Witam serdecznie zauważyłem dziwną pracę silnika 407 2.0 hdi 136km. Mianowicie pracuje jak kompresor tak jakby w dolot bił powietrze. Czy może być wina egr.?
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 15 Mar 2016, 12:51
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Dziwna praca silnika
Witam.
Cytat:
Czy może być wina egr.?
Może być, ale żeby mieć pewność w 100%, to niestety, należy podłączyć pod komputer diagnostyczny i odczytać paramenty pracy silnika, a następnie podać informacji na forum, aby tobie pomóc na zagadnienie Twojego problemu.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 15 Mar 2016, 17:26
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Dziwna praca silnika
Cytat:
Jestem świeży
Właśnie widzę i nie da się nie zauważyć. Za to proponuję zaznajomić się z regulaminem punktu 9, 11.
Cytat:
napisać co konkretnie chcesz wiedzieć
Paramenty silnika i błędy silnika, bez tego ani rusz. Choćby jak na tym obrazku:
Zdjęcie podglądowe:
Jak sam widzisz, co komputer diagnostyczny może pokazać.
Cytat:
Mianowicie pracuje jak kompresor tak jakby w dolot bił powietrze.
Przy takiej informacji, to mogę w ciemno podać lub jasne przyczyny: Sprawdź cały układ dolotowy powietrza w tym i turbinę oraz egr.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Witam. Wracam do tematu. Mianowicie dziś posciagalem węże powietrza. Ten który idzie od interculera i ten od dołu. Mówię o tych do kolektora ssacego. Zauważyłem że w tej przepustnicy są dwie klapki jedna otwarta druga (wąż który wchodzi od dolu) lata luźno. Proszę o pomoc czy ona ma tak latać czy powinna jakiś opór stawiać.
jedna klapa jest od zimnego druga od ciepłego. Nie mogą latać luźno .
Jedna otwarta druga zamknięta.
Podczas wypalenia fap przepustnice zamieniają się kolejnością otwarcia aby dogrzać bardziej spaliny.
Na zimnym silniku zachowują sie podobnie chodź otwarcie i zamkniecie nie dochodzi do 100%
Podczas działania systemów asp i asr przepustnice duszą silnik , podczas wyłączenia jednostki napędowej klapa ta która jest otwarta zamyka się na 5s. ( słuchać po wyłączeniu silnika - buuhhhh jak klapa wraca do otwarcia)
Klapy też mają wpływ na zawor erg regulują otwarcie podczas otwarcia tego zaworu aby wytworzyć większe podciśnienie w kolektorze sącym .
Moźliwe ze klapy a właściwie mieszalnik powietrza ma jeszcze inny wpływ na coś innego ale nie wiem,chętnie sie dowiem.
Jeśli jedna lata luźo wszystkie procesy są zaburzone. pozdrawiam
Witam klapki zamówiłem. Ale jednak to nie one były przyczyną podmienilem z innego auta i lipa. Mechanik dał diagnozę że któryś zawór otwarty i wali ciśnienie w kolektor. Czy jest to możliwe? Jak to sprawdzić bez rozkręcania?
tak, sprawdzając ciśnienie w cylindrze przez odkręcony wtryskiwacz . z tego co wiem 2.0 16v hdi powino być ciśnienie w granicach 1:10 nie pamiętam wzoru na bary .
Witaj.
I jak się skończyła naprawa? Mam podobne objawy w Citroen Jumpy 2.0 HDI 128 Km.
Wydaje się że w kolektorze ssącym nie ma podciśnienia. Tak że spaliny z odmy nie są wsysane i pod maską śmierdzi spalinami. No i w kabinie jak puści się nawiew z zewnątrz.
Dołączył: 03 Sie 2021 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lodz Posiadane auto: 407 peugeot
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 03 Sie 2021, 23:02
Temat postu:
Wita
Gazo10 napisał:
Witam ciśnienie sprawdzone po 25 na każdym cylindrze. Jakieś pomysły? Co dalej
Mam taki sam problem silnik chodzi jak traktor bez tłumika
Wali w kolektor sssacy może byś kolego podpowiedział jak u ciebie rozwiązałeś problem.
Będę wdzięczny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.