Od 3 miesięcy jestem posiadaczem Peugeota 308 1,6 VTI z 2007 roku. Miało być z nim wszystko w porządku, tylko łańcuch rozrządu do ustawienia i klima do nabicia (jak się okazało dziurawa chłodnica). Po 3 tygodniach zaczęły falować mi obroty, silnik tracił moc i miał problemy z odpaleniem. Musiałem lawetę brać. Rzucał błędy P0011, P0014, P11A9, P11A3, P0054. Wymieniłem już w warsztacie kompletny rozrząd, naprawiali mi też vanos (elektrozawory) i wymienili świece które okazały się byc w katastrofalnym stanie. Serwis próbował uporać się z tym 5 razy i w końcu trafili. Zapłaciłem za wszystko prawie połowę wartości auta.
Obecnie został tylko jeden błąd: P0054 - oporność sondy lambda za katalizatorem. Byłem na stacji kontroli pojazdów sprawdzić czy przeszedł bym przegląd z tym błędem, ale auto emituje zbyt dużo zanieczyszczeń. Przekroczone jest HC (zawsze) i CO na podwyższonych obrotach. Diagnosta zasugerował że katalizator może być do wymiany.
Czy jeśli przed faktycznym przeglądem wymienił bym katalizator, ale problem wynikał by z jakiś problemów z silnikiem to czy katalizator będzie w stanie zatrzymać zanieczyszczenia tak żeby przejść przegląd, czy taka wymiana nie da mi pewności że go przejdę?
Jakie mogą być inne przyczyny nieprawidłowego spalania? Dodam że auto ciągnie mi obecnie 14l/100 w mieście i 11/100 w cyklu mieszanym.
Czy waszym zdaniem opłaca się to naprawiać, czy jeździć dopóki się da i zacząć zbierać na inne?
Re: ( Peugeot 308 ) Nieprawidłowy skład spalin i błąd P0054
Przechodziłem przez ten sam problem co Ty, tylko zdecydowałem się na całkowitą wymianę silnika z niskim przebiegiem (co też nie było lada wyzwaniem bo te silniki jak na wartość auta są strasznie drogie). Na pewno masz za wysokie spalanie, ja po mieście mam ok. 8l/100, na starym silniku miałem ponad 10. Mechanik mi mówił, że jak jest wysokie spalanie to przednia sonda lambda często jest do wymiany, może tam tkwi problem? Katalizator nowy kosztuje ok 2000 zł, z używanymi to różnie być. Są też różne emulatory. Mi czasem też błąd kata wyskakuje, dokładnie starzenie katalizatora, ale przegląd spokojnie przechodzi. Ten silnik jest skomplikowany, ciekawe czy tam Ci go dobrze naprawili jak 5 razy podchodzili... Raczej w silniku bym upatrywał problemu. Ale uprzedzam ekspertem nie jestem, ale również wiele nerwów i czasu na tego peugeota już poświęciłem. Powodzenia i dawaj znać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.