Witam wszystkich serdecznie.
Postanowiłem opisać swój problem na forum, gdyż kończą mi się już możliwości, pomysły i chęci dalszego ładowania kasy w to auto. Moje auto to Peugeot 308 SW I z 2010 roku, 1.6 HDi 109KM.
Otóż problem jaki mnie od jakiegoś czasu trapi wygląda następująco :
- falowanie poziomu płynu chłodniczego - płynu potrafi być idealnie przed odpaleniem auta, po przejechaniu trasy płyn całkowicie znika (tak jakby go zasysało) , po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego poziom płynu wraca do normy, potrafi być też odwrotnie - płynu przed odpaleniem potrafi nie być w ogóle, po trasie poziom sam podnosi się do normy. Ostatnio było pusto w zbiorniku - dolałem różowego płynu kupionego na orlenie (mam zielony) po kilku kilometrach zielony płyn podniósł się do połowy zbiornika, różowy był ponad nim, a zbiorniczek "czubaty" . Czasem jest też tak, że w zbiorniczku "bąbluje" i dosyć ostro syczy przez korek.
- falowanie temperatury silnika - silnik po złapaniu 90 stopni traci temperaturę - spada do 70/80 stopni i sama się podnosi. Czasem jest tak, że jak jadę np. 90 km/h jest okej, jak zwalniam do 90, temperatura spada do czasem 70 czasem 80 stopni , jak przyspieszam, temperatura wraca z powrotem do 90 stopni.
Były już wymienione termostat i rozrząd z pompą wody. Jakiś czas temu wykonałem badanie uszczelki pod głowicą - mechanicy stwierdzili że jest okej (wkładanie rurki z płynem do zbiorniczka płynu chłodniczego). Nagrzewnica - pod dywanikami sucho + nie parują mi szyby. W płynie nie widać oleju, auto nie dymi (chociaż może to przez FAP) oleju też nie przybywa.
Czy myślicie że rozwiązaniem tego problemu jest jednak uszczelka pod głowicą ?
Jakiś czas temu padła mi turbina (niby normalna sprawa, tylko że padła po niecałych 2 latach i około 20k km). Mechanicy namówili mnie na ściąganie głowicy, bo na pewno coś wpadło do silnika. Fakt, spory kawałek czegoś był przyklejony do tłoka. Więc auto miało już robioną uszczelkę pod głowicą - od tej naprawy minęło około pół roku
Czy można sprawdzać i szukać gdzieś jeszcze, czy jednak wygląda to na uszczelkę pod głowicą, ewentualnie pękniętą głowicę ? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie - mechanik rozkłada już ręce i sugeruje głowicę. Nie mam jednak ochoty wykładać po raz kolejny kilku tysięcy na remont, a pewności że to jest to w sumie nie mam, gdyż jak już wspomniałem, sprawdzałem jakimś wynalazkiem uszczelkę i niby stwierdzili że głowica jest okej. Auto jest fajne, dlatego tak się z nim gonię, ale powoli tracę już ochotę do dalszej walki z nim.
Może po prostu jest zapowietrzony układ chłodniczy. Zlej cały płyn , zalej świeży ( nie jakiś zielony , czerwony) odpowietrz układ i zobaczysz. Mało prawdopodobne bo wszystkie płyny są na bazie glikolu , ale moze poeksperymentować . Powiedz czy podczas tego falowania i bąblowania płynu grzeje ci nagrzewnica ?i czy duże ciśnienie wytwarza się w zbiorniczku wyrównawczym ? Możesz jeszcze sprawdzić co się dzieje gdy silnik pracuje z otwartym korkiem płynu chłodniczego.
Kiedyś, dawno miałem problemy z układem chłodzenia. Mechanik wymyślał przyczyny a problem był w korku zbiorniczka wyrównawczego. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.