Cześć. Zestaw błędów znany, jednak nigdzie nie znalazłem ostatecznego rozwiązania problemu jak mój. Auto miało problemy z kopceniem, przyspieszeniem i dość dużo paliło. Wyczyściłem czujniki w przepustnicy, na próbę ( ale tak zostało ) zaślepiłem EGR - auto zaczęło wyraźnie mniej palić oraz odzyskało odczuwalnie osiągi. Niestety np. na autostradzie przy prędkości 130km/h i więcej wciśnięcie gazu w podłogę prawie zawsze powoduje "Depolution system faulty" co przekłada się na błędy jak w temacie. Przykładowe błędy:
Opiłków w filtrze paliwa troszkę było - wyczyściłem, wymieniłem filtr paliwa. Wykonałem próbę przelewową - po 3 min uzbierało się 16-19ml więc w miarę równomiernie aczkolwiek ile jest dopuszczalne? Wyciągnąłem zawór VCV - złączka elektryczna w stanie idealnym z obu stron ale - nie ma tam żadnego filtra z siatki - gdzieś tutaj na forum był pokazany zawór VCV delphi z siatką - pytanie czy w VDO też powinna być siatka ? I druga rzecz, która mnie zdziwiła - około 3-4mm przed końcem, ktory wchodzi w pompę jest widoczna i wyczuwalna palcem rysa po całym obwodzie. I teraz pytanie - czy pompa może być zużyta i nie dawać ciśnienia powyżej jakiejś wartości - osiąga max swoich możliwości co jest za mało i skutek jak widać, czy też może raczej to wina zaworu VCV ? Jakiś czas temu wymieniłem ZRWC ale nie pomogło bo chyba nie mogło Zapomniałem - korekcje wtrysku w granicach nie gorzej niż 95-105%. No i teraz - pojechałem na autostradę zobaczyć co dało przedmuchanie sprężonym powietrzem zaworu VCV - błąd się nie pojawił mimo kilkunastu prób wywołania go - może przypadek a może nie....
No i niestety, dziś ponownie P0087 + P1198 ... rozważam wymianę zaworu VCV na nowy - nie daje mi spokoju ta rysa oraz wydaje mi się, że kiedyś pojawiał mi się błąd o zbyt dużym poboru prądu chyba przez ten właśnie zawór co mogło być skutkiem zwiększonego tarcia - może ma to związek z rzeczoną rysą.
Cóż - zawór VCV wymieniony, problem nadal występuje :/. Zauważyłem dwie rzeczy - w przeźroczystym wężyku doprowadzającym paliwo do pompy są drobniutkie bąbelki po przygazowaniu ale po jeździe w najwyższym punkcie jest zwykle jeden bąbel znacznie większy - zastanawiam się nad kamerą i oświetleniem żeby zobaczyć co tam się dzieje w czasie jazdy w warunkach gdy błąd się pojawia - ma to sens ? Druga sprawa mam wykres ciśnienia paliwa zadanego, rzeczywistego oraz wartości otwarcia obu zaworów na pompie wynika z niego, że np przy prędkości 110km/h i gazie w podłodze zadane ciśnienie wynosi 1599bar a rzeczywiste najpierw narasta szybko ale od wartości około 1450bar narasta już bardzo wolno i wtedy wywala błąd chyba. Następnie ciśnienie rzeczywiste przekracza oczekiwane i widać wtedy większe otwarcie zaworu regulacji wysokiego ciśnienia w skutek czego ciśnienie wraca do zadanego- regulacja działa w tym przypadku prawidłowo. Sprawdziłem jeszcze co będzie jak po wywaleniu błędu zostawię gaz w podłodze - otóż auto zwalnia :/ następnie jest faza jazdy ze stałą prędkością - gaz nadal w podłodze - a po kilkunastu sekundach zaczyna powoli przyspieszać. Raczej wątpliwa przyjemność przy wyprzedzaniu :/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.