Wycieki oleju, skrzynia w złym stanie czy opłaca się naprawa
Witam,
Zacznę od tego, że 3 lata temu w maju 2017 kupiłem sprowadzanego peugeota 407.
Benzyna 2.0 140KM z przebiegiem (na liczniku 160 tyś km). W pakiecie dostałem jakiś niemiecki dokument na którym był przebieg 159 tyś. Zaraz po zakupie założyłem instalację LPG firmy STAG.
W styczniu 2019 zaczęły się poważne problemy z autem - pojawiły się wycieki oleju, jazda po mechanikach którzy twierdzili że uszczelnili a okazywało się że wycieki są nadal. Początkowo był wyciek ze skrzyni i z silnika.
Przy okazji sprzęgło zaczęło ciężko chodzić toteż jego wymiana przy okazji n-tego uszczelniania cieknących uszczelek. Po wymianie sprzęgła i dolaniu oleju do skrzyni skrzynia zaczęła dawać objawy w postaci szarpiącego drążka przy wciskaniu/puszczaniu pedału gazu oraz sprzęgła. Skrzynia charczy gdy auto toczy się na biegu (na jedynce i dwójce, czasem lekko na trójce), charczenie jest ciche ale jest.
Obecnie na liczniku jest 233 tyś km. (choć mechanik twierdzi że te uszczelki wskazują na ponad 300 tyś)
U ostatniego mechanika dowiedziałem się, że puszczają wszystkie możliwe uszczelnienia, w podsumowaniu uszczelniono przestrzeń pod pokrywą zaworów, uszczelniacze koło skrzyni, przy wałkach rozrządu, przy misie olejowej.
Pozostało uszczelnienie na środku bloku silnika z którego się sączy olej, teraz dużo mocniej po uszczelnieniach tych pozostałych, nie wiadomo czy nie cieknie z uszczelki pod głowicą bo ponoć też jest to możliwe.
Żeby to zrobić trzeba zrobić kapitalkę silnika, żeby to miało sens warto zrobić przy tym regenerację skrzyni.
Za silnik 3-5 tyś, za skrzynie 2-3 tyś. Co łącznie może dać nawet 8000 zł.... Samochody te stoją za 12 tyś na allegro, a ja w tego wpakowałem na nieskuteczne naprawy wycieków + LPG już ponad 10 koła. Za sprzedaż auta w takim stanie dostanę grosze.
Używane silniki z tego auta są zarąbiście drogie bo kosztują ok 3 tysięcy.... nawet diesle są tańsze....
Bardzo proszę o radę czy jest sens robić to auto ?
Przyznam szczerze, że wizualnie jest bardzo zadbane, każdemu kto na autach sie nie zna wydaje się że jest nowe, ja sam chciałbym nim dalej jeździć zamiast kupować jakąś 2letnią [cenzura]ółkę z silnikiem 1.0....
No tylko nie wiem czy po tych naprawach faktycznie możliwy jest spokój z wyciekami i innymi usterkami czy kapitalka nie daje gwarancji że będzie już dobrze.
Dlatego jeśli mam władować 8000 koła i dalej mieć te same problemy z autem albo jakieś jeszcze nowe równie drogie w naprawie to nie ma to sensu. Bo mechanik mi powie że na pewno to rozwiążę problemy a potem sie okaże że cieknie nadal że skrzynia nadal działa jak działała...
Czy ktoś takich napraw się podejmował ? Czy miały one sens ?
Re: ( Peugeot 407 ) Wycieki oleju, skrzynia w złym stanie czy opłaca się naprawa
Skąd bierzesz ceny silnika i skrzyni?Mechanik Ci je podał?Swoją drogą to kolega dobrze radzi.Zmień mechanika. _________________ Jak umiesz to postaw piwo. Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Diagbox na stanie.
Re: ( Peugeot 407 ) Wycieki oleju, skrzynia w złym stanie czy opłaca się naprawa
Po co remont ? Nie ma ciśnienia sprężania ? a może nie ma ciśnienia oleju ? a może stuka panewka ?
Uszczelnienie tego silnika nie jest trudne dla ogarniętego mechanika który widział już taki silnik. Reszta to poprawki po poprzednikach.
Cytat:
U ostatniego mechanika dowiedziałem się, że puszczają wszystkie możliwe uszczelnienia, w podsumowaniu uszczelniono przestrzeń pod pokrywą zaworów, uszczelniacze koło skrzyni, przy wałkach rozrządu, przy misie olejowej.
a umył i dokładnie sprawdził czy stwierdził fakt rzucając okiem na silnik ?
Cytat:
Po wymianie sprzęgła i dolaniu oleju do skrzyni skrzynia zaczęła dawać objawy w postaci szarpiącego drążka przy wciskaniu/puszczaniu pedału gazu oraz sprzęgła. Skrzynia charczy gdy auto toczy się na biegu (na jedynce i dwójce, czasem lekko na trójce), charczenie jest ciche ale jest.
po wymianie sprzęgła ? a wcześniej tak było ? zmienili simmering na wale ? uszczelnili korek obudowy silnika pod kołem zamachowym ? wlali nowy olej ? itd itd
Re: ( Peugeot 407 ) Wycieki oleju, skrzynia w złym stanie czy opłaca się naprawa
Cisnienie na cylindrach po zakupie bylo po ok 10 barów z niewielkimi odchyłkami. Zuzycie oleju o
przed wyciekami 1L/6000 km. Ale w spalinach nigdy nie wychodzily przekroczone normy wskazujace na branie oleju - nawet przy przegladzie gazu kilka mies temu.
Mechanik stwierdzil ze dokladnie go umyl srodkami odtluszczajacymi i nawet mi pokazywał na podniesionym zamochodzie spod silnika. Jest uszczelnienia na srodku bloku tam przetarl szmatka to miejsce ktore za chwilę znow zaczelo się trochę pocić. Mówił że od dolu nie zdejmie tego silnika bo korbowody by wylecialy. Że od góry też nie ma jak tam dojść. Że jedynie co to mozna wyjac caly silnik i dopiero otworsyc go w tym miejscu i uszczelnić. No nie powiedział że trzeba robic kapitalke ale ze najrosadniej by bylo bo za chwile i tak moze byc konieczna. Mowil tez ze moze ciec olej dodatkowo z uszczelki pod głowicą - tego nie wiadomo... podobno te uszczelnienia o ktorych piszesz zostaly wymienione. Wali raczej nowy olej skoro na początku kwietnia mialem na bagnecie full a po 2 tygodniach (ok 600 przejechanych km) bylo ubylo już ok 0,6-0,7l.
Co do skrzyni to przed wymiana sprzęgła nie było takich objawów. Po wymianie sprzegla i dolaniu brakujacego wycieknietego oleju zd skrzyni tak sie zrobiło. Mechanik II który to wymieniał stwierdził ze skrzynia sie zatarla bo bylo malo oleju i po dolaniu wyszly te objawy. Mechanik III stwierdzil ze mechanik II gada glupoty ze zle zamontowana i uszkodzona poduszka i osprzęt sprzęgła porobil poprawki, wymienil poduszkę ktore skutkowaly kolejnym wydatkiem, zmniejszwniem natężenia charczenia skrzyni ale szarpanie drazka pozostało. Mechanik III też stwierdził że to już zajechana skrzynia.
Re: ( Peugeot 407 ) Wycieki oleju, skrzynia w złym stanie czy opłaca się naprawa
Tak na szybko.Silnik kompletny do kupienia po negocjacji za 1700 zł.Przebieg 70000km!
https://allegro.pl/oferta/silnik-kompletny-peugeot-307-2-0-16v-rfj-ew10a-7949903399. Skrzynię też pewnie mają od tego silnika .Skrzynia jest do kupienia za 800 - 1000 zł.Trzeba tylko dobrze poszukać. Gdzie sens zabawy w remont? _________________ Jak umiesz to postaw piwo. Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Diagbox na stanie.
Re: ( Peugeot 407 ) Wycieki oleju, skrzynia w złym stanie czy opłaca się naprawa
Czyli zibi2210 wziął magiczną różdżkę i z 8k zrobił 2,7k. Rzeczywiście- kapitalka wychodzi 3x drożej niż cały motor , jeśli chodzi o skrzynię to jest podobnie. Jeśli się już bawić- to w używki.
A swoją drogą to szkoda że tak daleko, bo chętnie bym na to rzucił okiem ( w celach czysto edukacyjnych i ciekawości )
Re: ( Peugeot 407 ) Wycieki oleju, skrzynia w złym stanie czy opłaca się naprawa
Wracajac do tematu.
Tamten ogromny wyciek okazal się znów z uszczelniacza walu od str skrzyni.
Byl wsadzony za gleboko ponoc wrecz wyciśnięty i poniszczony. Nie wiem jak to mozliwe ale ok.
Znajomy taty ma warsztat i tam dokonano ost naprawy. Wstawili nowy uszczelniacz i uznali ze juz wszystko jest ok.
Pojezdzilem tam z tydzien i zauważyłem że auto znów zostawia plamy chociaż juz takie niewielkie, na pewno duzo mniejsze w por do poprzedniego razu.
Pojechalem do gazownikow na przeglad lpg i przy okazji kontrole wycieków. Pan mechanik stwierdzil ze jest wyciek ale musi to dobrze umyc bo wszystko brudne. Odtluscil pojezdzilem 2 dni wracam do nich i diagnoza ze wycieka z półosi. Zgodzinem sie na naprawe tego u nich. Potem zadzwonili ze wyciekow juz nie ma. Odebralem auto przejechalem 40 km i na przeglad tam sie okazalo ze wyciek jest nadal ale jakis dziwny bo olej zbiera sie na dolnej krawedzi skrzyni i w zasadzie jest w tym samym miejscu co byl tez przed wymiana uszczelniacza polosi.
Pojechalem do znajomego ktory wymialenial uszczelniacz walu tam we 3 z lusterkami i latarkami obejrzeli i uznali ze wycieka z polosi ze za mocno dokrwcona i ze wywinelo oring. Zapytalem go ale czemu tljesli to olej przekladniowy to nie ma silnego zapachu odpowiedzial że przepracowany olej ma silny zapach.
No ok. Wracam do gazownikow i oznajmiam ze jeat wyciek nadal, ten wjezdza na kanal i informuje ze wyciek jest oleju silnikowego z uszczelniacza walu. Pokazuje mu ze na gorze tez jest olej na co on że to leci ze skrzyni pod wplywem pedu powietrza i ze polos jeat sucha, choc w tamtym swietle wugladala na sucha to w innym wyglada na spocona. Ja jestem pewien na 90% ze olej ktory ciekl przed wymiana uszczelniacza półosi to ten sam co po wymianie wiec albo od poczatku ciekl silnikowy albo nadal cieknie ze skrzyni.
Probowalem porownywac to z bagnetu i z wycieku. Ten z bagnetu pozostawia na reczniku papierowym delikatne drobinki sadzy ten z wycieku - no nie widze tych drobinek jest jakby bardziej czysty. Jestem juz zaklopotany.
Na pierwszym zdjeciu w kolko zaznaczylem gdzie się poci najmocniej. Po wytarciu tam po minucie pojawia sie znow olej. I mam wrazenie ze stamtad on wlasnie scieka na przód.
Po przejechaniu ponad 1000 km ubytek oleju mam niewielki taki sam chyba albo nawet mniejszy jak na początku 3 lata temu jak kupilem to auto. Wiec albo wyciek z silnika jeat bardzo maly albo to jednak nie z silnika...
Podejrzane jest tez laczenie gornej miski olejowej z blokiem na prawo od oszczelniacza walu wlasnie tam wg wczesniejszego mechanika mogl byc wyciek tylko kurde czy wtedy nie pojawialby sie olej na calej szerokosci szczeliny skrzynia-misa ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.