Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alfa145boxer

Debiutant



Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Renault Laguna II phII 2.0 F4R
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 10 Lis 2014, 16:12
Temat postu:

Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi


Witam! Mam problem z 407 o przebiegu ok.91000 tyś. km. Przy skręcie w prawo na nawierzchni kostkowej coś zdecydowanie stuka w (jak myślę) okolicach przekładni kierowniczej. Zawieszenie całe było sprawdzane na szarpakach i żadnych luzów nie wykryto. Może ktoś miał już podobny problem?! Pozdrawiam
Powrót do góry
magdaboom

Auto Maniak



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1293
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen Xsara 2.0 HDI. 110 KM, Berlingo 2.0 HDI, 307 2.0 HDI, C5 1.6HDI 110KM
Piwa: 128/23
Wysłany: Pon 10 Lis 2014, 21:05
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi


Wymień przegub. Jak podniesiesz auto to ukaże się rozwalona guma na przegubie z olejem/smar więc nie będzie trzeba zgadywać który to. Pozdrawiam
_________________
Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Powrót do góry
alfa145boxer

Debiutant



Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Renault Laguna II phII 2.0 F4R
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 10 Lis 2014, 22:59
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi


Przegub odpada na pewno. Stukot(a nawet takie chrupotanie) następuje praktycznie przy małej prędkości i to bez znaczenia w którą stronę skręcę.Czuję nawet małe wibracje na kierownicy. Wyczuwam to jak parkuje samochod.Moze to wina płynu do wspomagania? Wyczytałem także tutaj,że może coś być z przewodem od wspomagania.
Powrót do góry
magdaboom

Auto Maniak



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1293
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen Xsara 2.0 HDI. 110 KM, Berlingo 2.0 HDI, 307 2.0 HDI, C5 1.6HDI 110KM
Piwa: 128/23
Wysłany: Wto 11 Lis 2014, 06:30
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi


alfa145boxer napisał:
Przegub odpada na pewno. Stukot(a nawet takie chrupotanie) następuje praktycznie przy małej prędkości i to bez znaczenia w którą stronę skręcę.Czuję nawet małe wibracje na kierownicy. Wyczuwam to jak parkuje samochod.Moze to wina płynu do wspomagania? Wyczytałem także tutaj,że może coś być z przewodem od wspomagania.

typowe objawy uszkodzonego przegubu wewnętrznego. wystarczy podnieść auto albo wsadzić rękę z telefonem pod samochód i włączyć nagrywanie...
Pozdrawiam
_________________
Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Powrót do góry
alfa145boxer

Debiutant



Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Renault Laguna II phII 2.0 F4R
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 11 Lis 2014, 10:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi


to nie jest przegub,bo auto było dwa razy na podnośniku i całe zawieszenie było sprawdzane.Przy manewrach przy niskiej prędkości (na parkingu na przykład) przy skręcaniu kół coś w układzie kierowniczym(dzwięk ewidentnie wydobywa się z układu kierowniczego-prawdopodobnie przekładnia) wydaje takie stukanie... Nie potrafię tego lepiej określić niż chrobotanie z takim lekko (ale naprawdę lekko) wyczuwalnym drżeniem kierownicy.Czuć to także jak podjezdzam na krawężnik(czuć takie głuche stuknięcie właśnie z układu kierowniczego-dokładniej z kolumny kierowniczej,sama kierownica także w tym momencie zadrży).Przegub wewnętrzny natomiast,gdy jest uszkodzony to objawia sie to w taki sposób,że czuć wibracje delikatne w układzie kierowniczym,ale przy jezdzie na wprost i to przy szybszej jezdzie,a tu jest wszystko ok.W poprzednim aucie(renault) miałem właśnie ten przegub uszkodzony i takie były objawy. Smile
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 11 Lis 2014, 10:39
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Jackal007

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 147
Skąd jesteś (miejscowość / region): Radzyń Podlaski
Posiadane auto: Peugeot 407 Sw ST Sport 2.0HDi
Piwa: 13/0
Wysłany: Wto 18 Lis 2014, 14:33
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi


Sprawdz nadkole a w szczegolnosci czy nie jest poluzowane gdyz moze uderzac aluminiowy wspornik o to nadkole. Zauwaz ze przy tym sworzniu jest bardzo mala odleglosc od nadkola.
Powrót do góry
gadu-gadu
alfa145boxer

Debiutant



Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Renault Laguna II phII 2.0 F4R
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 18 Lis 2014, 16:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi


sprawdziłem,i jest ok, nadkola nawet nie drgną,nie mam siły już na to Sad Najgorsze jest to,że ten dzwięk ewidentnie wydobywa sie z przekładni,ale tylko podczas skrętu w lewo lub prawo(do skrajnego położenia kierownicy) i to na kostce brukowej,lub na jakieś nierówności,czuć to także jak podjeżdzam na krawężnik. Mechanik,sam nie jest pewny co to jest,a nie chce"pól auta rozbierać".
Powrót do góry
hincu09

Debiutant



Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 21
Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORSKIE
Posiadane auto: Peugeot 308 1.6 hdi 110km
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 20 Lut 2015, 22:06
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi


Czesc ja mam podobny problem w mojej 308 podam link do filmiku posluchaj i daj znac czy tak samo u Ciebie stuka https://www.youtube.com/watch?v=18I27R8wCGE
Powrót do góry
gadu-gadu
bartek848

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 303
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszow
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0hdi, VW T5 2.5tdi Audi S3 1.8t
Piwa: 25/1
Wysłany: Sob 21 Lut 2015, 15:46
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi


Objawy wystepuja na postoju??
jezeli tak, to mozemy wykluczyc przeguby półosi
Dziwne chrobotanie na postoju moze byc przyczyna zużytych łożysk mcpersona w 308 (niedotyczy 407, jest tam inne zawieszenie)
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2119
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 21 Lut 2015, 17:35
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi


Witam, jeżeli przy maksymalnym skręcie koła (aż do oporu) tak jakby wibracje miał być kierownicy, to być może coś z regulacją skrętu jest nie tak lub maglownica. Najlepiej na początek wymień płyn od wspomagania a wtedy zobaczymy co dalej.
Powrót do góry
zi0allegro

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 192
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnoslask
Posiadane auto: peugeot 407 16v 2.0 HDI 2005r. 100kw
Piwa: 10/1
Wysłany: Pią 20 Mar 2015, 21:08
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi


Typowe luzy maga ,trzepaki nie wykryja a na kostce brukowej muzyka nie pomoze. Na szczescie odbedzie sie bez wydatkow,jesli niie masz kanalu odkrec lewe kolo . Na magu znajdziesz srube regulacyjna ktora usunie luz ,wkrec ja baedziej. Jesli zbyt mocno dokrecisz to kierownica nie bedzie odbijac.
Powrót do góry
zi0allegro

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 192
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnoslask
Posiadane auto: peugeot 407 16v 2.0 HDI 2005r. 100kw
Piwa: 10/1
Wysłany: Sob 21 Mar 2015, 13:40
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi


Lepiej od lewej strony ponieważ od dołu przeszkadza stabilizator . Odkręcisz koło i dosięgniesz ręką jest to klucz 17 lecz musisz mieć nasadowy lub klucz oczkowy wygięty.
W moim przypadku wystarczyło poł obrotu zeby te nieprzyjemności znikły.
Pamiętaj aby koła były na wprost gdy bedziesz regulował.

Jesli mag cieknie to już trzeba wymienić uszczelniacze, jesli same odgłosy i wibrację, to regulacja wystarczy.

90% mechaników zleci Ci wymianę maga lub regenerację dlatego ze przy wymianie lub regeneracji zarobią krocię a przy regulacji groszę. Następnie wyregulują śruba i zadzwonią ze regeneracją zrobiona. Historia z zycia wzięta.
Powrót do góry
alfa145boxer

Debiutant



Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Renault Laguna II phII 2.0 F4R
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 15 Cze 2015, 19:33
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi


auta fakt faktem już nie mam,ale był to przewód od wspomagania.pzdr
Powrót do góry
genenext

Debiutant



Dołączył: 31 Sie 2019
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Suwałki/podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM ECU Delphi
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 17 Maj 2020, 23:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi


Podłączę się do dość starego już tematu alfa145boxer stukającej maglownicy. Mianowicie w moim Peugeot 407SW 2.0HDI z 2009 roku właśnie stuka maglownica. Wszystkie elementy wyeliminowane a stukanie najbardziej słychać przy zgaszonym silniku na postoju podczas gwałtownych krótkich ruchów kierownicą, wycieków z maglownicy nie ma. Mam pytanie do zi0allegro jakim dokładnie kluczem można skasować luz na maglownicy. 17 nasadka pasuje ale bez grzechotki 3/8" wchodzi, z grzechotką się nie mieści, ława nie pozwala. Czy masz może jakiś specjalny, dorabiany klucz, np. giętą oczkowa 17 ale skrócona?
_________________
Pozdrawiam,
genenext
Powrót do góry
genenext

Debiutant



Dołączył: 31 Sie 2019
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Suwałki/podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM ECU Delphi
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 19 Maj 2020, 08:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi


zi0allegro napisał:

Pamiętaj aby koła były na wprost gdy bedziesz regulował.

Koła podczas regulacji nie mogą być na wprost tylko powinny być skręcone w skarjną pozycję, ponieważ najczęściej jeździmy na wprost i listwa w tym miejscu jest najbardziej wypracowana i w momencie skasowanua luzu na prostych kołach ,na końcach gdzie jest mniej wypracowana listwa będzie się zacinać i blokować. Kasowanie luzu robimy w skrajnych pozycjach listwy i każdorazowo sprawdzamy czy nie docisneliśmy zbyt mocno docisku listwy.
_________________
Pozdrawiam,
genenext
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy






Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2020 Created by idealneT and OM System