkościach 120-140km/h spalił 9 litrów.
5. Po długotrwałej jeździe na trasie i mocnym rozgrzaniu silnika pojawia się czasem dymienie na jasno niebieski kolor. Po ostatniej trasie, na postoju rozkręciłem silnik do 1900 obr. i z tyłu auta pojawiła się duża niebieska chmura. Silnik pracował nieco głośniej, słychać też było delikatne dzwonienie/rezonans.
6. Dodatkowy objaw występujący od dłuższego czasu – przy obrotach ok. 2200 silnik wpada w drgania. Jest to wyczuwalne zarówno podczas jazdy (np. na 6 biegi, wrażenie podobne do niewyważonych kół) oraz podczas rozkręcania silnika na postoju.
Co sprawdziłem
1. Test diagnoskopem z oprogramowaniem dedykowanym do VOLVO – żadnych błędów.
2. DPF - filtr został wymieniony na nowy (zamiennik) ok. 35.000 km temu. Teraz został sprawdzony, nie wykazuje żadnych oznak zużycia a ciśnienia są w dolnych granicach normy. Płyn EOLYS jest w zbiorniczku (7/15).
3. EGR – nie pojawiają się żadne błędy po podłączeniu do komputera. Zawór został też fizycznie sprawdzony – nie zacina się, pracuje bez oporów (podobno może mimo wszystko być niesprawny, ale to niepotwierdzona opinia, którą gdzieś kiedyś widziałem).
4. Przepustnica dwugardzielowa – sprawdzona, niesprawna, wymieniona na nową. Po wymianie nie ma żadnej poprawy.
5. Wtryski – po pierwszych objawach wtryski zostały podmienione na inny komplet (używane, podobny przebieg). Objawy nie ustały.
6. Rozrząd – wymieniony dwa miesiące temu w dobrym warsztacie. Teraz dodatkowo sprawdzona została poprawność założenia i regulacji – wszystko jest w porządku.
7. Filtry powietrza i oleju – wymienione, sprawne, czyste.
Objawy nasilają się – samochodem szarpie coraz częściej i mocniej. Będę bardzo wdzięczny za wszystkie sugestie, tropy lub wskazówki.
jak dla mnie cos z filtrem czastek ... ewidentne objawy przytkania moze zle zdiagnozowano parametry..
jak juz padł wczesniejszy to sie wycina to w pindu a nie kupuje badziewne zamienniki...
Parametry filtra były badane dwukrotnie - w obu wypadkach wskazania były w dolnej granicy normy. Jeśli byłby problem z pomiarem (wadliwe czujniki ciśnień) pojawiłby się komunikat o uszkodzonym czujniku. Ponadto wskazania były by niewłaściwe np. 0 przy włączonym silniku lub bardzo duże wahania.
Poprzedni filtr nie padł tylko się zużył. To część eksploatacyjna. Zamiennik nie był badziewny tylko sprawdzonej firmy od dobrego dostawcy. Poza tym, co u nas rzadko kto rozumie, te filtry do czegoś służą.
no to nie mam pojecia to jak dlam nie ewidetnie objawy zapchania filtra, jedz do szpeca albo aso na diagnostyke i niech szukaja i sprawdzaja..
Do czego to służy po za meczeniem silnika i nabijaniem kasy ? spaliny bez filtra sa tylko pare % wieksze i jest to udowodnione testami, bardziej środowisko zatruwa produkcja i utylizacja tego...
no to nie mam pojecia to jak dlam nie ewidetnie objawy zapchania filtra, jedz do szpeca albo aso na diagnostyke i niech szukaja i sprawdzaja..
Do czego to służy po za meczeniem silnika i nabijaniem kasy ? spaliny bez filtra sa tylko pare % wieksze i jest to udowodnione testami, bardziej środowisko zatruwa produkcja i utylizacja tego...
ewentualnie moze byc to jakas poważny problem w silniku, kompresje zmierzyć, sprawdzić ciśnienie pompy WC , zrobić test płynu chłodniczego , utraty mocy nie ma ?
ewentualnie moze byc to jakas poważny problem w silniku, kompresje zmierzyć, sprawdzić ciśnienie pompy WC , zrobić test płynu chłodniczego , utraty mocy nie ma ?
Kompresje mechanik obstawia na ostatnim miejscu - przy tym przebiegu bardzo mało prawdopodobne. Płyn chłodniczy ok., przyspiesza bardzo dobrze. Pompy WC nie sprawdzałem i dopisuję do listy. Dziękuje za sugestię.
bartek848 napisał:
Masz kontrolke wypalania?
Nie mam, VOLVO nie informuje w żaden sposób o wypalaniu filtra. Znalazłem na forum instrukcję jak zrobić kontrolkę-diodę w lusterku i mam zamiar to zrobić.
Sprawdzony filtr paliwa na obecność opiłków - było ich bardzo mało (podobno zawsze trochę jest). Sprawdzone wtryski - dwa w stanie agonalnym, dwa średnim. Wtryski wymieniłem na nowe razem z przewodami doprowadzającymi paliwo.
Efekt jest taki, że auto ciszej pracuje i lepiej przyspiesza ale nadal szarpie. Momentami szarpanie jest nawet większe niż przed wymianą.
czy macie jakieś inne sugestie? Może EGR? Może jakaś inna przyczyna?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.