Dołączył: 01 Paź 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): ciechanów Posiadane auto: ford escort combi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 09 Paź 2017, 14:05
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Słabe ogrzewanie
Jeśli twój Peugeot słabo grzeje to na pewno przyczyną jest aluminiowa nagrzewnica. Czas wymiany nagrzewnicy u dobrego mechanika wraz z wymianą płynu to 1 godzina.
Przed zabieraniem się za nagrzewnice trzeba upewnić się że termostat jest sprawny.
Ja po zakupie miałem uszkodzony i pierwsze co się objawiło to ogrzewanie było minimalne.
Witam. U mnie również do niedawna był problem z ogrzewaniem. Okazało się że jest zabrudzona nagrzewnica. Można to łatwo sprawdzić rozkręcając plastiki przy nogach od strony kierowcy. Demontaż nagrzewnicy jest dziecinnie prosty wiec polecam sprawdzić. Kupno nowej to koszt ok 500 zł. Brak zamienników. Ja osobiście poradziłem sobie z problemem roztworem kwasku cytrynowego z wodą. Zlałem całkowicie płyn chłodzący i układ zalałem roztworem wody z kwaskiem cytrynowym. Po paru dniach jazdy wypłukałem układ i zalałem płynem . Efekt-autko grzeje super, żeby się upewnić wykręciłem nagrzewnicę i przejrzałem dokładnie i wszystko ok. Polecam bo działa.
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): grudziadz Posiadane auto: 308 sw 1,6 16v
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 01 Lis 2017, 21:25
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Słabe ogrzewanie
Mam pytanie,czy w każdym 308 nagrzewnica jest przy prawej nodze kierowcy i wymiana jest dość łatwa?Pytam bo słyszałem o aucie z 2008 roku gdzie kolesia skasowali za wymianę 1000 zł bo ponoć cały kokpit musieli ścigać.. a jak jest z tymi nagrzewnicami elektrycznymi,w których rocznikach były stosowane?Ja obecnie również stoję przed wyzwaniem,ogrzewanie słabiutkie a tu zima idzie..
Patrząc na nowe nagrzewnice oferowane przez dostawców nie rozróżnia się nagrzewnic miedzy modelami 308 wiec muszą być wszystkie w tym samym miejscu. Nagrzewnica elektryczna jest zamontowana nad nagrzewnicą hydrauliczną. zasada jej działania jest uzależniona od temperatury otoczenia z tego co mi wiadomo. Również możesz ją łatwo wymontować. NIE MA POTRZEBY ROZMONTOWYWANIA CAŁEGO KOKPITU. Najtrudniejsze w tym wszystkim jest pozbycie się płynu chłodniczego bez rozlewania po dywanikach... Ale polecam najpierw zalać układ roztworem wody z kwaskiem cytrynowym tak jak pisałem wcześniej... zdumiewający efekt. Tylko uważaj na występujące już przymrozki...
Przed wymianą gdy aut nagrzało się do 90C a nawiew ustawiony był na 4 kreski i maksymalną temperaturę (klimatyzacja automatyczna) i skierowany na kierowce to czuć ciepłe powietrze było tylko po przytknięciu ręki do nawiewu. Zwiększenie siły nawiewu skutkowało ochłodzeniem się powietrza do powiedzmy chłodnego strumienia.
Po wymianie gorące powietrze leci od 70C przy 90C pieką już oczy a po przejechaniu 9 km musiałem zmniejszyć temperaturę bo było już nieznośnie (dalej 4 kreski i temp max)
Mechanik powiedział że stara nagrzewnica była wyraźnie cięższa. Za usługę zapłaciłem 200 PLN z płynem chłodniczym.
Nagrzewnica Valeo z allegro za 370 PLN
Po testuje zimę to będę widział jak to się zachowuje ale na chwilę obecną uważam temat za załatwiony. Uff
W moim przypadku pomogło spuszczenie płynu chłodniczego, następnie demontaż nagrzewnicy - na szczęście w moim 308 z 2008r. całkiem sprawnie można było się dostać do nagrzewnicy bez demontowania deski rozdzielczej itd - wystarczył plastik przy prawej nodze kierowcy oraz kilka elementów plastikowych pod kierownicą.
Sama nagrzewnica wyglądała na dość nową bez żadnych zabrudzeń/uszkodzeń, które widziałem na youtube.
Potem Przepłukanie nagrzewnicy wodą - wężem ogrodowym w 1 otwór, aby wyleciało drugim - wyciekło troszeczkę brudu.
Następnie montaż, uzupełnienie płynu, dnia następnego dolanie ubytku płynu i teraz na szczęście grzeje jak nówka.
Witam forumowiczów. Ostatnio dopadł mnie problem nie grzania z prawej strony (po stronie pasażera) w pierwszej kolejności padłą myśl, że klapa w mieszalniku się oberwała ale na szczęście nie. Finalnie okazało się, że to wina nagrzewnicy. Postanowiłem nagrać filmik z demontażu i czyszczenia nagrzewnicy może komuś się przyda https://youtu.be/o04DMN86nGw
Jestem tu poraz pierwszy i ... nie wiem jak tu się " poruszać "
,ale spróbuje.
Chodzi o ogrzewanie w aucie .
Płyn w zbiorniczku wyrównawczym na minimum - zimny silnik , na gorącym silniku maximum.
Temperatura na zegarze w kabinie 90 stopni, a w zbiorniczku na uruchomionym silniku 77 stopni ?!?
- mierzona termometrem technicznym.
I taka rzecz , góra chłodnicy - wąż także - gorąca , ALE dół chłodnicy wraz z wężem ZIMNY !!!
CZY TO WINA termostatu , czy też zapowietrzenia układu ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.