Witam Serdecznie . Od niedawna jestem posiadaczem peugeota 508 2.0 Hdi 2011 r . Chciałbym się poradzić odnośnie wycieków, ponieważ patrząc od spodu cały dół od tylu silnika miałem zaolejony , olej leciał nawet pod podwozie . Silnik umyłem. Po przejechaniu 250km wycieli ujawniły się wg mnie w dwóch miejscach z misy, załączam zdjęcia. Ja myślicie czy to może być coś innego czy z misy mógł być taki duży wyciek?
https://zapodaj.net/e95f571fef13c.jpg.html https://zapodaj.net/3d59f11c202dd.jpg.html
Wyciek cieżko zlokalizować. Niestety podczas jazdy zawirowania powietrza w komorze silnika powodują że wyciekający olej jest rozdmuchiwany we wszystkich kierunkach. Ja miałem uszczelnianą dolną i górną miskę a okazało się że wyciek jest na wyjściu powietrza z turbiny. Turbina z tyłu silnika a silnik był mokry nawet z przodu. Niestety wiązało się to z demontażem kołyski. Nie podejrzewam żeby to był wyciek z miski olejowej.
Górna miska to tzw nadstawka miski olejowej. Aluminiowy odlew między miska olejowa a słupkiem silnika. Tam jest montowany m.in. czujnik poziomu oleju, temp. oleju i rurka bagnetu. Jest trochę rozkręcania ale do ogarnięcia.
ze zdjęcia nr 3d59f11c202dd.jpg wynika , że są przedmuchy na uszczelce miski olejowej.
Ale nie wyklucza to przecieków uszczelniacza wału korbowego. I to bym bardziej obstawiał.
Wyciek cieżko zlokalizować. Niestety podczas jazdy zawirowania powietrza w komorze silnika powodują że wyciekający olej jest rozdmuchiwany we wszystkich kierunkach. Ja miałem uszczelnianą dolną i górną miskę a okazało się że wyciek jest na wyjściu powietrza z turbiny. Turbina z tyłu silnika a silnik był mokry nawet z przodu. Niestety wiązało się to z demontażem kołyski. Nie podejrzewam żeby to był wyciek z miski olejowej.
Kolego gdzie znajduje się to wyjście powietrza z turbiny? Jak sobie poradziłes tzn wyeliminowałeś ten wyciek?
Turbina jest za silnikiem. Niestety bez zdjęcia kołyski nie ma tam dostępu. Auto zawiozłem na warsztat który specjalizuje się we francuzach, gdzie je uporali się z tym w ciągu dwóch dni. Po zdjęciu kołyski trzeba zrobić geometrię więc dodatkowy niewielki koszt.
Ale sprawdź jeszcze czy nie ma wycieku z pompy wysokiego ciśnienia. To typowa przypadłość tychsilnikow opisana nawet w serwisówce. Asi wymienia wtedy o zgrozo całą pompę. A wystarczy wymienić simmeringi. Do dostania na allegro.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 106 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.