Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 05 Gru 2015, 10:27
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Cytat:
Nie polegałbym tak bezgranicznie na opiniach i diagnozach mechaników. Oni tylko wymieniają w całości, najlepiej turbosprężarkę, pompę WC i wtryskiwacze oraz kasują pieniądze.
Słuszna decyzja szczególnie kiedy w trafimy na nieuczciwych mechaników, uczciwy mechanik i dobry zawsze zacznie od jak najmniejszych kosztów i nie bardzo rozumiem podejście:
Cytat:
Oni nie będą się bawić w zaślepianie EGR, sprawdzanie przepływomierza, czy też wykluczanie po kolei wszystkich czujników podczas jazdy z diagnoskopem na kolanach.
A niby dlaczego uczciwy mechanik nie będzie sprawdzał?.
Cytat:
Woli więc z góry pobrać pieniądze za podłączenie laptopa diagnostycznego do komputera, który ma już dawno w swojej pamięci kluczowe informacje.
Jeszcze nie widziałem, aby z góry mechanik pobrał pieniędzy i jeśli tak jest w tamtejszych rejonach to omijać takich warsztatów(bo nie bez powodu o tym mowa), gdzie mechanik stosujący bardzo dobrze triki co niejednokrotnie udowodniono, że to Ci właśnie często wrabiają swoich klientów i robią tak: aby jeszcze raz klient przyjechał z tą samą przyczyną. Dobry mechanik nie stosuje triki, bo jego tryki to solidna naprawa auta o którym kierowca cieszy się i przekazuje drugiemu( to jest właśnie najlepsza reklama)
W tym przypadku kierowca chce wiedzieć, co ma powiedzieć swojemu mechanikowi skoro twierdzi że odłączenie EGR nie przepływomierza zaczął lepiej zbierać się i skoro odłączenie przepływomierza silnik dostaje kangura to świadczy o sprawnym przepływomierzu, bo zazwyczaj po jej odłączeniu silnik powinien lepiej pracować lub bez zmian przy nie nagannym pracy silnika. A więc wspomniane odłączenie Egr o którym mowa, silnik lepiej zbiera się i świadczy, że mamy do czynienia z nadmiernym niedopalonym paliwa w komorze spalania, który przechodzi przez Egr , następnie przez kolektora dolotowego do komory spalania i tak coraz więcej w ciągłym rosnącym nadmiernym niedopalonego paliwa.
W tym przypadku kolega cpk musi poinformować swojemu mechanikowi, aby zbadał na podstawie odczytu paramentu pracy wtryskiwaczy i stwierdziwszy, dlaczego wtryskiwacz wtryskuje dużą dawkę paliwa do komory spalania na którym nie nadąża spalić paliwa.
Wina może być kilka przyczyn co należy podłączyć pod komputer i zajrzeć w paramenty pracy silnika( nie na podstawie błędu a tylko paramenty silnika).
Pozdrawiam _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Witam,
Mam problem z Fordem C-MAX 2.0 TDCI 136km 170 000 km 2005
Samochód nie odpalał, została wymieniona pompa wtryskowa i ożył. Wcześniej ciśnienie przy starcie było MAX 33 BAR.
Obecnie bardzo mocno dymi na czarno. Przy normalnej jeździe jest w miarę ok, przy wciśnięciu gazu do spodu zasłona dymna!
EGR zaślepiony
DPF lekko przytkany, ale on nie ma wpływu na dymienie
Mam kilka skanów błędów i logi
Sprawdziłem świece żarowe, wszystkie mają przejście i równy opór. Prąd na wtyczce po przekręceniu kluczyka jest, przekaźnik cyka - tylko skąd ten błąd P0380 ??
Czy przyczyna mogą być lejące wtryski ?? Po zdjęciu przepustnicy Y są ślady oleju, ale zawsze trochę oleju jest w dolocie.
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy dodatkowymi skladnikami paliwa
Szczegóły kodów usterek
Niskie napięcie akumulatora
Jezeli bajt statusu wskazuje, ze ten DTC byl wczesniej zapisany, ale nieobecny w chwili zapytania, mozna go wykasowac i nie sa wymagane zadne dalsze dzialania.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
napięcie zasilania spada poniżej 10 V.
Sprawdź stan akumulatora.
Sprawdź działanie układu ładowania.
Upewnij się, że po wykonaniu napraw kody DTC zostaną wykasowane zarówno z FACM jak i PCM.
===END FACM DTC B1318-20===
===ABS DTC U2023-E0===
Kod: U2023 - Usterka sieci komunikacji pojazdu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
Szczegóły kodów usterek
Usterka sieci komunikacji pojazdu
Uwaga :
DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.
Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.
Dalsze informacje dotyczące diagnostyki znajdziesz w odpowiednim dziale eTIS.
===END ABS DTC U2023-E0===
===EPB DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Elektryczny hamulec postojowy
===END EPB DTC Brak===
===HCM DTC B2626-70===
Kod: B2626 - HCM nie skalibrowany
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł regulacji reflektorów
Szczegóły kodów usterek
HCM nie skalibrowany
Z menu czynności diagnostycznych wybierz opcję regulacji reflektorów.
===END HCM DTC B2626-70===
===EPS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy
===END EPS DTC Brak===
===IC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Tablica przyrządów
===END IC DTC Brak===
===FFH DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modul zasilanego paliwem ukladu ogrzewania plynu chlodzacego
===END FFH DTC Brak===
===CDP DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Odtwarzacz płyt CD
===END CDP DTC Brak===
===PRDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Zespół sterujący prawymi tylnymi drzwiami
===END PRDM DTC Brak===
===DRDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
W tej twojej całej liście , zrobionej jakimś uniwersalnym sprzętem, nie ma żadnych parametrów pracy silnika.
Nie mam pewności jaki masz w tym aucie sterownik silnika, czy po prostu nie można zrobić diagnostyki podłączając interfejs lexia z programem do silników z PSA.
Coś więcej można powiedzieć, kiedy mamy temperatury, ciśnienia, wartości zadane i rzeczywiste, korekty wtrysków, napięcia. Z tą listą , co tu zamieściłeś , to idż do wróża Michaela Przybyłowicza.
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Dzięki. Tak masz racje FAP jest do wymiany/czyszczenia. Natomiast chodzi mi o to masakryczne kopcenie na czarno po przekroczeniu 2000 obrotów. Ewidentnie coś jest nie tak z dawka paliwa.
Podobno lubiły pękać obudowy filtra paliwa. Wtedy zaciąga lewe powietrze i regulacja dawki głupieje. Zrobię jeszcze tez ze podłącze zasilanie bezpośrednio z banki pomijając wszystko typu filtr przewody zbiornik i przejadę kawałek tak.
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Według skanów masz cisnienie różnicowe w filtrze fap 2,1kpa , na biegu jałowym.Przy czystym filtrze nie powinno być większe niż 0,5 kpa, przy 800obr/min.
układ paliwowy zostaw na razie w spokoju. Czasem drobna nieszczelność w układzie paliwowymi i pęcherze powietrza , powodują wyświetlanie komunikatów , co nie którch mogą przyprawić o zawał, sugerując awarię pompy wc. Przemyj fap, to nic nie kosztuje. Wymontuj, następnie czysta woda pod ciśnieniem, w kierunku przeciwnym do wylotu spalin, do momentu aż będzie leciała czysta,potem odwrotnie i tak z dwa razy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.