Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 2008 ) 2008 Crossway 1.2 PT 110 KM EAT6 2019



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 2008 ) Oceń swoje auto
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin_Sk

Czytelnik



Dołączył: 04 Mar 2020
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 2008 Crossway 1.2 PT 110 KM 2019
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 30 Mar 2020, 13:03
Temat postu:

2008 Crossway 1.2 PT 110 KM EAT6 2019


Tuż przed kwarantanną zdążyłem odebrać z salonu 2008 w wersji Crossway - wyprzedaż rocznika 2019. Ponieważ nie można spokojnie pojechać nad morze albo w góry pozostają krótkie przejazdy - poza Warszawą udało mi się pojechać jedynie na krótką objazdówkę Gór Świętokrzyskich (takie podziwianie przez szybę).

Czas na recenzję samochodu. Wersja Crossway ma bardzo fajnie wyglądające wnętrze i dla czteroosobowej rodziny z dwójką dzieci w wieku szkolnym przestronność wnętrza jest wystarczająca. Dach jest owszem nisko nad głowami, ale nikt do niego nie dotyka. Kokpit z małą kierownicą nie robi najmniejszej różnicy od strony użytkowej i nie wiem dlaczego wszyscy się na tym koncentrują - ani to zaleta, ani tym bardziej wada. Słupki przednie są owszem grube i utrudniają manewrowanie na parkingu, ale w innych samochodach jest tak samo.
Zawieszenie jest ewidentnie twarde, ale na szczęście nie hałasuje. Progi zwalniające, torowiska i wszelkie studzienki są bardzo wyraźnie odczuwalne. Za to na dynamicznie pokonywanych zakrętach jest bardzo miło i przyjemnie, bez zbytniego przechylania nadwozia i nerwowych reakcji na zmianę obciążenia. Całoroczne niskoprofilowe opony Goodyear 4Seasons 17" mają zapewne w tym swój udział, na szczęście nie hałasują powyżej szumów opływającego samochód powietrza. Nie zaobserwowałem opisywanej w testach podatności na boczny wiatr.
Silnik bardzo dobrze współpracuje z automatyczną skrzynią biegów - jest cicho (automat utrzymuje okolice 2 tys. obrotów), a zmiana przełożeń jest bardzo słabo odczuwalna (bardziej ją widać na obrotomierzu niż faktycznie czuć). Przed zakupem auta czytałem sporo recenzji o takiej konfiguracji i kompletnie nie rozumiem zgłaszanego problemu z kick down (chyba bardziej doskwierało im że podczas przyspieszania domyślnie samochód robi to raczej na aktualnym przełożeniu zamiast natychmiast redukować - tylko mocne wciśnięcie pedału gazu skutkuje natychmiastowa redukcją) i redukcjami (np. bardzo wyraźnie czuć przy zwalnianiu hamowanie biegami). Jedyne co wymagało przyzwyczajenia to elektryczny wspomagacz hill holder - po puszczeniu hamulca auto samo nie zaczyna jechać i niezwłoczne wciskanie gazu powoduje w efekcie zbyt dynamiczne ruszenie, dlatego spokojnie czekam 1-2 sekundy aż samo zacznie jechać i dopiero wtedy dodaję gazu. Pracę silnika od 3 tys. obrotów owszem wyraźnie słychać (słynny turkot 3-cylindrówek), ale nie jest to poziom przeszkadzający pasażerom, zatem podczas przejazdów ekspresówkami lub autostradą nie ma problemu (jechałem max 150 km/h, prędkość maksymalną wraz z przyspieszeniem przetestuję jak na liczniku przebiegu pojawi się ponad tysiąc km).

System Stop&Start to jakieś nieporozumienie i naprawdę powinna być dostępna opcja jego całkowitego wyłączenia, a nie za każdym razem po przekręceniu kluczyka jedynie ręcznej deaktywacji - sam wyjazd z garażu podziemnego, dojazd do wyjazdu z sektora, potem podjazd, aktywacja bramy, wjazd na drogę osiedlową, potem włączenie się do ruchu ulicznego to co najmniej 6-krotne wyłączenie/włączenie kompletnie zimnego silnika! Co ciekawe przez pierwsze dni system się nie aktywował wcale, czyli jest jakaś furtka w elektronice...

Pierwsze ok. 80 km przebiegu po Warszawie pokazało na komputerze zużycie paliwa na poziomie 15 l/100 km co trochę niepokoiło. Potem doszło ok. 450 km na bocznych drogach Gór Świętokrzyskich co dało średnią 7,3 litra (zatankowanie do pełna na stacji). Ponownie ok. 80 km w Warszawie pokazuje na komputerze 7,5 litra i mam nadzieję że na tym poziomie zostanie. Za jakiś czas dopiszę aktualne obserwacje.

Ogólne wrażenia z nowego nabytku są jak najbardziej pozytywne Very Happy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 2008 ) Oceń swoje auto Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 2008 ) Oceń swoje auto


Peugeot306

3 999

1998r.

146 000 km

pomorskie

Peugeot3008

19 900

2009r.

227 000 km

mazowieckie

Peugeot508

44 800

2016r.

179 000 km

zachodniopomorskie

Peugeot5008

25 500

2011r.

213 000 km

mazowieckie

Peugeot206

6 900

2005r.

181 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2020 Created by idealneT and OM System