Hej.
Czy mozna zaslepic zawor ear sterowany elektrycznie? Jezeli tak to czy oprocz wsadzenia blaszki nalezy pobawc sie diagboxem, bo chyba bedzie wywalac bledy?
Czy w jakis sposob mozna inaczej chwilowo wylaczyc prace egr tak zeby sprawdzic jak zachwuje sie silnik podczas jazdy bez egr?
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 03 Mar 2016, 11:30
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Zaslepienie EGR 1.6 HDI 90KM
Jeżeli zawór EGR jest "zacięty" w położeniu "otwarty", to święty Boże nie pomoże, ponieważ zamiast jednej niewiadomej wprowadza się kilka niewiadomych, wskutek czego komputer sterujący "wariuje". Czyli zamiast poprawy sytuacji, tj. brak niechcianych spalin w świeżym powietrzu (zawór EGR cały czas "otwarty" zamiast "zamknięty"), nastąpi tragedia, bo do usterek dołączy brak sterowania przez komputer (wyłączona wtyczka).
Komputer zacznie sypać usterkami, co chwila wprowadzać tryb awaryjny pracy i d... z jazdą...
Lepszą opcją jest cierpliwa zabawa z włączaniem/wyłączaniem przepływomierza, który steruje recyrkulacją spalin. Czyli za pośrednictwem komputera dozuje ilość spalin do świeżego powietrza. Celem wprowadzania spalin w niewielkiej ilość 5-15% do świeżego powietrza, jest usuwanie tlenków azotu NOx ze spalin.
Oscylogram przedstawiony poniżej pokazuje, w jaki sposób przepływomierz wpływa na sterowanie EGR (najechać myszką na obrazek i kliknąć lewym przyciskiem, otworzy się w pełnym rozmiarze).
Przebieg sygnału wskazuje na moment włączenia i wyłączania kostki elektrycznej przepływomierza. Jeżeli więc wyłączymy kostkę przepływomierza i udamy się na przejażdżkę po ulicy, to powinniśmy odczuwać następujące zmiany w pracy silnika:
1. Jeżeli przepływomierz jest niesprawny i np. zawyża sygnał do komputera, to podczas jazdy powinien być wyraźnie odczuwalny wzrost dynamiki silnika. Podczas gdy z włączonym przepływomierzem był "mułem". Oznacza to również, że całkowicie jest sprawny układ EGR, który posłusznie się zamyka i nie przepuszcza spalin do świeżego powietrza, gdy wyłączony jest przepływomierz (zero Volt zasilania, brak sygnału masy powietrza). Stąd odczuwalne ożywienie jednostki, gdyż nie ma w świeżym powietrzu spalin.
2. Jeżeli przepływomierz jest sprawny, a uszkodzony EGR, kierowca nie odczuje żadnych zmian na korzyść, gdyż zawór EGR stracił sterowalność i jest stale "zacięty" w pozycji "otwarty", o czym mowa.
Jest to możliwość wzajemnego skontrolowania dwóch bardzo ważnych elementów w silniku, tj. czy dobrze działa EGR i czy dobrze nim steruje przepływomierz. Można to zrobić na własną rękę, tj. bez dodatkowej mitręgi z jakimkolwiek warsztatem naprawczym, który z pewnością zażyczy sobie słonej opłaty za usługę.
Najlepszym jednak rozwiązaniem będzie wizyta u dobrego mechanik/diagnosty, znającego się zwłaszcza na HDI, a jeszcze ogólniej - na silnikach Common Rail. Wówczas będzie można prześledzić dokładnie i przeanalizować na podstawie wydruków danych wzajemne oddziaływanie obydwu elementów.
Krótko mówiąc, wskazane jest najpierw dowiedzieć się dokładnie, co w tej sprawie ogólnie ma do powiedzenia własny komputer wtryskowy, a dopiero potem eksperymentować, nie odwrotnie.
Poniżej pokazuję przykładową tabelkę zbiorczą wydruku parametrów bieżących silnika, na podstawie której mechanik wyciągnął wniosek, że siłownik EGR jest w pozycji "otwarty". Czyli cały czas podaje spaliny do świeżego powietrza, a nie powinien. Silnik przez to tracił moc, nierówno pracował, ciężko zapalał, spalał za dużo paliwa i dymił na czarno.
Uwaga! Parametry dotyczą biegu jałowego, a więc są wiarygodne tylko dla tej fazy pracy silnika. Aby dowiedzieć się, jak jednostka pracuje na pełnym obciążeniu, należy przejechać się po ulicy z laptopem diagnostycznym na kolanach i zebrać dane bieżące na drugą tabelkę na pełnym obciążeniu.
Jeśli będą problemy z analizą wydruku danych, można zgłosić się ponownie na forum, pomożemy wszystko rozszyfrować.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Witam.
Ja od 4 lat mam zaslepiony blaszką a kostka elektr. jest podpięta i nic się nie dzieje oprócz tego ze jak auto się zgasi to egr pyka przez jakies 5 sekund, nie pamiętam czy pykał przed zaslepieniem.
Silnik 2.0-16V hdi
Panowie, postanowilem chwilowo i testowo zaslepic zawor EGR. Pytanie teraz, czy zaloazyc blaszke taka jaka jest, czy wywiercic 5mm owtor po srodku, zeby chociaz w jakims stoponiu przeplyw tych spalin sie odbywala? Ponoc komoputer mniej glupieje. Jaka jest wasza rada?
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 24 Kwi 2016, 11:46
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Zaslepienie EGR 1.6 HDI 90KM
5 mm otwór to zdecydowanie za duży. Wystarczy średnica igły. Przypominam, że zaślepka do EGR musi być solidna, gdyż mamy świadomość, iż ma ona kontakt cały czas z bardzo dużym ciśnieniem gorących i silnie żrących spalin. Nie może więc to być blaszka często lansowana na forum, tj. z puszki po coca-coli. Powinna to być wystarczająco gruba (nie mniej niż 1 mm) blacha najlepiej miedziana.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 29 Kwi 2016, 10:44
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Zaslepienie EGR 1.6 HDI 90KM
Uszczelkę masz na myśli starą blachę z dziurą? Nie potrzeba zakładać, nowa stanowi sama w sobie uszczelnienie. Trzeba tylko przebić na środku jak najmniejszy otwór, najlepiej o średnicy igły, po to, aby spełniony był warunek obecności spalin EGR w świeżym powietrzu. Jeżeli nie byłoby w ogóle spalin, to komputer wykryłby anomalię typu "za mało spalin" i wprowadzałby upier...liwie alarmy z tym związane, łącznie z trybem awaryjnym pracy.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Ja zaślepiłłem ten durny egr tzw.blaszką i powiem to że komp na początku zaczął wariować ale w p 2000 zostały ustawione wszystkie parametry wg. tzw. książki i auto działa idealnie i dla tego mam pytanie ?czy wogóle to ujstrojstwo musi być w aucie ? no chyba że te popietrzone ekologi mają w tym jakiś wpływ .
Witam ponownie.
Chcialbym troszke odswiezyc temat, poniewaz po dlugiej walce z nierowna praca silnika postanowilem zaslepic zawor egr. Auto nagle odzylo, Stalo sie zwawsze, zadnego falowania silnika czy dlawienia podczas ruszania, jedynie co mi sie wydaje, to glosniejsza praca wtryskow. Panowie czy macie jakies sugestie, skad te problemy. Winny egr (mimo ze jest nowy) czy cos innego? Jakies pomysly?
Niedawno zaczęło poszarpywać raz lekko raz mocno. Zaciął się EGR. Pojechałem do magików na wyłączenie. Po wyłączeniu tylko programowym całkiem inne auto ale od momentu wyłączenia cały czas błąd ESP później jeszcze doszedł Handbrake.
EGR wyłączony na razie tylko programowo, zaślepka jeszcze nie trafiła na swoje miejsce.
Z ciekawości diagboxem był parę dni temu zrobiony test zaworu EGR i pytanie
1) czy jeśli wyłączony programowo to test da się przeprowadzić? Bo o dziwo dało się. Zawór podczas testów wydawał dźwięki. Fakt, że po testowaniu został częściowo otwarty i teraz trzeba zaślepkę.
2) jeśli jest wyprogramowany to wtyczka ma być podłączona czy odłączona?
3) jeśli musi być podłączona to czy taki zacięty EGR ale zaślepiony blaszką może zostać czy musi być nowy sprawny?
4) jaka blaszka? bez otworu? z otworem? do 1,6 mazdy niby z otworem ma być a motor ten sam.
Przed wyłączeniem były tez cuda z wypalaniem, nawet co 120 km wypalał. Po zabiegu regularnie co 450 km i jakby bez znaczenia czy więcej w trasie czy po mieście.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.