Dołączył: 09 Mar 2016 Posty: 327 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Czw 09 Sie 2018, 22:02
Temat postu:
Błąd P0488 dozownik powietrza
Witajcie, dzisiaj zbuntował mi się samochód. Pojawiła się na desce informacja awaria silnika. Diag box pokazał błąd p0488 dozownik powietrza p1498 oraz p11ab. Diagnosta stwierdził ze to przepustnica powietrza się zacięła. Tym bardziej ze właśnie w okolicy przepustnicy trochę poci się olej, czyli turbo pewnie puszcza olej.
Czy według Was te błędy wskazują na przepustnice ? Jeśli tak czy ja od razu wymienić wymienić czy wystarczy porządnie umyć i wyczyścić?
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Pią 10 Sie 2018, 18:38
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Błąd P0488 dozownik powietrza
P0488
Dozownik powietrza : Pozycja nieprawidłowa (Za bardzo zamknięty)
Strefy podejrzane
Dozownik powietrza
Zawór elektromagnetyczny dozownika powietrza
Odwzorowanie pozycji
Obieg próżni
Wiązki elektryczne
P11AB
Obieg powietrza : Ciśnienie doładowania niższe od minimalnego progu
Strefy podejrzane
Czujnik ciśnienia doładowania
turbosprężarka
Elektrozawór turbosprężarki
Sygnał dodatkowy położenia turbosprężarki
Obieg próżni
Wiązki elektryczne
P1498
Dozownik powietrza : Pozycja nieprawidłowa (Za bardzo zamknięty) (APV-Obsługa Posprzedażna)
Strefy podejrzane
Dozownik powietrza
Zawór elektromagnetyczny dozownika powietrza
Odwzorowanie położenia dozownika powietrza
Obieg próżni
Wiązki elektryczne
opary oleju w dolocie i na przepustnicy to norma, wiec turbo mozesz miec dobre pytanie ile oleju jest po zdjeciu gumowych przedodów z przepustnicy, przeczysc przepustnice i zaworek sterujacy podcisnieniem
Dołączył: 09 Mar 2016 Posty: 327 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Nie 12 Sie 2018, 19:50
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Błąd P0488 dozownik powietrza
Po zdemontowaniu przepustnicy okazało się, ze cięgno zaworka było rozłączone z tym ramieniem sterującym przepustnica. Nie wiem jak do tego doszło. Po wyczyszczeniu przepustnicy i założeniu cięgna wszystko wróciło do normy.
Po wyjęciu prżepustnicy oleju nie było zbyt wiele, ogólnie na bagnecie od wymiany do wymiany nie widać różnicy, nic nie dolewam. Tylko właśnie przy przepustnicy czasem wycieram papierem bo się poci. Ogólnie turbina pracuje normalnie bez oznak zużycia.
Wężyk od podciśnienia tez był luźno. Ciekawe czy sytuacja się powtórzy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.