również polecam cool blue intense.. mijania + pozycyjne..
i pytanie - czy swiatla automatycznie reguluja wysokosc? mam zwykle soczewkowe nie na ksenon i co ustawie odrobine wyzej pod maska to po zgaszeniu i uruchomieniu silnika wraca jakby do wczesniejszego polozenia
cześć, mam 407 sw 1,8 116KM z 2004 roku i lampy tradycyjne z H1 na mijania. Ostatnio zamontowałem H1 ledowe (COB) i jest całkiem dobrze, może nawet porównywalnie do średniej klasy H1 halogenowych. Mam zestaw oryginalny z VW jesli dobrze pamietam (chyba D2S z przetwornicami), w każdym razie nie badziew i zastanawiam się nad wyprobowaniem tego.. szukam jednak adapterow, aby zamontowac zarnik do gniazda H1. Domyslam sie ze gdzies juz ktos takie ma..
Co ciekawe, w PP2000 jest mozliwosc przestawienia swiatel mijania: halogenowe lub wyladowcze, wiec to byc moze dodatkowo zabezpieczy instalacje auta.
Jeden z kolegów wspominał o poziomowaniu sie lamp.. u mnie tez to wystepuje - prawe i lewe swiatlo, po uruchomieniu swiatel, ustalaja swoje polozenie - stają na tym samym poziomie. widac szczegolnie gdy stoi sie przed sciana w nieoswietlonym terenie.
Cool blue intense tez polecam
Dołączył: 14 Gru 2016 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 26 Lis 2018, 12:17
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Słabe światła 407
Dzień Dobry,
Również mam problem ze światłami mijania w 407 SW 2.0 HDi z 2008 r.
Świeci jakby 3-4 m w przód i później czarna ściana. Prawa może 1-2 m dalej i na pobocze. Zmieniłem żarówki na Osramy H1 cool blue intense, ale oprócz zmiany barwy nic się nie zmieniło.
Co powinienem sprawdzić zanim dojdę do wniosku, ze powinienem zregenerować/wymienić lampy ?
Pozdrawiam!
Edit:
Doczytałem w innym wątku, że należy sprawdzić stan styków/wtyczek i napięcie na nich - jakie powinno być właściwe? 12V?
To że lampy halogenowe słabiej świecą jest winą przede wszystkim matowiejącego odbłyśnika wewnątrz lampy. Jest sporo firm które regenerują odbłyśniki. Zwróćcie uwagę że średnio te samochody mają po 10-13 lat więc lampa nie będzie świecić po takim okresie jak nowa. Proste porównanie, jak masz 30 lat to widzisz super ale już w wieku 40-45 lat wzrok nie będzie taki jak w wieku 30 prawda? Lampę bardzo łatwo można rozebrać, halogen nie jest tam skomplikowany, nowe odbłyśniki można kupić w internecie warunek jest taki że oddajesz stare nadające się do regeneracji. Koszt odbłyśnika na jedną lampę to ok 100 zł.
To zależy jak do tego podejdziesz, odradzam podchodzenie z opalarką bo klosz jest plastikowy więc jak za bardzo podgrzejesz to go odbarwisz i po lampie. U siebie zrobiłem to bez rozklejania klosza, wyciąłem nożem termicznym kwadrat od spodu lampy ( w wersji z ksenonem jest tam zamontowana przetwornica) tak żeby swobodnie wyciągnąć soczewkę przez ten otwór, natomiast przez fabryczny otwór od wymiany żarówki torxem wykręciłem 3 śruby z mocowania soczewki. Sama soczewka i odbłyśnik połączone są ze sobą klipsami które wystarczy delikatnie zdjąć płaskim śrubokrętem. Po wymianie zakładasz wycięty kawałek plastiku z lampy i używasz ponownie noża termicznego do zagrzania plastiku i go łączysz z całą lampą. Dodatkowo połączenie spawania zabezpieczyłem klejem do szyb samochodowych i wygląda to jak oryginał.
Z doświadczenia wiem, że jeśli światła mijania są słabe, a mam tu na myśli nie tylko to, że słabo widać ale też to, że jadąc w nocy znaki drogowe nam "nie odpowiadają", pasów na jezdni prawie nie widać i ma się wrażenie jakby światło było rozproszone,,,,,,,, to niestety odbłyśnik naszych reflektorów jest wypalony od temperatury jaką wytwarza żarówka czy też palnik xenon.
Przerabiałem ten temat w reflektorach bixenon Audi A6C6. Tam akurat była możliwość wymontowania "tyłem" całego odbłyśnika z soczewką , oddzielenie ich i zamontowanie odbłyśników po regeneracji (galwanizacji) .
Kosztowało to niewiele, bo jakieś 200zł i 6godzin pracy manualnej. Niestety żeby wyjąć reflektory w A6C6 trzeba zdjąć przedni zderzak. Ale powiem tak ,,,, opłacało się jak cholera!
Jeśli masz podobny problem u siebie w aucie, poszukaj w sieci czy nie są dostępne w sprzedaży oryginalne odbłyśniki po galwanizacji do twojego reflektora - to najlepszy sposób na poprawienie wydajności reflektora.
Od tygodnia jestem posiadaczem Peugeota 407 1,8 125KM 2007 benzyna i jest rozczarowany słabymi światłami mijania. W starym Lanosie światła były lepsze niż w 407...
Czy jest możliwość zamontowania ksenonów w tym modelu ? W instrukcji samochodu widnieje zapis o możliwości montażu ksenonów, ale to chyba tak nie da się bezpośrednio zamieniać z halogenami.
W dodatku zaraz po zakupie okazało się, że prawy reflektor przedni (od frontu auta) raz działa raz nie. Okazało się, że wtyczka przytopiona.
reflektory w 407 nie rozklejaja sie pod wpływem temperatury. Najlepiej wyciac otwór od spodu- jak kolega powyzej napisał.
Albo poprostu wymienic lampy na nowe zamienniki bez zabawy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.