Dołączył: 28 Sie 2013 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 407 sedan 1.8 Benzyna 125 KM 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Lip 2018, 08:59
Temat postu:
Wibracje nadwozia, szarpanie
Panowie,
Mam nastepujący problem, przy jeździe na biegu w przedziale prędkości 30-60 wyczówam drgania nadwozia, objawy to jakby bujanie ew. jakby felga była jajowata, jednak muszę nadmienić, że felgi są w 100 % wporzadku (sprawdzałem na 3 kompletach i jest tak samo). Przy innych prędkościach bujanie nie wystepuje. W zawieszeniu wszystko ok, przeguby też dobre - nie mają luzów. Kiedy jade siłą rozpędu nie na luzie to tego bujania nie ma, na biegu jest.
Dodatkowy problem to szarpanie przy zdejmowaniu nogi lub dodawaniu gazu - wszytskie poduszki wymienione na nowe...
Osobiście wydaje mi się, że może to być sprzęgło bo nie działa dość precyzyjnie - bierze dosłownie w jednym miejscu, może tłumiki drgań już nie działają poprawnie, ale czy to dawałoby powyższe objawy? było wymienione jakieś 50 tys temu... Ponadto czuć mrowienie na pedale.
Czy macie może jakiś pomysł co to może być? Dla mnie to ewidentnie coś jest z układem napędowym tylko co dokładnie?
Dołączył: 28 Sie 2013 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 407 sedan 1.8 Benzyna 125 KM 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Lip 2018, 12:57
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Wibracje nadwozia, szarpanie
hmm sprawdzałem przeguby, nie wydaje się żeby były jakieś luzy... Czy może nie być widać ich zużycia, a dopiero po wyjęciu z samochodu może się okazać ze któryś przegub do wymiany?
Zmagałem się z podobnym problemem w ostatnim czasie. Okazało się że miałem totalnie wyjeb** poduszki mocowania silnika. Wymieniłem całą poduszkę od strony rozrządu (tą kość i tą gumową podstawę) oraz tzw. poduszkę reakcyjną czyli tulejkę w mocowaniu na dolne silnika. Czuje ogromną różnicę. Została mi jeszcze poduszka na skrzyni jeszcze do wymiany no ale dopiero po wypłacie Jednak po wymianie tych elementów czuję powrót komfortu jazdy Pugiem
Poduszki silnika były u mnie jednym z powodów trzasków, brzęków i podobnych nieprzyjemnych dźwięków. Po wymianie było ok, zostały lekkie poszarpywania podczas gwałtownego przyspieszenia. Bylem na stacji diagnostycznej w zawieszeniu ok wszystko. No ale kolega mechanik podpowiedział mi że winą tego może być rozwalony przegub wewnętrzny na pólosi (zwłaszcza tej prawej), więc udało mi sie zdobyć nowego "krzyżaka" i zestaw osłony i smaru i postanowiłem wymienić (nadmienię że stara osłona gumowa była spękana). Po wymianie owego krzyżaka oraz nałożeniu nowego smaru i zabezpieczeniu osłoną problem został rozwiązany. Profilaktycznie czynność powtórzę dla lewej półosi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.