Witam jestem posiadaczem 307 SW 2,0 Pb 2003r i mam problem rano przy zimnym silniku zapala normalnie, po ok 15s zaczyna nim telepać jakby nie palił na 1 cylindrze i z rury wydechowej dużo dymu i ŚMIERDZI jak zgniłymi jajami dosłownie. Po ok 1,5 - 2 min wraca do normy i jest OK.
Założone nowe świece, filtry, błędów na kompie BRAK
Co może być przyczyną lub co jeszcze sprawdzić proszę o poradę.
Re: ( Peugeot 307 ) problem przy zimnym silniku 2,0 benzyna
Przepustnica była czyszczona.
Cewka zamieniona z innego auta bez zmian.
Ciśnienie na wszystkich cylindrach ok 14
Odnoszę wrażenie że go zalewa, podczas szarpania dodając gazu zaczyna go dławić i strasznie dymi na biało.
Re: ( Peugeot 307 ) problem przy zimnym silniku 2,0 benzyna
Ani oleju czy płynu nie ubywa, płyn czysty. Na kompie nie wyszły żadne błędy sondy podobno są 2 parametry OK. Fachman sprawdzał inne parametry temperatura, obroty,i inne i nic wszystko OK
Co do EGR to nie czyściłem i za bardzo nie wiem jak ?
Słyszałem że w TDI zaślepiają a jak jest w Pb ?
Witam Serdeczenie,
Otóż jestem posiadaczem Peugeota 407 SW 2.0 benzyba z 2004 roku, mam ten sam problem, auto zapala bez problemu, pracuje równo przez około 20-30 sekund po czym zaczyna nierówno pracować, szarpie silnikime, dymi i śmierdzi z rury zgniłymi jajkami, po około kilku minutach drgania ustają i samochów pracuje normalnie na ciepłym silniku nie ma takich objawów.
To co zauważyłem na zimnym silniku auto pracuje równo do póki nie wyłączy się jakieś serwo, nie wiem ssanie...słychać delikatny świst/gwizd gdy pracuje, trochę jak praca odkurzacza, po czym jak to się wyłączy i cichnie autem zaczyna telepać....bardzo proszę o pomoc, nie mam pojęcia co to może być, a wiem, ze dzisiejsi mechanicy...jak zaczynają szukać...
nierówna praca silnika na zimnym silniku peugeot 307 1.6 16v
Witam czytąjac różne fora na ten temat przerobiłem wiele opcji dotyczących nierównej i głośnej pracy silnika na zimnym.
Przyczyną był niewłaściwy olej 10w40 zamiast TOTAL 5W30 oraz brudna przepustnica . Po wymianie oleju na właściwy popychacze hydrauliczne ucichły , przepustnica po wyczyszczeniu została zaprogramowana na nowo , pedał gazu również i autko odpala super i pracuje równo.
Re: ( Peugeot 307 ) problem przy zimnym silniku 2,0 benzyna
Odnośnie drgań silnika to podmieniałem wszystkie czujniki jakie są w tym modelu, także przepustnicę, cewkę, świece. Nic nie pomogło. Wymieniłem olej, też nic. Ostatnio kupiłem miernik sprężania. Mierzyliśmy z kolegą i miałem takie wskazania (po numerach cylindrów): 15 at, 15 at, 14 at, 15 at. Na trzecim sprężanie troszkę mniejsze. Pomiaru dokonywaliśmy w momencie gdy zaczęło rzucać silnikiem. Następnie odpaliliśmy auto i w momencie gdy silnik znów zaczął się bujać zmierzyliśmy tylko na 3 cylindrze i pokazało 11at. Po kilku minutach (bez odpalania) znów pomiar na trzecim i wynik 14 at. Diagnoza taka, że coś trzyma zawory i one się nie zamykają dlatego ucieka kompresja. Jak chwilę postoi to olej z popychaczy wypływa i po kolejnym odpaleniu jest dobrze, dopóki znów olej nie zablokuje popychaczy, a te zaworów. Gdy się silnik rozgrzeje, olej robi się rzadszy i wypływa ze szklanek popychaczy.
W czwartek odbyła się wymiana szklanek. Był to strzał w dziesiątkę. Naprawa trwała 4 h 30 min. Rano w piątek i w sobotę zero drgań, silniczek pracuje równiutko i ciszej. Szklanki INA na iparts rewelacja. Koszt to 464 zł plus robocizna.
Silnik EW10J4 występuje w Peugotach, Citroenach i Fiatach. Jeśli ktoś ma takie objawy to nie ma co wymieniać świec i żadnych tam czujników. Pomiar kompresji w momencie pojawienia się drgań (jak wyżej) jest najważniejszy. Od tego należy zacząć szukanie przyczyn owych drgań. Z usterką bujałem się 4 miesiące, od zakupu. W końcu udało się naprawić.
Re: ( Peugeot 307 ) problem przy zimnym silniku 2,0 benzyna
Zatykają się kanaliki w "szklankach" (popychaczach) tzn na zimnym, gęsty olej nie przechodzi stąd telepanie całym autem/silnikiem. Po rozgrzaniu (olej rzadszy) jest przepływ ,wraca do normy. Wymiana popychaczy pomaga na jakiś czas. Od kogoś słyszałem że popychacze z silnika benzynowego 2.2 rozwiązują problem, większa troszkę średnica kanalików.
Problem polega na szarpaniu silnika i całego auta na zimnym silniku do momentu osiągnięcia ok 30 stopni temp. Później żadnych objawów . Na kompie brak błędów ciśnienie miezone na zimnym 13 atm po dwóch obrotach , olej polsyntetyk czy czeka mnie jednak wymiana kompletu szklanek czy nie pomocy
Re: Szarpanie na zimnym silniku peugeot 307 2.0 16v
guestsatfilm napisał:
Problem polega na szarpaniu silnika i całego auta na zimnym silniku do momentu osiągnięcia ok 30 stopni temp. Później żadnych objawów . Na kompie brak błędów ciśnienie miezone na zimnym 13 atm po dwóch obrotach , olej polsyntetyk czy czeka mnie jednak wymiana kompletu szklanek czy nie pomocy
Tylko wymiana szklanek jeśli to silniki bodajże z nominalną mocą 136KM. Te 140 i 177 mają już inne, poprawione szklanki i tam problem nie występuje co warto zaznaczyć.
Re: ( Peugeot 307 ) problem przy zimnym silniku 2,0 benzyna
Dzień dobry,
Posiadam podobny problem z moim Peugeotem 307 silnik 1.6 109KM. Początki szarpania po odpaleniu rano zauważyłem jeszcze latem, lecz było to tak słabe, że sprawę zbagatelizowałem. Teraz jesienią jest to naprawdę uciążliwe i tak jak piszą użytkownicy, problem znika wraz z zagrzaniem się silnika/oleju. Wymieniłem świece(NGK) oraz cewkę (VALEO) oraz wyczyściłem przepustnicę. Niestety problem nie ustał. Skłaniam się do wymiany popychaczy zaworów. Jednakże mój mechanik twierdzi, że jeżeli popychacze byłyby uszkodzone to słychać byłoby charakterystyczne stuki. jest możliwe, że popychacze nie pracują dobrze i nie wydają charakterystycznych stuków?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.