Od 3 miesięcy jestem posiadaczem Peugeot 407 SW z silnikiem benzynowym 136KM zasilanym dodatkowo na gaz.
Standardowo zostało w samochodzie wszystko zrobione i w zasadzie nie miałem żadnych większych zastrzeżeń do jego pracy, aż do ostatniego piątku.
Problem polega na tym, że po 2 - 3 hm jazdy włącza się standardowy komunikat o problemie z silnikiem, a objawem tego jest szarpanie samochodów, brak mocy itd.
Po diagnostyce komputerowej wyświetlił się kod błędu P0264 i komunikat: "Wysterowanie wtryskiwacza 2 Sygnał zwarty do masy".
Samochód jest na gaz, ale nie ma to znaczenia na jakim rodzaju paliwie jadę - sytuacja jest identyczna, przy czym już zostały wymienione wszystkie świece oraz wczoraj cewka zapłonowa. Sytuacja się nie zmieniła. Wczoraj po południu postanowiłem docisnąć przewód od cewki, by wyeliminować tę przyczynę i stwierdziłem, że przewód jest mokry.
Po szybkich oględzinach zauważyłem, że pod osłoną silnika za cewką zapłonową znajduje się końcówka przewodu, który jest uszkodzony dokładnie nad przewodem od cewki. Wycieka z niego lepki płyn, który również kapie na przewód od cewki, więc i być może jest to przyczyną problemów z moim samochodem. Przewód kwalifikuje się do wymiany, ale chodzi mi o to co to za przewód? (zdjęcie z innego samochodu)
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Nie 25 Maj 2014, 22:54
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Co to za przewód?
Nie, problem z obwodem wtryskiwacza, równie dobrze może być problem z elementem instalacji gazowej. Dobry elektryk powinien sobie poradzić z tą usterką.
Nie, problem z obwodem wtryskiwacza, równie dobrze może być problem z elementem instalacji gazowej. Dobry elektryk powinien sobie poradzić z tą usterką.
Problem jest identyczny na gazie, czy też na benzynie, więc pewnie będzie problem z wtryskiwaczem. Dziękuję za podpowiedź, odstawiam samochód do warsztatu. Zobaczymy co będzie dalej.
PS. Przewód postanowiłem samodzielnie naprawić - otulina termokurczliwna, następnie odpowiedni klej i w zasadzie po 30 min było po problemie. Na koniec jeszcze dodatkowo zaizolowałem taśmą izolacyjną i żadnych jak na razie problemów nie ma pod tym względem.
Jak widać elektryk sobie nie poradził, a przynajmniej dwóch z nich. Jeden praktycznie nic nie zrobił, a drugi coś zrobił. Zrobił tyle, że samochód zachowywał się całkiem dobrze na odcinku 100 km, później ponownie to samo.
Kupiłem interfejs diagnostyczny i po podłączeniu 3 dni temu wyskoczyły mi następujące błędy:
P1336 : gwałtowne wypadanie zapłonów w kilku cylindrach lub w cylindrze nieokreślonym
Charakterystyka : Nie charakteryzowane
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 3294 obr/min
temperatura płynu chłodzącego silnika : 127 ° C
predkosc pojazdu : 68 km/h
cisnienie w kolektorze : 910 mbar
stan regulacji składu mieszanki : pętla zamknięta
P0302 : wypadanie zaplonów w cylindrze 2
Charakterystyka : Nie charakteryzowane
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 2973 obr/min
temperatura płynu chłodzącego silnika : 126 ° C
predkosc pojazdu : 106 km/h
cisnienie w kolektorze : 310 mbar
stan regulacji składu mieszanki : pętla zamknięta
P0406 : polozenie elektrozaworu EGR
Charakterystyka : Zwarcie z plusem Przerwa
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
temperatura płynu chłodzącego silnika : 121 ° C
predkosc pojazdu : 0 km/h
cisnienie w kolektorze : 870 mbar
stan regulacji składu mieszanki : pętla otwarta (uszkodzenie)
P0404 : wczytywanie zaworu EGR
Charakterystyka : Zablokowany otwarty
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
temperatura płynu chłodzącego silnika : 109 ° C
predkosc pojazdu : 0 km/h
cisnienie w kolektorze : 960 mbar
stan regulacji składu mieszanki : pętla otwarta (warunki do przejścia do pętli zamkniętej jeszcze niezadowalające)
P0264 : sterowanie wtryskiwaczem Nr 2
Charakterystyka : Zwarcie z minusem
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 2043 obr/min
temperatura płynu chłodzącego silnika : 123 ° C
predkosc pojazdu : 31 km/h
cisnienie w kolektorze : 470 mbar
stan regulacji składu mieszanki : pętla zamknięta
P1456 : wczytywanie zaworu EGR
Charakterystyka : Zablokowany zamknięty
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
temperatura płynu chłodzącego silnika : 121 ° C
predkosc pojazdu : 0 km/h
cisnienie w kolektorze : 960 mbar
stan regulacji składu mieszanki : pętla otwarta (uszkodzenie)
Po wymianie zaworu EGR, samochód w dalszym ciągu szarpie, przy czym ponowne podłączenie do interfejsu, skutkuje tym, że wyświetla się jeden błąd:
P0264 : sterowanie wtryskiwaczem Nr 2
Charakterystyka : Zwarcie z minusem
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.