Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 307 ) peugeot 807 2,0hdi 2006r - nie odpala od 4 m-cy po wyladowan



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebakatrin

Czytelnik



Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Norwegia
Posiadane auto: peugeot 807 2,0 HDI 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 30 Wrz 2013, 00:10
Temat postu:

peugeot 807 2,0hdi 2006r - nie odpala od 4 m-cy po wyladowan


Witam !
Posiadam peugeota 807 2,0hdi 2006rjestem mechanikiem i raczej nie mialem klopotow z naprawa,zona kupila w 2011 peugeota,1,5 roku jezdzil bez najmiejszej awarii,w kwietniu wyladowal sie akumulator,spuchly cele rowniez.od tamtej pory nie pali,kilku elektrykow rozlozylo rece,mieszkamy w Norwegii i serwis sprawdzil auto i tez powiedzial to co juz wiem ze nie mozna sie skomunikowac z kompterem i ze naprawi ale koszt to ok.25000zl-troche mniej niz wartosc auta w Norwegii.,mam rowniez autocoma i tez nie moze sie poloczyyc z komuterem auta,dzis jednak stalo sie cos dziwnego,przyszedl z Polski zestaw - komputer,BSI i kluczyk z innego auta,podlaczylem i auto odpalilo w ciagu sekundy,ucieszony niezmiernie bylem ok 10 min,po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu auto nie pali jak od 4 m-cy.
czy ktos wie o co tu chodzi bo ten przypadek nie daje mi spokoju.sprawdzone wszystkie bezpieczniki i instalacja i nowy akumulator,mysle jeszcze nad pompa ABS lecz nie wiem czy slusznie,prosze o pomoc jesli ktos potrafi rozwiklac ta zagadke bo w przeciwnym razie laweta i do Polski do jakiegos magika od francuzow.pozdrawiam sedecznie Sebastian
Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 220
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Pon 30 Wrz 2013, 09:23
Temat postu:

Re: peugeot 807 2,0hdi 2006r - nie odpala od 4 m-cy po wyladowan


Witaj. Nie napisałeś nic o reakcji samochodu na próby odpalania. Co się dzieje po przekręceniu zapłonu. Czy zapalają się normalnie wszystkie kontrolki i kręci czy w ogóle nie chce gadać i nic się nie dzieje po przekręceniu kluczyka ? Zdecydowanie więcej musisz napisać objawów i reakcji samochodu na różne czynności, żeby tak on-line ktoś spróbował Ci pomóc.
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 30 Wrz 2013, 11:21
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) peugeot 807 2,0hdi 2006r - nie odpala od 4 m-cy po wyladowan


Dokładnie tak jak mówi poprzednik: czy wszystkie kontrolki zapalają się i następnie gasną po kolei po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu w pozycję "osprzęt"? Trzeba to dokładnie obserwować, ponieważ już wtedy można pewne wnioski wyciągnąć. Jeżeli któraś kontrolka ostrzegawcza nie gaśnie, tylko pali się cały czas lub miga, np. "akumulator" lub "check engine" (popularny "helikopterek"), to jest przyczyna "odmowy" zapłonu przez komputer z powodu jakiegoś poważnego niedomagania.

Jeżeli zapala się na stałe kontrolka "check engine" na pulpicie, to należy podłączyć diagnoskop zewnętrzny do złącza 16-pinowego EOBD pod kierownicą i odczytać kody usterek, ponieważ silnik jest w II stopniu awaryjnego trybu pracy. Czyli zakaz uruchamiania silnika z powodu poważnej awarii.

Druga sprawa: czy po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon" słychać pracę rozrusznika, czy w ogóle nic nie słychać? Jest to również ważne, ponieważ daje od razu obraz sytuacji. Gdy rozrusznik pracuje i silnik nie zapala, to winę może ponosić właśnie rozrusznik, który musi zakręcić wałem korbowym z prędkością nie mniejszą niż 200-250 obr/min w ciągu 1-2 sekundy.
Jeżeli komputer odczyta czujnikiem GMP i prędkości obrotowej wału korbowego, że rozrusznik nie mieści się w pożądanym limicie, to "odmawia" zapłonu. Ponieważ jeśli są za małe obroty, to nie wzrasta ciśnienie paliwa do 150-200 bar w zasobniku, wymaganego do rozruchu w matrycy wtryskowej. Tak jest zaprogramowany komputer.

Jeżeli nie ma ciśnienia, to wtryskiwacze nie mają wystarczającej ilości paliwa do wykonania zadania, czyli uruchomienie jednostki napędowej za wszelką cenę. Sterownik wtedy nie podaje napięcia zasilającego na zawory sterujące u góry wtryskiwaczy.
Można to sprawdzić, przykładając do kabli zasilających wtryskiwaczy prowizoryczny tester z lampki diodowej. Jeżeli podczas rozruchu lampka nie miga na wszystkich czterech wtryskiwaczach, oznacza to, o czym mowa: "odmowa" zapłonu z jakiegoś uzasadnionego dla komputera powodu.
Gdy lampka nie świeci na jednym, dwóch wtryskiwaczach, a na pozostałych świeci, oznacza jakąś usterkę w obwodzie elektrycznym danego wtryskiwacza, taką jak: zwarcie między kablami, przerwa w obwodzie, zwarcie gołego kabla do metalowej części silnika, itp.

Polecany jest usilnie powyższy test, ponieważ ustawia sprawę na właściwym miejscu. Od razu orientujemy się mniej więcej, co się dzieje i gdzie zacząć poszukiwania.

Jeśli w ogóle nic nie słychać po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon" (i jest całkowicie sprawny obwód rozruchowy: akumulator-rozrusznik-alternator), to problem może tkwić:
1. Zaktywowany immoblizer;
2. Wciśnięty zawór awaryjnego odcięcia zapłonu;
3. Uszkodzony obwód stacyjki. Uwaga! Może być banalnie rozładowana bateryjka w kluczyku. Próbować drugim kluczykiem lub po wymianie baterii, od nowa zakodować kluczyk;
4. Uszkodzony czujnik wału korbowego i/lub czujnik położenia wałka rozrządu;
5. Uszkodzony sterownik wtryskowy lub główny komputer (bsi) - najczęstsze powody: chwilowy brak zasilania elektrycznego na sterownik ("styki chwiejne") oraz niepewne lub uszkodzone połączenia masowe.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
sebakatrin

Czytelnik



Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Norwegia
Posiadane auto: peugeot 807 2,0 HDI 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Paź 2013, 00:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) peugeot 807 2,0hdi 2006r - nie odpala od 4 m-cy po wyladowan


Witam opowiem od poczatku, 1.5 roku uzywany807 2.0 16v hdi co dziennie zostal postawiony na okres ok 2-3 tyg przychodze do auta otwieram (w kluczyku nie posiadam pilota) centralny otworzyl co do odpalenia kreci ale troche slabiej niz zwykle,mowie ok bateria podladowac (ale zawsze zwracam uwage na kontrolki i jedno co nie dalo mi spokoju to kontrolka swiec zarowych sie nie zapalila)ladowanie nie pomoglo bateria na zewnatrz coz troche spuchla no nic ona z ruku 2006 . zakupilem nowa o tych samych parametrach wedlug procedur odlaczona stara i podlaczona nowa i dalej nic .po zaplonie wszystkie kontrolki ok oprucz swiec zarowych i pozostaje maly trojkacik po lewej obok przebiegu i economy mode activ rozrusznik kreci jak szalony.nie slychac pompy wszystkie bezpieczniki sprawdzone podlanczam AUTO COM 12-3 czyta tylko funkcje rozne i reset olej serwis. 1 blad brak komunikacji z sterownik silnika blad staly.zadzwonilem po kolege przyjechal z schematami i mierzenie poszukiwanie lini can. wszystko ok.zakupilem uzywany komplet startowy (ser.silnika,bsi bsm, kluczyk) podlaczone zgodnie z proc. aku. po zaplonie juz zadowolony swiece sie pojawily odpalil od pierwszego kopa po ok 8 do 10 min zapalila sie STOP plus maly trojkat zgasilem mowie zapomnialem dolac dot4 bo abs byl sprawdzany. dolalem mowie poskladam drobiazgi i ok . ja do odpalania i tosamo brak kontrolki swiec ,kreci i eco mode activ
zagotowalem sie.o co tu chodzi mam pomysl na abs , alternator . tylko ile sterownikow zmarnuje przy okazji chyba wykupie wszystkie ale juz to mnie nie smieszy .moze Ktos ma pomysl aby rozwiazac lapy lwu.
Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 220
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Wto 01 Paź 2013, 09:07
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) peugeot 807 2,0hdi 2006r - nie odpala od 4 m-cy po wyladowan


To na Twoim miejscu zająłbym się tym co było przyczyną nieodpalania - czyli rozładowany aku i późniejsza zmiana. Byc może na skutek długotrwałego odcięcia prądu aktywowały się jakieś systemy zabezpieczające - typu immobiliser albo np. czujnik zderzeniowy - wtedy po podłączeniu kompa właśnie wywala "brak komunikacji ze sterownikiem silnika". Albo zwyczajnie coś się rozstroiło skoro z zestawu startowego odpalił - tak jak kolega wcześniej napisał na przykład pętla indukcyjna od immo przy stacyjce. Na moje oko to nie jest nic poważnego taka usterka jednak potrzebujesz kogoś bardzo kumatego w "prądach" aby posprawdzał wszystko, ewentualnie porobił jakieś obejścia, żeby znaleźc miejsce w którym powstał błąd. Alternatora czy ABSu bym się póki co nie czepiał. Jedno jest pewne - skoro odpalił na zestaw startowy i silnik pracował całkiem normalnie bez błędów, check enginów itp - to znaczy, że motor jest sprawny, a coś się namieszało przy tym rozładowaniu i wymianie akumulatora.

P.S Coś pisałeś, że serwis Norweski Ci to wycenił na jakąś kosmiczną kwotę. Pewnie chcieli pójśc po najmniejszej linii oporu, czyli wymieniac po kolei jak leci sterownik silnika, a może i całą instalację skoro taką cenę rzucili. Miałem podobny temat z moim Renault Masterem i ASO Renault rozłożyło ręce - brak komunikacji ze sterownikiem, więc wymieniamy sterownik i zobaczymy co będzie. Na szczęście znalazł się dobry elektryk, który ze zwykłym miernikiem sprawdzał pin po pinie przejścia między poszczególnymi elementami i okazało się, że właśnie pierścień immo przy stacyjce padł. Kupiłem jakąś używkę, on zakodował od nowa i wszystko grało łącznie za 300zł. A uwierz, że ciągałem to auto od ASO przez różnych mechaników i nikt nie wiedział o co chodzi. Najśmieszniejsze było to, że w Masterze jest dioda od immo, która zwykle jak coś padnie to nie gaśnie/miga szybko czy daje inne znaki, że to immo. U mnie wszystko było normalnie. Dioda gasła, a ja sobie mogłem kręcic silnikiem do usranej śmierci skoro nawet nie podawał paliwa przy braku komunikacji ze sterownikiem silnika.
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Wto 01 Paź 2013, 09:07
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 01 Paź 2013, 09:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) peugeot 807 2,0hdi 2006r - nie odpala od 4 m-cy po wyladowan


Cytat:
Brak komunikacji z sterownik silnika blad staly.
Nie wymieniałbym tak bez przerwy sterowniki, bo rzeczywiście ich zabraknie na rynku... "Brak komunikacji", to nie jest sterownik do wyrzucenia, tylko może być banalnie jakiś pin zagięty lub brak styku na masie. Według mnie tutaj tkwi problem.
Jeżeli jest styk pomiędzy poszczególnymi pinami w obu częściach sterownika wtryskowego ("mama" i "tata") - bo o nim w tej chwili mowa, tj. tym pod maską silnika - to jest przepływ prądu. Sterownik ma komunikację wewnętrzną z wszystkimi elementami sterującymi, tj. czujnikami oraz nastawnikami.
Jeżeli nie ma styku, to jest przerwa w komunikacji i "kiszka" z zapłonem. To jest właśnie żółty trójkącik z wykrzyknikiem, który sygnalizuje kłopoty z łącznością z komputerami.
To samo z połączeniami masowymi sterownika, a jest ich co najmniej ze dwadzieścia. Każda uszkodzona masa, to "brak komunikacji ze sterownikiem". Oto przykładowy obrazek ze schematem "przyłączeń masowych", który wkleił inny kolega na stronie 407 tutaj.

Ponadto co z bezpiecznikami? Wszystko sprawdziliście dookoła, tj. czy telewizor gra, nie ma nic spalone, a nikt nie zajrzał, że ktoś wyjął wtyczkę ze ściany?

Można się domyślać, że paląca się kontrolka świec żarowych coś sygnalizuje. Jakieś zwarcie w obwodzie, które wywaliło bezpiecznik? Może świece żarowe są spalone, albo zwarte, tak, że powodują bardzo szybką upływność prądu nowego aku podczas rozruchu. Stąd znów nieoczekiwana kontrolka Economy mode active, ponieważ za szybko rozładowuje się akumulator.
To samo może się dziać z rozrusznikiem, który ze starości, albo wewnętrznego zwarcia, pobiera kilkakrotnie większy prąd niż powinien, np. 100-150 A, zamiast 30-35 A.

Znów prostymi trickami można to sprawdzić. Masz przecież elektryka pod ręką! Jeżeli włączysz "zapłon" z zapalonymi światłami drogowymi i widzisz, że silnie przygasają, oznacza właśnie gwałtowne rozładowanie akumulatora. Silnik nie zapala, bo są za wolne obroty rozrusznika, mimo, że rzekomo kręci jak "szalony".

Potwierdzeniem tego, że wszystko jest OK ze sterownikami, jest to właśnie "szalone" kręcenie rozrusznika. Komputer już dawno chciałby zapalić silnik, ale jakiś brak styku np. na masie, spalony bezpiecznik, rozładowany aku, za wolny rozrusznik, nie pozwala mu otworzyć wtryskiwaczy oraz uruchomić zawór regulacyjny ciśnienia na pompie WC, itd.

Również prosty test z lampką diodową na wtryskiwaczach, o którym mówiłem poprzednio, zmierza szybko do wyjaśnienia tych kwestii.

Wydaje się, że w ogóle nie czytasz, co Ci napisano, tylko na razie lamentujesz. To kiedy zaczniesz czytać i odbierać sygnały?

Pzdr KotBury
Powrót do góry
dabo8

Czytelnik



Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Marki
Posiadane auto: peugeot 2.0 hdi 2002 rhs
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 09 Lip 2019, 20:26
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) peugeot 807 2,0hdi 2006r - nie odpala od 4 m-cy po wyladowan


witam mam następujący problem auto peugeot 2.0 hdi rhs 2002 raz pali od strzała a czasami w ogóle nie chce zapalić.
Peugeot Planet nie pokazuje żdnych błędów.
Mam pytania
-czy sprawdzając peugeot planet predkość rozrusznika podczas próby rozruchu powinna w chwili krecenia rozrusznika być wartość stała bo u mnie pokazuje 60-90 -200 zmienia się
-czy synchronizacja miedzy wałkiem rozrządu a korbowym powinno pisać nie a dopiero po zapaleniu zmienić się na tak
-czy po przekręceniu kluczyka kontrolki akumulatora i check engine powinny po chwili zgasnąć czy dopiero po odpaleniu auta
Z góry bardzo dziękuje za informację
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 307 »

Opinie o samochodach Peugeot 307 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


Peugeot208

39 400

2017r.

105 520 km

podkarpackie

Peugeot107

10 900

2009r.

258 000 km

mazowieckie

Peugeot208

26 900

2016r.

149 900 km

małopolskie

Peugeot508 RXH

55 900

2015r.

200 000 km

śląskie

Peugeot5008

77 800

2018r.

133 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System