Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 508 ) Słychać turbo po dłuższym postoju



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MasterISO

Dyskutant



Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 77
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: 508SW 2.0 HDI 2011 rok
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 12 Sty 2018, 01:23
Temat postu:

Słychać turbo po dłuższym postoju


Jak w temacie, gdy auto postoji kilka godzin to podczas jazdy przez pierwsze kilkanaście sekund słychać turbine, później wszystko cichnie. Jakieś sugestie, pomysły? 508 2.0 hdi 140KM
Powrót do góry
jackass99

Auto Maniak



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 1196
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świnoujscie
Posiadane auto: 407 2.0HDI 136KM 04r
Piwa: 92/9
Wysłany: Pią 12 Sty 2018, 13:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Słychać turbo po dłuższym postoju


Moze ma juz luz ktory na cieplym sie zmniejsza
Powrót do góry
jacek336

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 477
Skąd jesteś (miejscowość / region): rzeszów
Posiadane auto: peugeot 407 2,0HDI, 3008 1.6 eHDI
Piwa: 17/2
Wysłany: Pią 12 Sty 2018, 21:22
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Słychać turbo po dłuższym postoju


Witam . Ja mam silnik 2,0 hdi 136 KM i tez delikatnie słychać taki gwizd na zimnym silniku i to szczególnie w zimie. Ja tłumaczę sobie to gęstszym olejem przy niskich temperaturach. Gdy silnik podgrzeje sie po kilku minutach jazdy nie słychac juz gwizdu. Olej total 5w30 wymieniany co 13-15 tys. Przebieg 240 tys. Chyba jeszcze nie czas na turbine Very Happy
Powrót do góry
Syynu

Debiutant



Dołączył: 07 Sty 2018
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość / region): RYBNIK woj.ŚLĄSKIE
Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 112PS 2011r.
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 13 Sty 2018, 13:27
Temat postu:

Re


Witam. Jak na mój gust i na moją wiedzę gwizdanie turbosprężarki związane jest z stępionymi krawędziami łopatek turbiny lub sprężarki przez co następuje bardziej "burzliwe" przecinanie strugi gazów lub powietrza zamiast łagodnego "prześlizgiwania się" krawędziami w tych strugach.
Dodam jeszcze że najczęściej "gwiżdże część sprężarkowa turbosprężarki czyli ta która odpowiada za zasysanie powietrza atmosferycznego z filtra powietrza i wtłaczania go do cylindrów silnika najczęściej jeszcze po drodze odwiedzając intercooler w celu schłodzenia co powoduje zwiększenie gęstości powietrza czyli w zadanej jednostce objętości mamy więcej tlenu niezbędnego do przeprowadzenia optymalnego procesu spalania. Łopatki wirnika sprężarki najczęściej ulegają uszkodzeniu przez zasysanie złej jakości powietrza (długie czasookresy pomiędzy wymianami filtra powietrza,złej jakości filtr powietrza, nieszczelności w przewodach powietrznych pomiędzy filtrem powietrza a sprężarką), pomijam oczywiście sytuacje w których do korpusu sprężarki wpadło jakieś ciało obce i dokonało masakry wirnika sprężarki (np. podczas prowadzonych prac serwisowych).
Dużo rzadziej uszkodzeniu ulegają łopatki wirnika turbiny (te które zamieniają energię kinetyczną strugi spalin "wydalanych" przez silnik w energię potencjalną a następnie w energię mechaniczną i obrotową wałka turbosprężarki przez który jest napędzana sprężarka). Są one spowodowane złej kondycji silnikiem (zużyte wtryskiwacze powodujące wytwarzanie bardzo dużych ilości cząstek stałych podczas procesu spalania, zużyte pierścienie tłokowe i uszczelniacze zaworowe powodujące że silnik "bierze olej" przez co powstaje dużo nagaru z silniku i te stałe frakcje niszczą łopatki wirnika turbiny). Pomijam fakt uszkodzenia wirnika turbiny ciałem obcym takim jak np........ kawałek metalu z wyszczerbionego zaworu lub gniazda zaworowego bo to są już ewidentnie skrajne przypadki świadczące raczej o agonii jednostki napędowej z powodu gigantycznego przebiegu lub baaardzo duuużych zaniedbań serwisowych.
Co do kwestii gęstego oleju na zimnym silniku....... hmmmm.... świadczyło by to o występowaniu zwiększonego luzu na tulejach łożyskujących wałek turbosprężarki który to owy luz wprowadza w drgania wałek turbosprężarki podczas pracy.... i po pierwsze uważam że idąc tym tropem zimny gęsty olej bardziej niweluje wszelkie luzy niż rozgrzany rzadki a po drugie nie zapominajmy że wałek turbosprężarki osiąga bardzo wysokie obroty od kilkunastu tysięcy obr/min w silnikach napędzających lokomotywy spalinowe, kilkadziesiąt tysięcy obr/min w przypadku silników samochodów ciężarowych, od sto do dwieście tysięcy obr/min w przypadku silników w samochodach osobowych, aż do nawet TRZYSTA TYSIĘCY obr/min w przypadku silników benzynowych montowanych w .....MOTOCYKLACH bo nie każdy nawet wie że silniki z turbosprężarkami były również montowane fabrycznie w motocyklach szczególnie w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Dzisiaj turbosprężarki są montowane w motocyklach przeważnie przeznaczonych dla amerykańskiej policji lub w wyczynowych motocyklach wyścigowych a najpopularniejszym z nich jest Suzuki Hayabuza.
Więc reasumując prędkość obrotowa turbosprężarki zależy głównie od jej wielkości czyli gabarytów (masa, momenty i siły bezwładności, siły odśrodkowe) a biorąc pod uwagę jakiekolwiek pojawienie się zwiększonych luzów na tulejach łożyskujących plus bardzo wysokie obroty...... to żywot takiej turbosprężarki byłby naprawdę bardzo szybko skrócony do minimum.
Ale być może się mylę....
_________________
Syynu z Rybnika Cytryna C4 GP 1.6HDI 112PS 2011r. oraz Peugeoty 207 307 308 405 406 407 i jedno seicento
Powrót do góry
mati024

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 207
Skąd jesteś (miejscowość / region): Cieszyn-Śląskie
Posiadane auto: Był 407 sw 2.0 HDI 136km, Peugeot 508sw 1,6 THP 156KM 2011 jest OCTAVIA 3 L&K, 2.0 TDI 2015r.
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 15 Sty 2018, 09:35
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Słychać turbo po dłuższym postoju


jacek336 napisał:
Witam . Ja mam silnik 2,0 hdi 136 KM i tez delikatnie słychać taki gwizd na zimnym silniku i to szczególnie w zimie. Ja tłumaczę sobie to gęstszym olejem przy niskich temperaturach. Gdy silnik podgrzeje sie po kilku minutach jazdy nie słychac juz gwizdu. Olej total 5w30 wymieniany co 13-15 tys. Przebieg 240 tys. Chyba jeszcze nie czas na turbine Very Happy

Ja regenerowałem turbinę przy ok 160000 bo padł wastegate ale do regeneracji poszła cała. I przy tym przebiegu łożyska były już widocznie zużyte więc nie ma reguły. Wszystko zależy jak kto jeździł lub jeździ i czy daję w pi...ę od razu na zimnym czy czeka aż się rozgrzeje. Poza tym, olejem zalecanym przez PSA jest teraz TOTAL INEO FIRST 0W30 a nie jak wcześniej 5W30. Co do gwizdania może już są luzy a może jakaś nieszczelność. Bez sprawdzenia raczej się nie dowiesz. Oczywiście nie jestem ekspertem więc nie chcę się tutaj mądrzyć Very Happy Sprawdź sobie przewód smarowania turbiny bo lubią sobie cieknąć. Ja mam już trzeci Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Pon 15 Sty 2018, 09:35
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 508 »




 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne


Peugeot308 SW

34 870

2017r.

117 120 km

mazowieckie

Peugeot508

27 500

2013r.

220 000 km

pomorskie

Peugeot308 SW

32 900

2015r.

236 194 km

mazowieckie

PeugeotPartner

9 900

2005r.

270 000 km

wielkopolskie

Peugeot207 SW

14 300

2012r.

208 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System