Re: ( Peugeot 407 ) 407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
U mnie problem też leży albo w kablach albo w ECU. Sprawdziłem/poprawiłem już niemal wszystko. Motor 100% sprawny mechanicznie wiec tylko i wyłącznie coś z elektryką. Zastanawiam się nad zestawem startowym (BSI+ECU+kluczyk/immo)
Re: ( Peugeot 407 ) 407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
U mnie jest temat niemal jasny. Nic nie wymieniaj na przysłowiową pałę!
Podłączyłem diag box > szukanie uszkodzeń> moduł elektryczny i ku mojemu zaskoczeniu.
Napięcie akumulatora 12.4 na włączonym zapłonie.
Napięcie na kalkulatorze wtrysku silnika ( Napięcie +APC ) 11.2 czyli o 1.2V słabsze !!!
w momencie kręcenia rozrusznikiem napięcie na akumulatorze spada do 10.7-10-9 a na kalkulatorze wtrysku silnika do 8V czasem 8.8V czasem 9.2
podobno wartość graniczna dla ECU to 9V dlatego auto gaśnie
wnioski.
uszkodzony kabel lub wtyczka między BSM a ECU lub samo ECU. BSM juz podmieniony nic to nie dało !
szukam teraz schematu zasilania od BSM do ECU ktoś coś pomoże ????
Re: ( Peugeot 407 ) 407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
Na pałę nic nie wymieniam . BSM jedynie wymieniłem nawet 2 miałem na podmiankę, ale nic nie dało to. Teraz u mnie się jeszcze dodatkowo coś pieprzy jak jadę. Potrafi na 1 sek wyłączyć się silnik, wywali błąd woda w paliwie lub wadliwy sterownik zarządzania silnikiem. Dzieje się to przy temperaturze -4 i wyżej. Coś na rzeczy jest z tym ECU. Rano jak wejdę do auta wlozę kluczyk to po przekręceniu kontrolki się zapalą (prócz tej od świec) i [cenzura] rozrusznik nie zakręci ani nic. Zostawię kluczyk wlozony i przekręcony na 15-20 min (w tym czasie wypluje błąd o wodzie w paliwie, z komory silnika cykają przekaźniki jakby im zdejmowano ciągle napięcie) i poźniej jak złapie to odpali i działa.. i tak jest ok aż do kolejnego postoju (w moim przypadku 8h) znowu procedurę muszę powtórzyć ale poźniej działa do momentu aż ostygnie na amen motor. I co tu może być grane? Może jeszcze ten przekaźnik świec sprawdzę. Bo on tak samo naszpikowany jest elektroniką. Teraz mam mało czasu ale sprawdzę jak u mnie jest tym napięciem. Dodam że jak jest na temperatura na plusie to Pug pali i ma chęci do życia tylko ta pieprzona zima..
Re: ( Peugeot 407 ) 407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
Temat z moją nieszczęsną 407 wygląda tak
wymieniłem BSI a napięcie jakie pokazuje diagbox dalej jest 11,2v na włączonym zapłonie jakie odczytuje kalkulator wtrysku ( napiecie +APC) w momencie rozruchu nadal spada poniżej 9V, proszę oczywiście nie mylić tych danych z napięciem akumulatora bo tam jest ok 12.3v
dziś zmierzyłem oporność multimetrem na masie MC12 ( od ECU i BSI ) noi na klemce od ECU wd mnie są opory.
opór jaki pokazał miernik na funkcji diody to 5.43k OMA zaś napięcie jakie zmierzył na minusie od akumulatora do minusa od ecu ( MC12) wyniosło 9,5mV czy takie wartości są już niepokojące czy to raczej nie ma wpływu na spadek napięcia na ECU ???? ktoś coś z fizyki może pamięta.. >>>>
Bsi wymienilem bo elektryk stwierdzil ze na wyjsciu z bsi napiecie wynosi 11.3 v czyli o 1v za malo. No ale nie majac dobrej masy tak moze byc ?
Re: ( Peugeot 407 ) 407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
nie. U mnie problem nadal występuję przez lato mi to nie przeszkadza idzie jesień więc problem na nowo się odzywa. Zmostkowałem przewód gdzie napięcie było o 1 volt za niskie ale niestety bez skutku. Musze znaleźć kogoś kto ma 407 2.0 hdi i zgodzi sie na zamiane bsm aby sprawdzić czy na 100% to bsm. Bardzo latwo to zrobić po pinach od kostek lub diagboxem jakie napiecie pokazuje diag tzw napięcie +APC u mnie jest zawsze o 1V niższe niż na akumulatorze. W momencie rozruchu spada jeszcze bardziej.
Re: ( Peugeot 407 ) 407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
Mam to samo panowie co wy. P1693, U2001,,U1118.
Raz odpala super raz gorzej i telepie go.Czasami za drugi razem lub trzecim.
Zauważyłem ze po wykasowaniu bledow tych powracaja po wylaczeniu silnika do tego silnik dziwnie gasnie i wydaje dziwny dźwięk jakby cos zwalnialo.
Oprocz problemow z odpalaniem w wilgotne lub zimne dni i tym zachowanien przy gaszeniu nie mam zadnych problemow. Autko zbiera sie ladnie. Spalanie na trasie 6l na 100.
Re: ( Peugeot 407 ) 407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
Witam.
Także mam temat z P1693 U2001 U1118.
Błędy wracają po kasowaniu.
Także objawy takie, że odpala raz gorzej raz lepiej.
Także zauważyłem że napięcie wskazywane w diag (także napięcie + APC) o 1 lub nawet 1,5V niższe niż na akumulatorze.
przy czym tutaj piszą że nie koniecznie nalezy się tym sugerować bo może to być słabe adc w chinskim kontrolerze. Ba, a ma mamy jakieś inne kontrolery a nie chinskie? po za tym
zaniżone napięcie pokazywane jest w kalkulatorze silnika
a w kalkulatorze (pomoc w prowadzeniu/ komfort) - moduł stanu ładowania akumulatora (jesli dobrze pamiętam) tam też pokazwywało napięcie akumuletora i tam było zgodne z tym co rzeczywiście jest na elektrodach
w zapalniczce jest ok.
Z innych obiawów - czasami podczas otwierania odblokowuje mi się tylnia szyba - ale może to inny powód
Czasami ale to rzadko, podczas otwierania drzwi wycieraczki robią jeden ruch - może to jest związane z tym.
Narazie wziąłem się za inspekcję konektorów w BSM jak i punktów masowych w komorze silnika (7 punktów) i były w bardzo dobrym stanie i nic nie polepszyłem oprócz połamania paru plastikowych zatrzasków.
Re: ( Peugeot 407 ) 407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
z moich ostatnich obserwacji wynika iż problemu należy szukać na linii bsi a bsm ponieważ pin który ma zaniżone napięcie a wychodzi z bsm jest wysterowany z bsi. Tak wynika ze schematu. Początkowo myślałem że bsm zasila wszystko. Ale tak nie jest bsm podaje prąd do bsi z bsi na stacyjke stacyjka do bsi a bsi do bsm są to naczynia połączone gdzie akurat w tym przypadku zasilanie idzie z bsi a nie z bsm. Mostkowałem przewody zasilania oraz przewody masowe te które podejrzewałem nic to nie dało bo zasilanie idzie od bsi.
Re: ( Peugeot 407 ) 407 2.0 HDi brak napięcia kalkulatora wtrysku silnika
Witam Panowie. Daaaaaaaaaaawno mnie tu nie było, ale do rzeczy. Otóż podczas wymiany dwumasa jakoś w listopadzie jak miałem wywalone wszystko to sobie poczyściłem wszystkie wtyczki na spokojnie... a przede wszystkim odłączyłem w piz..^du EGR-a. To on mi siał błędami i był winien całej imprezie przez 1,5 roku. Przyzwyczaiłem się już do świecącego check engine ale radość że jest -10 (byłem zimą w góraach) a on cyka jak oszalały.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.