Moi drodzy. Mam problem. Na komputerze wyskoczyła mi kontrolka "usterka silnika napraw auto"
Niestety nic mi to nie mówi.
Jestem świeżo po wymianie oleju, paska , zostało wgrane nowe oprogramowanie do sterowników silnika oraz wymiana świec żarowe.
Czy ktoś z Was miał już taki problem. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam Danio
Ogarnij się trochę, o jakim silniku piszesz?
THP nie ma świec żarowych ani paska rozrządu.
Nowy soft tylko maskuje niedomagania tego silnika o ile to jest THP. _________________ Prosze pytać na pw.
Mam bardzo podobny problem.
Kilka dni po wgraniu nowego oprogramowania w ASO wyświetlił się błąd:
Awaria silnika, brak ciśnienia oleju.
W ASO sprawdzili, że ciśnienie jest prawidłowe, pompa oleju sprawna, czujnik też, brak innych błędów. Ponoć komputer padł... Kilka dni po wgraniu nowego softu?
Dziś w końcu udało mi się podjechać do ASO.
Informacja która wyświetlał się na desce" Awaria silnika napraw samochód " okazało się ze mam do wymiany 4 cewki zapłonowe.
Zanim zaczniecie naprawę samochodu w serwisie z uwagi na komunikaty Check engine czy błędy ciśnienia oleju STOP itp sprawdźcie najpierw stan akumulatora. Należy po 3 a max 4 latach akumulator wymienić na nowy. Zużyty akumulator potrafi pokazywać cuda jak zapalona "choinka" kontrolek ( ABS, ESR, ESP , niedziałający hamulec postojowy , błąd ciśnienia oleju itd ). Miałem coś podobnego i 6 miesięcy szukałem problemu bo komputer pokazywał a w rzeczywistości było w porządku. W końcu natrafiłem na artykuł gdzieś w sieci na temat akumulatora. Jeżeli przy odpalaniu rano macie komunikat o trybie ekonomicznym to powinniście najpierw sprawdzić akumulator bo to pierwszy sygnał że zaczną się problemy. U mnie po wymianie akumulatora po 4 latach użytkowania problemy znikły. A w ASO proponowali od wymiany pompy oleju po czyszczenie kanałów dolotowych za 2,5 tys ( bo miałem komunikat o wypadaniu zapłonu) . Najpierw sprawdźcie akumulator ( ok 300zł i z głowy) a możecie zaoszczędzić tysiące złotych. Jeśli komuś pomogłem zaoszczędzić kasę , postawcie piwo . Pozdrowienia
Witajcie,
też mam ten sam komunikat ,,usterka silnika,napraw samochód,, raz po chwili pracy na jałowym biegu przełączył się w tryb ekonomiczny ale może to nie ma związku z usterką tylko ten model tak ma,że jak chodzi na jałowym to z automatu się przełącza .Mam nadzieję,że to jak pisze kolega Adamoski wina akumulatora bo auto ma cztery lata i chyba aku nie był wymieniany.Jadę na diagnostykę do serwisu i dam znać o co chodziło.
Trochę to trwało ale w końcu auto jeździ normalnie,paliła mi się kontrolka silnika a samochód bardzo słabo przyspieszał.Pod górkę nie było mowy by prędkość normalnie rosła. Obroty od 1,8tyś do 3tyś mimo wciskania gazu do dechy rosły w zwolnionym tempie i miałem wrażenie,że wzrastają skokowo.Na hamowni za 1200zł kazali mi wymienić cały silnik a się okazało w końcu w serwisie Peugeota co wcześniej podejrzewałem własnie z takich wpisów jak tu,że był źle ustawiony rozrząd.Poprzedni właściciel auta chciał zaoszczędzić na jego wymianie w zwykłym warsztacie a bez odpowiednich blokad-przymiarów do rozrządu są niewielkie szanse ,że uda się zrobić to właściwie. 1600zł za wymianę napinacza,ustawienie rozrządu i kilku jeszcze drobiazgów to nie tak dużo a auto teraz potrafi trochę wcisnąć w fotel
Witam serdecznie forumowiczów.
Po przejrzeniu forum postanowiłem dołączyć się do niniejszego wątku.
Od ok. 4 tygodni pojawił się problem z odpalaniem auta "na zimno" po np.nocnym postoju. Auto ma niecałe 90000km. Silnik pracuje nierówno, jakby nie na wszystkie cylindry, zapala się kontrolka "usterka silnika" i załącza się wentylator.
Po odłączeniu aku można odpalić go normalnie, ale czasem w czasie dynamicznej jazdy i redukcji np z 5 na 4 bieg i wkręceniu go na wysokie obroty problem wraca-wejście w tryb awaryjny, usterka silnika + wentylator;
ASO wymieniło kompletny rozrząd, ale problem nadal występuje, są nowe świece i cewki po adaptacji. Auto "na ciepło" przyspiesza dynamicznie, odpala sprawnie, nie szarpie; Olej 0W 30 wymieniany co 15tys, paliwo 98okt;
Niezależny markowy serwis odczytał początkowo wypadanie zapłonów przy odpalaniu na zimno, sprawdzono kąt wyprz. zapłonu, ale po wymianie kolejnego kompletu świec (2 z poprzednich miały jakieś "przebicia") podczas dynamicznej jazdy i odczytaniu błędu wskazano na czujnik wysokiego ciśnienia paliwa.
Czy może to być sam czujnik, czy to może być wskazanie na całą pompę wysokiego ciśnienia paliwa?
Nie znam kodów błędów, więc nie jestem w stanie ich tu podać.
Może ktoś miał podobne doświadczenia.Pozdrawiam
Witam,
Od kilku dni mam podobny problem tzn rano jeszcze normalnie jeździłem samochodem na trasie 30 km a wieczorem po odpaleniu wyskoczyła informacja o awarii silnika i auto przeszło w stan awaryjny gdzie po zgaszeniu dalej pracuje wentylator jak szalony.
Przy użyciu kostki ustaliłem ze wyskakuje mi błąd nr P1339 czyli zapłon na 3 cylindrze
Sprawdziłem cewki i wychodzi ze sa dobre, czekam jeszcze na zakupiony klucz zeby sprawdzić świece
Natomiast po waszych wpisach boje sie ze to cos gorszego
Dodam jeszcze ze kilka dni temu w serwisie uszczelnili mi miskę olejowa i wymienili olej z filtrami - sądzicie że moze to miec jakiś wpływ ?
Witam,
Od kilku dni mam podobny problem tzn rano jeszcze normalnie jeździłem samochodem na trasie 30 km a wieczorem po odpaleniu wyskoczyła informacja o awarii silnika i auto przeszło w stan awaryjny gdzie po zgaszeniu dalej pracuje wentylator jak szalony.
Przy użyciu kostki ustaliłem ze wyskakuje mi błąd nr P1339 czyli zapłon na 3 cylindrze
Sprawdziłem cewki i wychodzi ze sa dobre, czekam jeszcze na zakupiony klucz zeby sprawdzić świece
Natomiast po waszych wpisach boje sie ze to cos gorszego
Dodam jeszcze ze kilka dni temu w serwisie uszczelnili mi miskę olejowa i wymienili olej z filtrami - sądzicie że moze to miec jakiś wpływ ?
w nawiązaniu do ostatniego wpisu -
wykluczyłem cewki zapłonowe przemieniając cewke 4 i z 3 i nadal pojawiał się ten sam błąd
wymieniłem świece zapłonową na nową i również po wykasowaniu błędu dalej wyskakuje usterka silnika
z tego co zauważyłem końcówka świecy jest praktycznie biała czyli tak jakby za dużo powietrza się tam dostawało - za uboga mieszanka?
przy odczycie i kasowaniu błędu używałem aplikacji piston
jeśli ktoś to czyta - czy rozsądnym jest szukanie pomocy w zwykłych warsztatach czy lepiej udać się od razu do serwisu aso?
Jeżeli znasz mechanika kumatego, który wie co robić to w aso wcale nie będzie lepiej. Ale wbrew pozorom ogarniętych mechaników wcale dużo nie ma... _________________ Jak pomogłem to kliknij piwko, niech wiem, że nie piszę w próżnię
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.