Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI gaśnie ciepły na biegu jałowym



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kvvv

Czytelnik



Dołączył: 15 Sty 2019
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: 407 2.0 Hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Sty 2019, 20:55
Temat postu:

Peugeot 407 2.0 HDI gaśnie ciepły na biegu jałowym


Cześć!

Od lekko ponad pół roku jestem właścicielem Peugeot 407 2.0 HDI, rok 2005. Samochód ma przejechane lekko ponad 200 tyś km.
Z racji, iż nie wiem co dokładnie wpływa na mój problem, opiszę wszystko co mogło mieć wpływ na tę awarię.
Moje problemy z tym samochodem zaczęły się szybko, już w lipcu 2018 miałem pierwszy problem z odpaleniem samochodu po nocy. Za pierwszym razem samochód nie zapalił, zakręcił ale się nie udało, dopiero za drugim odpalił i jeździłem bez problemu. Kolejny raz samochód zgasł mi podczas normalnej jazdy (około 70 km/h) w sierpniu 2018. Udało się odpalić, jednak po przejechaniu kolejnych 5 km zgasł i już nie wstał. Skończyło się lawetą i serwisem. Wtedy mechanik zdiagnozował usterkę instalacji elektrycznej - dokładniej zaśniedziałe styki od pompy wysokiego ciśnienia.
Kilka dni w serwisie i samochód wrócił do żywych a ja dalej cieszyłem się bezproblemową jazdą nim.
Później były inne problemy, kolejne naprawy i wydane pieniądze, ale nie związane ściśle z problemem który mam dzisiaj (m.in wymieniałem łożyska w obu przednich kołach oraz przełącznik zespolony)
Problem z którym borykam się do dzisiaj zaczął się pojawiać około listopada 2018. Samochód, na biegu jałowym, na wolnych obrotach zaczął gasnąć. Zdarzało się to losowo, zawsze od razu bez problemu palił i mogłem kontynuować jazdę, jednak nie wiedziałem kiedy zdarzy się to po raz kolejny. Jeżdzę całkiem sporo po mieście, więc na każdych światłach liczyłem się z tym że samochód może zgasnąć.

Z czasem liczba gaśnięć zaczęła rosnąć, wtedy zakupiłem środek do przeczyszczenia wtrysków sądząc, że to to może być problemem. Środek pomógł - przez około 2-3 tygodnie samochód nie zgasł w ogóle. Po tym problem zaczął powracać ze wzmożoną siłą - samochód gasł co raz częściej.
W tym momencie zauważyłem, że nie dzieje się to gdy jest zimny. Dopiero gdy rozgrzeję go do około 70-90"C problem zaczyna się pojawiać. Zawsze na biegu jałowym (bądź wciśniętym sprzęgle) i wolnych obrotach. Silnik zaczyna się dławić, jak zauważę to w odpowiednim momencie to po wciśnięciu gazu udaje się do "odratować", ale najcześciej gaśnie.

Zaraz po nowym roku komputer zaczął strasznie wariować - pojawił się depollution system faulty i zaczął świecić check engine. Gaśnięcie nasiliło się co raz mocniej.
Od 2 tygodnii samochód co chwilę stoi u mechanika który postanowił mi w końcu pomóc - na początku zdiagnozował że jest problem ze sterownikiem silnika, ktoś go wymieniał i nie jest zgodny dokładnie z tym jaki powinien być.
Wymiana sterownika, adaptacja - check zgasł, depollution system faulty również. Samochód przestał również gasnąć, więc zabrałem na dłuższe testy.
Pojeździłem, dogrzałem i problem niestety wciąż występuje.
Powrót do warsztatu i dalsza diagnostyka - wyrzucił błąd związany ze spalinami (nie było mnie przy tym, więc niestety nie znam dokładnego nr błędu)
Mechanik zasugerował by zasklepić EGR i sprawdzić czy to pomoże - po wzięciu samochodu na testy, dogrzaniu - problem wciąż występuje.
Jutro prawdopodobnie znów trafi do mechanika - tutaj pytanie, co warto diagnozować, w którą stronę iść? Czy komputer zawsze pokaże błąd przy gaśnięciu - czy może być to czujnik położenia wału korbowego?
Czy możliwa jest sytuacja że komputer nie wykaże błędu np. czujnika położenia wału, a w rzeczywistości będzie on uszkodzony?

Z góry serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Jackal007

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 153
Skąd jesteś (miejscowość / region): Radzyń Podlaski
Posiadane auto: Citroen C5 X7 2,2 HDI
Piwa: 13/0
Wysłany: Nie 20 Sty 2019, 09:52
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI gaśnie ciepły na biegu jałowym


Odlacz wtyczkę przepływomierza i zobacz. Bez pełnej jednak diagnostyki niewiele można powiedzieć
_________________
Pomogłem? postaw piwko:)
Powrót do góry
gadu-gadu
kvvv

Czytelnik



Dołączył: 15 Sty 2019
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: 407 2.0 Hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Sty 2019, 12:51
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI gaśnie ciepły na biegu jałowym


Cześć,

Dzięki za zainteresowanie tematem. Powracam z nowymi informacjami, bo być może ktoś w przyszłości trafi na podobny problem i będzie szukał w internecie wskazówek (jak ja)
Udało się zidentyfikować źródło problemu - jest nim klimatyzacja. Z krótkiej rozmowy z mechanikiem dowiedziałem się, ze silnik podczas gaśnięcia (pomiędzy 80-90”C) komputer informuje o problemie z klimatyzacją. Po odłączeniu klimatyzacji i przeprowadzonych próbach - silnik przestał gasnąć, ale nie jest to rozwiązanie, bowiem nie ma klimatyzacji.
Mechanik wskazał ze problemem może być BSI bądź panel klimatyzacji.
Wiec tutaj pojawia się kolejne pytanie - czy klimatyzacja może dawać bledną informacje odnośnie np. Temperatury (przegrzewania się), co sprawia ze silnik zaczyna gasnąć?
Prawdopodobnie będę wymieniał te części na próbę i sprawdzał, czy to coś da.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot1007

8 990

2006r.

170 000 km

wielkopolskie

Peugeot208

50 999

2020r.

31 000 km

lubelskie

Peugeot2008

37 900

2014r.

137 000 km

wielkopolskie

Peugeot5008

82 800

2020r.

122 000 km

małopolskie

Peugeot308

14 900

2007r.

192 850 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System