Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 508 ) Kilka pytań odnośnie 508



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SLUQO

Czytelnik



Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Peugeot 206
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 20 Lut 2014, 18:08
Temat postu:

Kilka pytań odnośnie 508


Jestem tutaj nowy także witam wszystkich użytkowników Smile

Przymierzam się do zakupu nowego samochodu. Jednym z tych, które przykuły moją uwagę jest właśnie Peugeot 508. Samochód ma być w benzynie i z manualną skrzynią biegów. W tym wypadku wielkiego wyboru nie ma, czyli 1.6 THP 155 KM. Poczytałem dość dużo artykułów/opinii na temat tego silnika. Z początku się sypał, potem była "głośna" modernizacja i problemy miały zniknąć. Starałem się znaleźć opinie o tym silniku właśnie po 2010 roku, jednak niewiele ich było. Dlatego pytam Was bezpośrednio na forum. Jak to na prawdę jest z tym silnikiem? Czy jeżdżąc normalnie, nie "piłując" silnika, stosując się do zaleceń serwisu/producenta uniknę nieprzyjemnych awarii? Jak jest z turbiną w tym silniku, słyszałem, a właściwie na jakimś forum przeczytałem, że w dieslach Peugeot stosuje bardziej wytrzymałe wirniki turbiny (tytanowe?), jak jest z benzyną? Również wyczytałem, że w dieslach Peugeot zrezygnował z dwumasy, a tutaj w benzynie ją stosuje. Czy jest to część, która po określonym przebiegu po prostu nadaje się tylko do wymiany? Czy raczej jeżeli dba się o samochód raczej nie powinno przysparzać problemów?

I jeszcze jedna kwestia, a konkretnie czynnik chłodzący do klimatyzacji. Dużo o tym słyszałem, lecz nie mogę znaleźć konkretów. Od 2011 we wszystkich nowo produkowanych samochodach i ogólnie klimatyzacjach miał być nowy (dużo droższy i "ekologiczny" czynnik, już nie będę się rozpisywał co myślę o tej całej "ekologii"). Jednak w tamtym roku przeczytałem w jednym z magazynów motoryzacyjnych, że np w jednym modelu danego producenta jest nowy (droższy) czynnik, a w innym modelu jeszcze stary. Obiło mi się o uszy, że Mercedes nie mógł sprzedawać w jakimś kraju samochodów, ze względu, że stosuje stary czynnik. Jak to jest w 508 sprzedawanym u nas w Polsce? Jaki jest stosowany czynnik w tym modelu z silnikiem 1.6 thp?


P.s. jeżeli to ma znaczenie, jeżdżę rocznie ok. 15k km.

Wiem, że niektóre pytania mogą wydawać się banalne, jednak wydając kilkadziesiąt tyś na samochód, chcę wiedzieć co kupuję i wiedzieć ile będzie mnie kosztować serwis itp.

Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc!
Powrót do góry
nordjp

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 190
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Peugeot 508 2,0 hdi, 308 III 1,6hdi, 208
Piwa: 8/1
Wysłany: Nie 23 Lut 2014, 17:50
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Kilka pytań odnośnie 508


Rzeczywiście, pytania co najmniej dziwne w kontekście oceny samochodu przed jego zakupem. Od lat marketingowcy zadają sobie pytania co kieruje klientami w podejmowaniu decyzji zakupu. A tu takie coś...???
Do rzeczy : legenda o problemach dwumasowym kołem zamachowym, bierze się z doświadczeń kierowców kupujących mocno zużyte pojazdy. Można brać pod uwagę koszt wymiany tego elementu w przypadku zakupu samochodu z przebiegiem pow. 200 000 km. Podobnie jest z turbiną. Oba elementy są po prostu zużywającymi się częściami, jak np. sprzęgło, hamulce itp. Kupując nowy samochód nie zawracaj sobie głowy takimi szczegółami, tym bardziej że zakładasz przebieg samochodu na 15 tys. km/rok. Poszczególne podzespoły i oryginalne części, są na bieżąco udoskonalane i modyfikowane. Ten sam silnik stosowany w danym modelu pojazdu może mieć zastosowane różne wersje podzespołów, bardziej lub mniej niezawodne od poprzedników. Co do czynnika chłodzącego : w zasadzie się go nie wymienia. Jeśli już, to poddaje czyszczeniu podczas uzupełniania. Może się zdarzyć że w przypadku awarii klimatyzacji zajdzie konieczność nabicia instalacji nowym czynnikiem ( rzeczywiście, w Peugeotach już stosuje się ten nowy droższy czynnik)ale to i tak jest skromny wydatek wobec samej naprawy tej instalacji. 508 to nie jest tani samochód w zakupie. Nie należy łudzić się że będzie należał do tanich w ewentualnych naprawach.
_________________
nord
Powrót do góry
SLUQO

Czytelnik



Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Peugeot 206
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Lut 2014, 21:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Kilka pytań odnośnie 508


Dzięki wielkie nordjp za odpowiedź. Wolę jednak być możliwie najlepiej świadomy przed zakupem samochodu. Jednak są silniki udane i stwarzające mniej problemów oraz te mniej udane i awaryjne, które czasami psują się na potęgę. Wiem, że w dużej mierze awaryjność zależy od traktowania, ale dużo się słyszy o wpadkach producentów z niektórymi silnikami, tak było i z tym silnikiem na początku produkcji, dlatego wolę się upewnić, czy już go "wyleczyli" z "chorób wieku dziecięcego".

Swoją drogą, słyszałem (od sprzedawcy), że w połowie roku PSA kończy współpracę z BMW, więc to ostatnie miesiące kiedy montowany jest ten silnik w Peugotach/Citroenach. Niestety sprzedawca nie był w stanie odpowiedzieć, jaki silnik/silniki będą w zamian za ten. Ktoś coś wie więcej na ten temat? Czy to oznacza jakiś lifting/modernizację tego modelu (508) ?


P.S. Jeżeli chodzi o to co kieruję mną przed zakupem samochodu, to jest to mnóstwo rzeczy. Nie tylko wygląd, funkcjonalność, materiały itp (swoją drogą Peugeot 508 podoba mi się chyba najbardziej w tej cenie i klasie) jednak również silnik, bo to on napędza samochód i jest "sercem" samochodu.

Proszę jeszcze raz o pomoc Smile
Powrót do góry
nordjp

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 190
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Peugeot 508 2,0 hdi, 308 III 1,6hdi, 208
Piwa: 8/1
Wysłany: Nie 23 Lut 2014, 22:19
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Kilka pytań odnośnie 508


Jeśli cenisz sobie święty spokój i masz wątpliwości, to na twoje obawy jest bardzo prosta rada : Peugeot ma opcję wykupu przedłużonej gwarancji, lub przedłużonej gwarancji z obsługą. Przy Twoich założeniach przebiegu, możesz mieć taką opcję nawet na 5 lat. Osobną rzeczą jest negocjowanie tego pakietu w ramach ceny zakupu. Tu już masz pole do popisu w negocjacjach. Porozmawiaj ze sprzedawcą o kosztach w/w.
_________________
nord
Powrót do góry
Duduś123

Czytelnik



Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Peugeot 508 1.6 THP
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Mar 2014, 06:36
Temat postu:

Peugeot 508 - moje przygody


W moim Peugeocie, którego kupiłem przy przebiegu 65 tys. km, przy stanie licznika 67 tys. został wymieniony rozrząd. Przy stanie 70 tys. km padła turbina. Mowa oczywiście o modelu 508 z silnikiem 1.6thp. Na szczęście kupiłem auto z 5-letnia gwarancją więc ze spokojem przyjąłem naprawy. Gdyby tej opcji 5-letniej nie było to naprawy tych dwóch rzeczy byłyby bardzo kosztowne, zwłaszcza turbiny. Samym autem sie jeździ bardzo przyjemnie więc jesli rozważasz kupno właśnie tego modelu to warto wziąć przedłużoną gwarancję. Mam pewne obawy co do auta skoro na dzień dobry przytrafiły się takie rzeczy, zobaczę jak będzie się dalej spisywało. Pozdrawiam i udanego zakupu życzę.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 26 Mar 2014, 06:36
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
kaszeszczuk

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Elbląg
Posiadane auto: Peugeot 508 2,0 HDI Allure
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Kwi 2014, 21:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Kilka pytań odnośnie 508


Cześć
Mam od roku Peugeota.
Rzeczy, które mnie denerwują:
- szum wiatru od 100km/h, jest głośniej niż w octavii.
- bardzo twarde zawieszenie ( na 16 zimowych i 17 letnich) bez znaczenia.
( tak jakby amortyzatory przy dużej ilości małych dziur pukały)
pasażerowie pytają czy mam jakieś sportowe zawieszenie bo takie twarde!
- dosyć ciężko kierownica chodzi
- oryginalne głośniki niskiej jakości
- woda z klapy bagażnika
- drzwi się zamykają jak w kompakcie a nie limuzynie
- czujniki parkowania działają dopiero po kilku sekundach od odpalenia
- sprężyny od klapy brzęczą podczas otwierania, serwis smaruje co starcza na 3 dni.

Może ktoś miał takie problemy i ASO coś z tym zrobiło?
Słyszałem coś o smarowaniu odbojów amortyzatorów.


pozytywy:
- 30 000 km i zero usterek ani jakichkolwiek problemów
- wygodne fotele
- multimedia łatwe w obsłudze, mp3, zestaw głośnomówiący itd
- piękny wygląd w środku i na zew.
- system bezkluczykowy - super wygoda
- xenony i ledy automatyczne
- spalanie 5,5-5,8 L/100km
Powrót do góry
sam769

Czytelnik



Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): szkocja
Posiadane auto: peugeot 508 2,0 163km automat
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 18 Kwi 2016, 13:45
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Kilka pytań odnośnie 508


odkryłem przeciek wody do bagażnika, woda nie wlewa się podczas podnoszenia maski tylko odbojami od maski tymi co są koło lamp
Powrót do góry
kimans

Czytelnik



Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: 508 1.6 Thp
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Sie 2017, 14:22
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Kilka pytań odnośnie 508


Tak sobie czytam niektóre posty, i dochodzę do wniosku że te silniki 1.6 Thp są tym dla historii silników, czym Multipla dla historii Designu samochodowego - czyli kompletną klapą.
Do rzeczy: mam ten samochód od około 1 roku, na razie zauważyłem że zanim silnik się rozgrzeje, na początku trochę lubi głośno pochodzić, zastanawiam się czy to może mieć jakieś znaczenie?
Ps. mam model z roku 2011 o mocy 156 KM.
Powrót do góry
gora_67

Czytelnik



Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 206
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 27 Sie 2017, 18:11
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Kilka pytań odnośnie 508


O kolego, powiem ci szczerze że dużo złego słyszałem o tych silnikach, gdzieś nawet chyba widziałem artykuł jak pisali o złej konstrukcji tych silników.
Coś tam pisali że strasznie szybko nagar się gromadzi w tych silnikach, co jest przyczyną uszkodzeń - także myślę że możesz zacząć od jakiegoś sprawdzenia/kontroli stanu "czystości" silnika.
Powrót do góry
kimans

Czytelnik



Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: 508 1.6 Thp
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 27 Sie 2017, 18:20
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Kilka pytań odnośnie 508


A powiedz mi ile to może kosztować, takie mycie silnika - mam przykre doświadczenia z warsztatami mechanicznymi, a konkretnie chodzi mi o to że często oszukują.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 508 »




 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne


Peugeot208

39 400

2017r.

105 520 km

podkarpackie

Peugeot107

10 900

2009r.

258 000 km

mazowieckie

Peugeot207 SW

15 900

2009r.

174 103 km

łódzkie

Peugeot508 SW

32 700

2013r.

127 000 km

mazowieckie

Peugeot206

8 300

2007r.

129 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System