Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 308 ) Dziwny "stukot" z silnika 16 THP 175KM



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał87

Czytelnik



Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolskie
Posiadane auto: Peugeot 1.6 THP 175KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 10 Lut 2015, 20:25
Temat postu:

Dziwny "stukot" z silnika 16 THP 175KM


Witam,
Kupiłem kilka dni temu Peugota 308 1.6 THP 175 km(piękna bestia). Zauważyłem w nim jeden problem. Silnik gdy jest zimny, po odpaleniu wydaje dziwny stukot (klekotanie), po kilku chwilach gdy sie zagrzeje milknie i jest ok. Wydaje mi się, że to napinacz łańcucha rozrządu,ale nie jestem pewien.Auto pali bez problemu, żadna kontrolka sie nie świeci,pracuje równo i nie traci mocy. Może ktoś już miał taki problem, prosze o pomoc. Z góry dziękuje
Powrót do góry
mario40

Debiutant



Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kalisz
Posiadane auto: Peugeot 308 II GT, 205 KM
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 11 Lut 2015, 09:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Dziwny "stukot" z silnika 16 THP 175KM


Witam.
Mam ten sam problem co Ty. Posiadam 308 1,6 VTi 120 KM, jest to podobny silnik do Twojego różni się tylko głowicą i nie posiada turbiny. Samochód eksploatuję od 4 lat, ostatnio wymieniłem napinacz rozrządu i niestety nic nie pomogło. W serwisie wydałem ponad 400 zł. Napinacz był z końca 2013r, jest to o tyle istotne bo pierwsze od 2007 r podobno były wadliwe. Z moich obserwacji wynika, że jeżeli silnik jest zimny po nocy i temperatura otoczenia nie spadnie poniżej 14 stopni wszystko jest dobrze. Mój silnik zalany jest zalecanym olejem przez peugeota Total ineo ecs 5W/30. Wiosną planuję wymienić olej na zalecany do tego silnika Castrol EDGE 0W/30 może to pomoże.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Michał87

Czytelnik



Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolskie
Posiadane auto: Peugeot 1.6 THP 175KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 11 Lut 2015, 18:56
Temat postu:

Peugeot 308 1.6THP 175KM


Witam.
Wielkie dzięki Mario40 za info. Powstrzymam się z wymianą napinaczy, zobacze jak będzie się zachowywał silnik gdy temp. będzie dodatnia, może stukot umilknie...Orientujesz się może(lub ktoś?), po jakiej ilości kilometrów zalecana jest wymiana napinaczy z łańcuchem rozrządu? Mój ma przejechane 90000 tys. i będę wymieniał akurat olej,to sprawdze ten Castrol EDGE 0W/30. Pozdrawiam
Powrót do góry
mario40

Debiutant



Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kalisz
Posiadane auto: Peugeot 308 II GT, 205 KM
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 11 Lut 2015, 20:31
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Dziwny "stukot" z silnika 16 THP 175KM


Podobno cały zestaw rozrządu ma trwałość do końca silnika. Słyszałem też, że o wymianie można pomyśleć po przebiegu 200 tys. Jak dojdzie do wymiany należy założyć cały nowy komplet tj. koła zębate, ślizgi, łańcuch. Jedynie można pozostawić stary napinacz jeśli jego funkcje są ok. Przy wymianie całości koniecznie należy zastosować zestaw do blokady wałków.
Powrót do góry
beers

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 410
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Sro 11 Lut 2015, 23:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Dziwny "stukot" z silnika 16 THP 175KM


Odnośnie eksploatacji silników THP i wymiany oleju silnikowego to sugeruję aby olej wymieniać w cyklu jednorocznym, a nie co 2 lata jak przewiduje instrukcja. Silniki te są wrażliwe na jakość oleju, a ta po przekroczeniu 1 roku eksploatacji jest mocno zdegradowana (oczywiście wiele zależy też od przebiegu, jeśli np 5 tys km rocznie to wymiana po 2 latach jest w pełni uzasadniona). Należy też pilnować poziomu oleju, jego poziom powinien być zawsze w pobliżu kreski max na bagneciku. Odnośnie firm produkujących olej to niestety wyroby firmy CASTROL cieszą się bardzo nierówną opinią w zależności od kraju zakupu. Do tych silników sugeruję jednak olej 0W30 francuskiej firmy Motul o nazwie Motul Specific 2312 0W30. Jest to olej specjalnie dopasowany do najnowszej generacji silników koncernu PSA wymagających olejów o specyfikacji PSA B71 2312.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Sro 11 Lut 2015, 23:54
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
bellamija

Czytelnik



Dołączył: 13 Maj 2015
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: P308 1.6 VTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 13 Maj 2015, 11:20
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Dziwny "stukot" z silnika 16 THP 175KM


Stuki i klekoty na zimno to najprawdopodobniej objawy rozciągniętego łańcucha (problem standardowy). Polecam szybko do serwisu i nie kombinować z napinaczem. Jeżeli tego nie zbadasz to grozi ci zderzenie tłoków z zaworami i zniszczenia zębatek na wałkach rozrządu. Zanim wymienisz napinacz to sprawdź ile obecny jest wysunięty. W miarę rozciągania się łańcucha wysuwa się coraz bardziej. Jeżeli już osiągną wartość graniczną to jego wymiana nic nie pomoże. Trzeba wymienić łańcuch, ślizgi, napinacz i często też kółka zębate na wałkach. Pojedź do ASO. Koszt niewiele wyższy niż przy wymianie paska, powinno się zmieścić w 1700 PLN. Poczytaj o promocji wieku.
Powrót do góry
korsarz50

Debiutant



Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość / region): Włocławek
Posiadane auto: C4GP 2,0HDI 150KM 2010r + Peugeot 308SW 1,6THP 156KM 2011r
Piwa: 2/2
Wysłany: Wto 04 Sie 2020, 21:48
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Dziwny "stukot" z silnika 16 THP 175KM


mario40 napisał:
Podobno cały zestaw rozrządu ma trwałość do końca silnika. Słyszałem też, że o wymianie można pomyśleć po przebiegu 200 tys. Jak dojdzie do wymiany należy założyć cały nowy komplet tj. koła zębate, ślizgi, łańcuch. Jedynie można pozostawić stary napinacz jeśli jego funkcje są ok. Przy wymianie całości koniecznie należy zastosować zestaw do blokady wałków.


Bzdura co do takiej trwałości tego rozrządu. W tym silniku BMW skopało totalnie rozrząd. Można powiedzieć że podłożyli świnie do PSA. W niektórych przypadkach rozrząd pada nawet po 40tyś. zwłaszcza przed 2011r. Później PSA próbowało to poprawić ale "z gówna bata nie ukręcisz". Silnik nawet fajnie jeździ ale części z BMW nie dają rady w tym silniku. 90tyś i zaczynają się kosztowne naprawy. Rozrząd to wymiana wszystkiego około 1tyś części i tyle samo robota. Dodatkowo z 800zł czyszczenie zaworów z osadu (granulatem z orzecha). no i jeszcze trzeba uszczelnić ten płyn chłodniczy który to prędzej czy później zacznie ubywać i nie wiadomo gdzie? (elektryczna pompa chłodzenia turbo , lub uszczelka pod głowicą, albo co najgorsze pęknięta tuleja masakra). 1,6 thp 156KM. taki mam Sad
_________________
C4GP 2,0HDI 150KM 2010r + Peugeot 308SW 1,6THP 156KM 2011r
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 308 »

Opinie o samochodach Peugeot 308 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne


Peugeot208

65 900

2020r.

94 000 km

wielkopolskie

Peugeot4008

42 900

2012r.

164 681 km

mazowieckie

Peugeot308 SW

34 870

2017r.

117 120 km

mazowieckie

Peugeot207 SW

9 900

2007r.

246 000 km

łódzkie

Peugeot308

45 300

2019r.

187 763 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System