Awaria silnika (wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze)
Witam Forumowiczów.
Proszę Was o pomoc bo może ktoś przerabiał problem, a ja jestem z nim bezradny. Nieszczęśliwy pojazd to Peugeota 208 1,4 VTI 95 KM - silnik BMW
Problem polega na wypadaniu zapłonu na cylindrze nr 3. Po rozgrzaniu silnika zazwyczaj na biegu jałowym silnik wpada w wibrację i przechodzi w tryb serwisowy (kontrolka check engine).
Na ten moment dołożyłem już do problemu kilka tysiaków, a usterka jak była tak jest. Mam już dość i chce mi się rzygać tym autem. Od kilku miesięcy stoi tylko po serwisach ( ASO PSA też nie trafiło z diagnozą - zaproponowali wymianę silnika w cenie 60 % wartości pojazdu!!!) i kolejni mechanicy rozkładają ręce.
Na ten moment sprawdzono wtryski, cewki, świece, kable, wymiana czujnika temperatury, sprawdzono zawory p/k nagaru, zaktualizowano oprogramowanie, wymieniono rozrząd z uwagi na sugestie, że przyczyną może być rozciągnięty łańcuszek rozrządu. Na koniec wyciągnięto głowice bo na pewno tam tkwi problem. Poddana regeneracji i sprawdzeniu szczelności nie wykazała mikro pęknięć. Wszystkie zabiegi nie przyniosły rozwiązania problemu. Problem był jest, ale jeszcze tkwi się we mnie nadzieja że nie będzie. Proszę o sugestie.
Dołączył: 08 Sie 2019 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Peugeot 508 1,6 THP
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 12 Sie 2019, 16:32
Temat postu:
Re: ( Peugeot ) Awaria silnika (wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze)
Witam
Miałem kiedyś podobny problem w 206 1,4 75KM zanim się rozgrzal bylo ok po rozgrzaniu zaczynał wariowac (skoki obrotow, dlawil sie i jakby nie pracował na wszystkich garach).
Wtedy mechanik wymienił świece i jeden wytrysk byl wadliwy i pomogło.
Jak szukałem wtedy usterki to tez padło haslo że może być w takim przypadku regulacja przerwy zaworowej, ale to też auto musi mieć trochę przebiegu mechanik mówił wtedy ze już po 60 tyś km może być potrzeba. Ale myślę, że chyba w serwisie by o tym wiedzieli. No ale może Ci się to jakoś przyda w diagnozie w swoim aucie.
Re: ( Peugeot ) Awaria silnika (wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze)
W nawiązaniu do mojej wiadomości powyżej uzupełnię, bo może to komuś w przyszłości pomóc zaoszczędzić kilka tysięcy.
Nie wspomniałem nic o ciśnieniu tłoka, bo serwis stwierdził, że mieścił się w "normie". Jak później się okazało na jednym z tłoków kompresja wynosiła około 10 barów, a na pozostałych było to w granicach 12-13 barów (przy dużym przebiegu 200k). Mając informację, że głowica jest dobra, diagnoza ostateczna brzmiała strasznie boleśnie finansowo w każdej z trzech możliwych usterek
- pęknięcie tłoka,
- pękniecie pierścieni tłokowych
- zapieczenie pierścieni.
Szukając informacji w internecie natrafiłem na środek od lique molly engine flush do płukania silników, oczywiście są inne, ale ja polecam ten. Postanowiłem zaryzykować koszt oleju, filtra i płukanki razem około 160 zł. Taki zabieg mógł pomóc w przypadku zapieczonych pierścieni i ku mojej ogromnej radości przyniosło sukces i powrót do normalności. Kompresja tłoków po płukaniu silnika 4x14 barów. Polecam spróbować zanim przystąpicie do kosztownych napraw. Na całe szczęście w moim przypadku tłok i uszczelki pierścieni były całe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.