Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 307 ) Zaslepienie EGR 1.6 HDI 90KM



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 02 Mar 2016, 22:35
Temat postu:

Zaslepienie EGR 1.6 HDI 90KM


Hej.
Czy mozna zaslepic zawor ear sterowany elektrycznie? Jezeli tak to czy oprocz wsadzenia blaszki nalezy pobawc sie diagboxem, bo chyba bedzie wywalac bledy?
Czy w jakis sposob mozna inaczej chwilowo wylaczyc prace egr tak zeby sprawdzic jak zachwuje sie silnik podczas jazdy bez egr?
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3822
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Czw 03 Mar 2016, 00:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Zaslepienie EGR 1.6 HDI 90KM


Zdejmij z niego kostkę, nie musisz nic podkładać Wink
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 03 Mar 2016, 11:30
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Zaslepienie EGR 1.6 HDI 90KM


Jeżeli zawór EGR jest "zacięty" w położeniu "otwarty", to święty Boże nie pomoże, ponieważ zamiast jednej niewiadomej wprowadza się kilka niewiadomych, wskutek czego komputer sterujący "wariuje". Czyli zamiast poprawy sytuacji, tj. brak niechcianych spalin w świeżym powietrzu (zawór EGR cały czas "otwarty" zamiast "zamknięty"), nastąpi tragedia, bo do usterek dołączy brak sterowania przez komputer (wyłączona wtyczka).

Komputer zacznie sypać usterkami, co chwila wprowadzać tryb awaryjny pracy i d... z jazdą...

Lepszą opcją jest cierpliwa zabawa z włączaniem/wyłączaniem przepływomierza, który steruje recyrkulacją spalin. Czyli za pośrednictwem komputera dozuje ilość spalin do świeżego powietrza. Celem wprowadzania spalin w niewielkiej ilość 5-15% do świeżego powietrza, jest usuwanie tlenków azotu NOx ze spalin.

Oscylogram przedstawiony poniżej pokazuje, w jaki sposób przepływomierz wpływa na sterowanie EGR (najechać myszką na obrazek i kliknąć lewym przyciskiem, otworzy się w pełnym rozmiarze).

Przebieg sygnału wskazuje na moment włączenia i wyłączania kostki elektrycznej przepływomierza. Jeżeli więc wyłączymy kostkę przepływomierza i udamy się na przejażdżkę po ulicy, to powinniśmy odczuwać następujące zmiany w pracy silnika:

1. Jeżeli przepływomierz jest niesprawny i np. zawyża sygnał do komputera, to podczas jazdy powinien być wyraźnie odczuwalny wzrost dynamiki silnika. Podczas gdy z włączonym przepływomierzem był "mułem". Oznacza to również, że całkowicie jest sprawny układ EGR, który posłusznie się zamyka i nie przepuszcza spalin do świeżego powietrza, gdy wyłączony jest przepływomierz (zero Volt zasilania, brak sygnału masy powietrza). Stąd odczuwalne ożywienie jednostki, gdyż nie ma w świeżym powietrzu spalin.

2. Jeżeli przepływomierz jest sprawny, a uszkodzony EGR, kierowca nie odczuje żadnych zmian na korzyść, gdyż zawór EGR stracił sterowalność i jest stale "zacięty" w pozycji "otwarty", o czym mowa.

Jest to możliwość wzajemnego skontrolowania dwóch bardzo ważnych elementów w silniku, tj. czy dobrze działa EGR i czy dobrze nim steruje przepływomierz. Można to zrobić na własną rękę, tj. bez dodatkowej mitręgi z jakimkolwiek warsztatem naprawczym, który z pewnością zażyczy sobie słonej opłaty za usługę.

Najlepszym jednak rozwiązaniem będzie wizyta u dobrego mechanik/diagnosty, znającego się zwłaszcza na HDI, a jeszcze ogólniej - na silnikach Common Rail. Wówczas będzie można prześledzić dokładnie i przeanalizować na podstawie wydruków danych wzajemne oddziaływanie obydwu elementów.

Krótko mówiąc, wskazane jest najpierw dowiedzieć się dokładnie, co w tej sprawie ogólnie ma do powiedzenia własny komputer wtryskowy, a dopiero potem eksperymentować, nie odwrotnie.

Poniżej pokazuję przykładową tabelkę zbiorczą wydruku parametrów bieżących silnika, na podstawie której mechanik wyciągnął wniosek, że siłownik EGR jest w pozycji "otwarty". Czyli cały czas podaje spaliny do świeżego powietrza, a nie powinien. Silnik przez to tracił moc, nierówno pracował, ciężko zapalał, spalał za dużo paliwa i dymił na czarno.

Uwaga! Parametry dotyczą biegu jałowego, a więc są wiarygodne tylko dla tej fazy pracy silnika. Aby dowiedzieć się, jak jednostka pracuje na pełnym obciążeniu, należy przejechać się po ulicy z laptopem diagnostycznym na kolanach i zebrać dane bieżące na drugą tabelkę na pełnym obciążeniu.

Jeśli będą problemy z analizą wydruku danych, można zgłosić się ponownie na forum, pomożemy wszystko rozszyfrować.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
Jacek.M.

Debiutant



Dołączył: 27 Lut 2016
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Skierniewice / Oslo
Posiadane auto: Citroen C5 3.0V6 2007 Peugeot 407 2.0-16Vhdi 2004
Piwa: 1/4
Wysłany: Czw 03 Mar 2016, 14:10
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Zaslepienie EGR 1.6 HDI 90KM


Witam.
Ja od 4 lat mam zaslepiony blaszką a kostka elektr. jest podpięta i nic się nie dzieje oprócz tego ze jak auto się zgasi to egr pyka przez jakies 5 sekund, nie pamiętam czy pykał przed zaslepieniem.
Silnik 2.0-16V hdi
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 24 Kwi 2016, 11:24
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Zaslepienie EGR 1.6 HDI 90KM


Panowie, postanowilem chwilowo i testowo zaslepic zawor EGR. Pytanie teraz, czy zaloazyc blaszke taka jaka jest, czy wywiercic 5mm owtor po srodku, zeby chociaz w jakims stoponiu przeplyw tych spalin sie odbywala? Ponoc komoputer mniej glupieje. Jaka jest wasza rada?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 24 Kwi 2016, 11:24
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 24 Kwi 2016, 11:46
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Zaslepienie EGR 1.6 HDI 90KM


5 mm otwór to zdecydowanie za duży. Wystarczy średnica igły. Przypominam, że zaślepka do EGR musi być solidna, gdyż mamy świadomość, iż ma ona kontakt cały czas z bardzo dużym ciśnieniem gorących i silnie żrących spalin. Nie może więc to być blaszka często lansowana na forum, tj. z puszki po coca-coli. Powinna to być wystarczająco gruba (nie mniej niż 1 mm) blacha najlepiej miedziana.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 24 Kwi 2016, 11:57
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Zaslepienie EGR 1.6 HDI 90KM


To moze zaloze jaka jest. A zakupilem na allegro dokladnie taka: http://allegro.pl/544-zaslepka-egr-ford-citroen-vol-1-4-1-6-tdci-hdi-i4885733653.html
Czy zakladac razem z uszczelkami?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 29 Kwi 2016, 10:44
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Zaslepienie EGR 1.6 HDI 90KM


Uszczelkę masz na myśli starą blachę z dziurą? Nie potrzeba zakładać, nowa stanowi sama w sobie uszczelnienie. Trzeba tylko przebić na środku jak najmniejszy otwór, najlepiej o średnicy igły, po to, aby spełniony był warunek obecności spalin EGR w świeżym powietrzu. Jeżeli nie byłoby w ogóle spalin, to komputer wykryłby anomalię typu "za mało spalin" i wprowadzałby upier...liwie alarmy z tym związane, łącznie z trybem awaryjnym pracy.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
marex59

Stały Bywalec



Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 239
Skąd jesteś (miejscowość / region): wolsztyn
Posiadane auto: Peugeot 307 2004 2.0 hdi 136KM podniesione do 158KM
Piwa: 10/0
Wysłany: Sro 01 Cze 2016, 18:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Zaslepienie EGR 1.6 HDI 90KM


Ja zaślepiłłem ten durny egr tzw.blaszką i powiem to że komp na początku zaczął wariować ale w p 2000 zostały ustawione wszystkie parametry wg. tzw. książki i auto działa idealnie i dla tego mam pytanie ?czy wogóle to ujstrojstwo musi być w aucie ? no chyba że te popietrzone ekologi mają w tym jakiś wpływ .
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 12 Paź 2016, 22:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Zaslepienie EGR 1.6 HDI 90KM


Witam ponownie.
Chcialbym troszke odswiezyc temat, poniewaz po dlugiej walce z nierowna praca silnika postanowilem zaslepic zawor egr. Auto nagle odzylo, Stalo sie zwawsze, zadnego falowania silnika czy dlawienia podczas ruszania, jedynie co mi sie wydaje, to glosniejsza praca wtryskow. Panowie czy macie jakies sugestie, skad te problemy. Winny egr (mimo ze jest nowy) czy cos innego? Jakies pomysly?
Powrót do góry
karolb1997

Debiutant



Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: C4 Picasso 1,6HDi - 2007 9HZ DV6TED4
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 09 Lis 2018, 22:28
Temat postu:

EGR


Witam

Pacjent: C4 Picasso 1,6 hdi 9HZ (DV6TED4) 2007

Niedawno zaczęło poszarpywać raz lekko raz mocno. Zaciął się EGR. Pojechałem do magików na wyłączenie. Po wyłączeniu tylko programowym całkiem inne auto ale od momentu wyłączenia cały czas błąd ESP później jeszcze doszedł Handbrake.

EGR wyłączony na razie tylko programowo, zaślepka jeszcze nie trafiła na swoje miejsce.

Z ciekawości diagboxem był parę dni temu zrobiony test zaworu EGR i pytanie
1) czy jeśli wyłączony programowo to test da się przeprowadzić? Bo o dziwo dało się. Zawór podczas testów wydawał dźwięki. Fakt, że po testowaniu został częściowo otwarty i teraz trzeba zaślepkę.
2) jeśli jest wyprogramowany to wtyczka ma być podłączona czy odłączona?
3) jeśli musi być podłączona to czy taki zacięty EGR ale zaślepiony blaszką może zostać czy musi być nowy sprawny?
4) jaka blaszka? bez otworu? z otworem? do 1,6 mazdy niby z otworem ma być a motor ten sam.

Przed wyłączeniem były tez cuda z wypalaniem, nawet co 120 km wypalał. Po zabiegu regularnie co 450 km i jakby bez znaczenia czy więcej w trasie czy po mieście.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 307 »

Opinie o samochodach Peugeot 307 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot5008

25 900

2010r.

217 000 km

lubelskie

Peugeot2008

98 300

2021r.

17 095 km

podkarpackie

Peugeot508

25 800

2013r.

220 000 km

pomorskie

Peugeot208

62 800

2018r.

18 000 km

śląskie

Peugeot208

36 300

2016r.

138 012 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System