Witam głośna praca silnika po wymianie łańcucha rozrządu. W dodatku zdemontowałem miskę olejową w celu wyczyszczenia smoka i znalazłem garść plastikowych elementów oraz kilka w sitku smoka. Przypuszczam że jest to łoza bądź docisk po wcześniejszym łańcuchu na wałkach rozrządu. Zakład mechaniczny nie poczuwa się w żadnym stopniu do błędu. Ich reakcja jest taka że, wszytko jest okey i żeby sie nie dochodzić, mam również spostrzeżenia co do wtrysków być może, nie wymienili uszczelek na nowe po wyciągnięciu wtrysków.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sro 27 Gru 2017, 07:32
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Problem z silnikiem.
Na pewno nie jest to przyczyna stukania w silniku, często w misce znajdziesz resztki silikonów i kawałki meralu nawet z bloku czasem odpadnie jakiś nadlew produkcyjny.
Nie ma co robić sobie wrogów bo powodów stukania może być kilka. A jak silnik pracował przed naprawą? _________________ Prosze pytać na pw.
@HERMES były to kawałki docisku który zniszczył wyciągnięty łańcuch jak sie okazało mechanik nie zdejmował miski nie wyczyścił smoka, powiedział że, silnik musi sie dotrzeć. I tak zrobiłem 1165km po czym głośniejsza praca nie ustępowała więc wyczyściłem osobiście smoka wydłubałem odłamki z sitka założyłem miskę na silikon do misek zalałem olej odpaliłem, było lepiej ale metaliczny dźwięk sie powtarzał więc pojechałem do zakładu pod komputer by sprawdzić błędy ponieważ poodpinałem wtyczki na włączonym silniku, myślałem że, pomoże jednak znajomy mechanik powiedział że, może to być panewka... więc jadę do zakładu który, naprawiał usterkę Szef wyszedł i mówi to wtryski więc mówię OK jade sprawdzę wszystkie wtryski sprawne! wracając silnik zaczął pracować głośniej niż traktor 60 Obróciło mi panewkę ujechałem na tej panewce 2km wjechałem na podwórko jutro zdejmę raz jeszcze miskę olejową dobiorę się do panewek i wału. Ale wiem że, mam problem ponieważ albo sobie kupie drugi słupek ślinka jeżeli panewka porysowała wał albo wymienię panewkę jeśli wal jest ok. Ale liczę się z tym że, moge byc zmuszony kupić sprawny słupek silnika 1.6 hdi
Wracając do tematu panewka obróciła sie na wale dokładnie na pierwszym cylindrze porysowany wał wymiana panewek pomogła na 12km. Czyli wyjęcie silnika szlif wału oraz sprawdzenie korby i dobranie panewek nominalnych.
Ogólnie jestem zmuszony zrobić remont całego silnika bo wszytko będzie już na wierzchu, planowanie głowicy docieranie zaworów wszystkie nowe uszczelki.Robię wszytko ze znajomym mechanikiem przy okazji się uczę.
I teraz Moje pytanie czy opłaca sie kupić silnik? czy remontować? i czy ktoś z forum posiada taki tu motor?(1.6 hdi 110km 2005r-)
Ogólnie posiadam od września 2016r zrobiłem nim 27 tyś. Olej wymieniałem nie rzadziej niż 15 tyś.
Włożyłem troche serca i pieniędzy w autko
zrobiłem:
-łączniki stabilizatorów
-poduszki pod silnikiem
-oba rozrządy
-nowe uszczelniacze na wale korbowym
-dostrajanie silnika wraz wgranie nowej mapy która, pomija zawór egr
-usunięcie fap
-hamulce tył nowe tarcze klocki
-nowe linki ręcznego
-regeneracja tylnej belki
-nowy dolot powietrza
-oraz wszystkie filtry
- nowy komplet opon zimowych 16"
Dlatego nie kali mi sie go sprzedać za kilka tyś w taki stanie jakim jest.
Dlatego nie kali mi sie go sprzedać za kilka tyś w taki stanie jakim jest.
Z jednej strony można sprzedać, ale też chyba nie kupisz nowego auta? Jak już trochę władowałeś w auto, to rób remont silnika, będziesz długo jeździł.
Ja też mam 407 1.6 HDi i tez myślę o generalnym remoncie, żeby nie zmieniać auta. Taki komfort i wyposażenie ciężko znaleźć w tej cenie u innych producentów.
Jestem już po generalnym remoncie silnika fajnie to wyszło zamknąłem sie w kwocie 2000 tyś. zł
Szlif wału z panewkami i nowymi pierścieniami 590zł
Szlif głowicy 150zł wraz z docieraniem zaworów,
wszystkie uszczelki wraz z uszczelką pod głowice 700zł
reszta to robocizna kolegi który mi pomagał ma troche większe dośwadczenie ale myślę że, w dobrych pieniądzach sie zmieściłem świeżo po pierwszym odpaleniu i zrobieniu 50 km koło domu pojechałem w tarasę gdzie zrobiłem 700km nie przekraczałem 3 tyś obrotów silnik dobrze sie dotarł teraz wymieniam olej na nowy i zoabczmy jak sie wszytko bedzie sprawowało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.