Dołączył: 31 Sty 2020 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zabrze Posiadane auto: Peugeot 508 SW I 1.6 THP 156 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Sty 2020, 08:03
Temat postu:
Peugeot 508 1.6 THP 156 KM - wypadanie zapłonu
Witam wszystkich.
Pacjent Peugeot 508 1.6 THP 156 KM, 200 tys. km przebiegu. Po regeneracji turbiny zaczął tracić moc i gasnąć na niskich obrotach na zimnym silniku (problem pierwszy raz pojawił się raptem 10 km dalej po odbiorze samochodu następnego dnia przy uruchomieniu- przypadek?). Na biegu jałowym nie ma żadnych problemów. Objawy nie są stałe - auto potrafi parę dni jeździć bez problemu, a później zacząć sypać błędami i utrzymywać check engine przez 1-3 dni i sam go zgasić i wrócić do normy. Wczoraj się strasznie dusił na pierwszym kilometrze. Nie mógł się rozpędzić powyżej 20-30 km/h, strasznie nim szarpało i załączył się wentylator chłodnicy na 100% oraz wyskoczył check engine. Po zatrzymaniu się i postaniu na biegu jałowym 2-3 min a później przegazowaniu jakoś przeskoczył i dałem radę dojechać do pracy (5 km) z prędkościami do 70 km/h, ale zdecydowanie na wyższych obrotach i niższych biegach (60-70 km/h na 3 biegu). Bywa też tak, że trochę go szarpie ale nie wyrzuca checka. Generalnie brak mocy przy przyłożeniu i lekkie drgania.Wyrzuca następujące błędy:
- P0087 - ciśnienie w kolektorze wtrysku niższe od zadanego;
- P1336 wypadnie zapłonu (wpływ katalizatora) - cylinder nieokreślony;
- P1338 wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora) - wtryskiwacz cylindra nr 2;
- P1340 wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora) - wtryskiwacz cylindra nr 4.
Auto ma nowe świece i 2 z 4 cewek, które następnie były zamieniane miejscami co nic nie zmieniało (sypał tymi samymi błędami). Dziwne jest to, że objawy raz są raz ich niema. Auto miało robiony rozrząd rok temu. Świece wymienione na nowe i 2 cewki również (a później zamiana tych cewek miejscami co nic nie zmieniło - pojawiają się dokładnie te same błędy) Jakieś pomysły? Pozdrawiam
P0087 - ciśnienie w kolektorze wtrysku niższe od zadanego---do sprawdzenie ciśnienie paliwa i wysokie i niskie.
Reszta błędów może być konsekwencją tego z paliwa (brak ciśnienia - brak paliwa-brak zapłonu)
Mam Błędy zapłonu 2 i 4 cylinder (powód katalizator). check engin trafia się i szarpanie silnika. Po zgaszeniu i odpaleniu na nowo jest ok. Tak wentylator potrafi chodzić na max. nawet po zgaszeniu silnika. Też podejrzewam pompę paliwa z wysokiego ciśnienia. Ciekawe czy wymiana samej tej części z pompy by pomogła. Też mam ciśnienie zadane 100bar a uzyskane 7 bar dziwne.[/img] _________________ C4GP 2,0HDI 150KM 2010r + Peugeot 308SW 1,6THP 156KM 2011r
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.