W moim peugeocie 407 2.0 benzyna/gaz problemem jest błąd p0170, częsty brak mocy i spadające obroty przy ruszaniu a czasem przy hamowaniu na światłach. W dodatku lekko trzęsie silnikiem a czasem nawet mocno i wtedy zaczynają się nasilać ww. problemy.
U mnie wymieniony:
czujnik wody,
EGR
Poduszki silnika z lewej strony i okrągła tuleja z dolu
Sonda lambda przód
Cewka
Świece
Oringi wtryskiwaczy
Sprawdzone czy nie bierze lewego powietrza
Czyszczona przepustnica
Za dwa dni będę miał nowy map sensor, to jest ostatnia rzecz jaką wymieniam i jadę do magika chociaż im nie ufam i wolę zrobić sam i wiedzieć co zrobiłem.
Dołączył: 05 Maj 2020 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sandomierz Posiadane auto: Peugeot 40SW 2.0 16v Berlingo II 1,6 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 21 Maj 2020, 08:58
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Błąd P0170 !
Ktoś doszedł.
"Zostawiam dla potomnych, znalazłem prawdopodobną przyczynę... Wyczyściłem masę przy karoserii, gazownik przymocował masę od LPG a potem na to od akumulatora. Była trochę zaśniedziała. Stąd problemy z pracą na benzynie, falowaniem obrotów i gaśnięciem auta przy zmianie obciążenia instalacji elektrycznej. Teraz jak ręką odjął."
Ktoś doszedł.
"Zostawiam dla potomnych, znalazłem prawdopodobną przyczynę... Wyczyściłem masę przy karoserii, gazownik przymocował masę od LPG a potem na to od akumulatora. Była trochę zaśniedziała. Stąd problemy z pracą na benzynie, falowaniem obrotów i gaśnięciem auta przy zmianie obciążenia instalacji elektrycznej. Teraz jak ręką odjął."
Sprawdziłeś? Zmieniło się coś?
U mnie nowy map sensor faktycznie nic nie dal ale wczoraj sprawdziłem ponownie błędy i wyskoczył p0420 związany ze starzeniem się katalizatora. Sprawdziłem napięcie sond lambda na wykresie i faktycznie pokazują jak by kat był zużyty więc chyba czeka mnie amputacja kata. Myślę że objawy ze spadkiem obrotów przy ruszaniu mogą mieć coś wspólnego ze zużytym katem.
Dołączył: 05 Maj 2020 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sandomierz Posiadane auto: Peugeot 40SW 2.0 16v Berlingo II 1,6 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 22 Maj 2020, 09:35
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Błąd P0170 !
okazało się że:
1. Pęknięta membrana parownika, gaz dawkowało przewodem podciśnienia
2. na 99% Uszkodzona uszczelka na wlocie do silnika część ssca układu (słychać ssanie powietrza) 4 osobne oringi 45 zł.
W poniedziałek wymiana.
Na razie poradziłem sobie z problemem spadających obrotów przy ruszaniu i drganiem silnika na wolnych obrotach. Winna była przepustnica a właściwie to jej ponowna adaptacja pomogła.
Co do błędu p0170 to pewne jest że, powoduje go źle dawkowane paliwo. Objawia się to również strzałem w wydechu przy redukcji biegów. Na razie nie znalazłem winowajcy.
Dołączył: 05 Maj 2020 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sandomierz Posiadane auto: Peugeot 40SW 2.0 16v Berlingo II 1,6 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 26 Cze 2020, 08:59
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Błąd P0170 !
Witam
U mnie pomogło wymiana uszczelek kolektora, przy okazji obłożyłem kolektor silikonem choziaż nie byo wiodać nieszczelności próbie na dym.
Jak adoptowałeś przepustnice.
Adaptacje robiłem w serwisie. Mam lexie ale nie mogłem połączyć się ze sterownikiem silnika, wg serwisu EGR który miałem zamontowany (nieoryginalny) powodował błąd komunikacji. Po zamontowaniu starego ( oryginalnego) nie było problemu. Tak więc nie kupujcie zaworu EGR z firmy NTY
Adaptacje robiłem w serwisie. Mam lexie ale nie mogłem połączyć się ze sterownikiem silnika, wg serwisu EGR który miałem zamontowany (nieoryginalny) powodował błąd komunikacji. Po zamontowaniu starego ( oryginalnego) nie było problemu. Tak więc nie kupujcie zaworu EGR z firmy NTY
Ps. Błąd p0170 powodowały rozjechane mapy benzyny które rozjechał źle wyregulowany gaz. Po przejechaniu ok 600km na benzynie błąd już nie powraca. Dalej mam wrażenie braku mocy (szczególnie w zakresie 1500-2500obr) i strzały w tłumiku szczególnie przy redukcji. Mechanik powiedział że muszę 3-4 baki benzyny wyjeździć aby wszystko wróciło do normy ale mam wrażenie że nic się już nie zmieni bo przecież mapy niby już wróciły do normy a dawkowanie paliwa dalej jest złe skoro jego resztki wypalaja się w tłumiku.
Witam dołącze się do tematu bo nie mogę dojść i brakuje mi pomysłów co do błędu P0170. Pacjent 407 2.0 16v B+G sprawa wygląda tak od półtora roku walczę z błędęm P0170 najciekawsze jest to że ten błąd wywala mi się tylko zimową porą od momentu gdy temp.na zewnątrz zaczyna spadać poniżej 5 stopni wiosną latem jesienią błędów brak dolot sprawdzony mamsensor nowy sondy nowe świece nowe orginalne cewka nowa wydech szczelny parametry życiowe w normie. Nie wiem głupi już jestem co może być tego przyczyną i gdzie szukać problemu i czemu to się dzieje tylko zimą?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.