Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) 2.0 HDI - nierówna praca, przybywanie oleju, niebieski dym



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Streetlegal

Czytelnik



Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gd
Posiadane auto: VOLVO V50 2.0D 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Sty 2017, 20:30
Temat postu:

2.0 HDI - nierówna praca, przybywanie oleju, niebieski dym


Dzień dobry,

Zwracam się do Was z prośbą o radę dotyczącą VOLVO V50 2.0D który posiada bliźniaczą jednostkę napędową do 407 HDI 2.0 136 km. Na forach VOLVO niestety nie udało mi się znaleźć porady. Auto ma przebieg 207.000 km.

Objawy

1. Silnik szarpie podczas łagodnego przyspieszania lub jazdy ze stałymi obrotami w zakresie 1500-2000 obr. Przy mocnym wciśnięciu gazu lub przy stałych obrotach powyżej 2000 silnik pracuje równo. Objawy raczej nie występują na zimnym silniku,. Najbardziej wyraźne są, kiedy silnik dobrze się rozgrzeje.
2. W silniku przybywa oleju. W związku z tym, że jednocześnie nie ubywa płynu chłodniczego i nic nie wskazuje na przedostawanie się płynu do cylindrów, oznacza to, że do oleju dostaje się paliwo. Wzrost nie jest bardzo duży - ok. 0.5l na 2000km.
3. Podczas długotrwałej jazdy autostradowej (ok. 140km/h) silnik po dogrzaniu zaczyna głośniej pracować. Kultura pracy jest wyraźnie gorsza, słuchać i czuć, że coś nie jest w porządku.
4. Silnik spala też dużo więcej paliwa. Z ostatniej trasy przy prędkościach 120-140km/h spalił 9 litrów.
5. Po długotrwałej jeździe na trasie i mocnym rozgrzaniu silnika pojawia się czasem dymienie na jasno niebieski kolor. Po ostatniej trasie, na postoju rozkręciłem silnik do 1900 obr. i z tyłu auta pojawiła się duża niebieska chmura. Silnik pracował nieco głośniej, słychać też było delikatne dzwonienie/rezonans.
6. Dodatkowy objaw występujący od dłuższego czasu – przy obrotach ok. 2200 silnik wpada w drgania. Jest to wyczuwalne zarówno podczas jazdy (np. na 6 biegi, wrażenie podobne do niewyważonych kół) oraz podczas rozkręcania silnika na postoju.

Co sprawdziłem

1. Test diagnoskopem z oprogramowaniem dedykowanym do VOLVO – żadnych błędów.
2. DPF - filtr został wymieniony na nowy (zamiennik) ok. 35.000 km temu. Teraz został sprawdzony, nie wykazuje żadnych oznak zużycia a ciśnienia są w dolnych granicach normy. Płyn EOLYS jest w zbiorniczku (7/15).
3. EGR – nie pojawiają się żadne błędy po podłączeniu do komputera. Zawór został też fizycznie sprawdzony – nie zacina się, pracuje bez oporów (podobno może mimo wszystko być niesprawny, ale to niepotwierdzona opinia, którą gdzieś kiedyś widziałem).
4. Przepustnica dwugardzielowa – sprawdzona, niesprawna, wymieniona na nową. Po wymianie nie ma żadnej poprawy.
5. Wtryski – po pierwszych objawach wtryski zostały podmienione na inny komplet (używane, podobny przebieg). Objawy nie ustały.
6. Rozrząd – wymieniony dwa miesiące temu w dobrym warsztacie. Teraz dodatkowo sprawdzona została poprawność założenia i regulacji – wszystko jest w porządku.
7. Filtry powietrza i oleju – wymienione, sprawne, czyste.

Objawy nasilają się – samochodem szarpie coraz częściej i mocniej. Będę bardzo wdzięczny za wszystkie sugestie, tropy lub wskazówki.
Powrót do góry
jackass99

Auto Maniak



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 1196
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świnoujscie
Posiadane auto: 407 2.0HDI 136KM 04r
Piwa: 92/9
Wysłany: Sro 25 Sty 2017, 20:37
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI - nierówna praca, przybywanie oleju, niebieski dym


jak dla mnie cos z filtrem czastek ... ewidentne objawy przytkania moze zle zdiagnozowano parametry..

jak juz padł wczesniejszy to sie wycina to w pindu a nie kupuje badziewne zamienniki...
Powrót do góry
Streetlegal

Czytelnik



Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gd
Posiadane auto: VOLVO V50 2.0D 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Sty 2017, 21:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI - nierówna praca, przybywanie oleju, niebieski dym


jackass99 napisał:
jak dla mnie cos z filtrem czastek ... ewidentne objawy przytkania moze zle zdiagnozowano parametry..

jak juz padł wczesniejszy to sie wycina to w pindu a nie kupuje badziewne zamienniki...


Parametry filtra były badane dwukrotnie - w obu wypadkach wskazania były w dolnej granicy normy. Jeśli byłby problem z pomiarem (wadliwe czujniki ciśnień) pojawiłby się komunikat o uszkodzonym czujniku. Ponadto wskazania były by niewłaściwe np. 0 przy włączonym silniku lub bardzo duże wahania.

Poprzedni filtr nie padł tylko się zużył. To część eksploatacyjna. Zamiennik nie był badziewny tylko sprawdzonej firmy od dobrego dostawcy. Poza tym, co u nas rzadko kto rozumie, te filtry do czegoś służą.
Powrót do góry
jackass99

Auto Maniak



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 1196
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świnoujscie
Posiadane auto: 407 2.0HDI 136KM 04r
Piwa: 92/9
Wysłany: Sro 25 Sty 2017, 21:20
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI - nierówna praca, przybywanie oleju, niebieski dym


no to nie mam pojecia to jak dlam nie ewidetnie objawy zapchania filtra, jedz do szpeca albo aso na diagnostyke i niech szukaja i sprawdzaja..

Do czego to służy po za meczeniem silnika i nabijaniem kasy ? spaliny bez filtra sa tylko pare % wieksze i jest to udowodnione testami, bardziej środowisko zatruwa produkcja i utylizacja tego...
Powrót do góry
Streetlegal

Czytelnik



Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gd
Posiadane auto: VOLVO V50 2.0D 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Sty 2017, 21:35
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI - nierówna praca, przybywanie oleju, niebieski dym


jackass99 napisał:
no to nie mam pojecia to jak dlam nie ewidetnie objawy zapchania filtra, jedz do szpeca albo aso na diagnostyke i niech szukaja i sprawdzaja..

Do czego to służy po za meczeniem silnika i nabijaniem kasy ? spaliny bez filtra sa tylko pare % wieksze i jest to udowodnione testami, bardziej środowisko zatruwa produkcja i utylizacja tego...


Tu jest dość dokładnie opisane do czego służą http://courses.washington.edu/cive494/DPF.pdf

Planuje jeszcze fizyczne sprawdzenie filtra ale to prawie na pewno ślepy trop.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 25 Sty 2017, 21:35
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
jackass99

Auto Maniak



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 1196
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świnoujscie
Posiadane auto: 407 2.0HDI 136KM 04r
Piwa: 92/9
Wysłany: Sro 25 Sty 2017, 21:44
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI - nierówna praca, przybywanie oleju, niebieski dym


ewentualnie moze byc to jakas poważny problem w silniku, kompresje zmierzyć, sprawdzić ciśnienie pompy WC , zrobić test płynu chłodniczego , utraty mocy nie ma ?
Powrót do góry
bartek848

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 306
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszow
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0hdi,T5 2.5tdi Audi S3 1.8t
Piwa: 25/1
Wysłany: Sro 25 Sty 2017, 22:13
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI - nierówna praca, przybywanie oleju, niebieski dym


Masz kontrolke wypalania?
Powrót do góry
Streetlegal

Czytelnik



Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gd
Posiadane auto: VOLVO V50 2.0D 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 26 Sty 2017, 08:23
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI - nierówna praca, przybywanie oleju, niebieski dym


jackass99 napisał:
ewentualnie moze byc to jakas poważny problem w silniku, kompresje zmierzyć, sprawdzić ciśnienie pompy WC , zrobić test płynu chłodniczego , utraty mocy nie ma ?


Kompresje mechanik obstawia na ostatnim miejscu - przy tym przebiegu bardzo mało prawdopodobne. Płyn chłodniczy ok., przyspiesza bardzo dobrze. Pompy WC nie sprawdzałem i dopisuję do listy. Dziękuje za sugestię.

bartek848 napisał:
Masz kontrolke wypalania?


Nie mam, VOLVO nie informuje w żaden sposób o wypalaniu filtra. Znalazłem na forum instrukcję jak zrobić kontrolkę-diodę w lusterku i mam zamiar to zrobić.
Powrót do góry
Streetlegal

Czytelnik



Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gd
Posiadane auto: VOLVO V50 2.0D 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 21:47
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI - nierówna praca, przybywanie oleju, niebieski dym


Sprawdzony filtr paliwa na obecność opiłków - było ich bardzo mało (podobno zawsze trochę jest). Sprawdzone wtryski - dwa w stanie agonalnym, dwa średnim. Wtryski wymieniłem na nowe razem z przewodami doprowadzającymi paliwo.

Efekt jest taki, że auto ciszej pracuje i lepiej przyspiesza ale nadal szarpie. Momentami szarpanie jest nawet większe niż przed wymianą.

czy macie jakieś inne sugestie? Może EGR? Może jakaś inna przyczyna?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot107

10 900

2009r.

95 000 km

śląskie

Peugeot5008

109 000

2018r.

170 000 km

śląskie

Peugeot308

32 500

2017r.

169 500 km

wielkopolskie

Peugeot3008

64 800

2017r.

213 494 km

podkarpackie

Peugeot208

45 990

2017r.

51 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System