Witam,
Kupiłem kilka dni temu Peugota 308 1.6 THP 175 km(piękna bestia). Zauważyłem w nim jeden problem. Silnik gdy jest zimny, po odpaleniu wydaje dziwny stukot (klekotanie), po kilku chwilach gdy sie zagrzeje milknie i jest ok. Wydaje mi się, że to napinacz łańcucha rozrządu,ale nie jestem pewien.Auto pali bez problemu, żadna kontrolka sie nie świeci,pracuje równo i nie traci mocy. Może ktoś już miał taki problem, prosze o pomoc. Z góry dziękuje
Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kalisz Posiadane auto: Peugeot 308 II GT, 205 KM
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 11 Lut 2015, 09:29
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Dziwny "stukot" z silnika 16 THP 175KM
Witam.
Mam ten sam problem co Ty. Posiadam 308 1,6 VTi 120 KM, jest to podobny silnik do Twojego różni się tylko głowicą i nie posiada turbiny. Samochód eksploatuję od 4 lat, ostatnio wymieniłem napinacz rozrządu i niestety nic nie pomogło. W serwisie wydałem ponad 400 zł. Napinacz był z końca 2013r, jest to o tyle istotne bo pierwsze od 2007 r podobno były wadliwe. Z moich obserwacji wynika, że jeżeli silnik jest zimny po nocy i temperatura otoczenia nie spadnie poniżej 14 stopni wszystko jest dobrze. Mój silnik zalany jest zalecanym olejem przez peugeota Total ineo ecs 5W/30. Wiosną planuję wymienić olej na zalecany do tego silnika Castrol EDGE 0W/30 może to pomoże.
Pozdrawiam.
Witam.
Wielkie dzięki Mario40 za info. Powstrzymam się z wymianą napinaczy, zobacze jak będzie się zachowywał silnik gdy temp. będzie dodatnia, może stukot umilknie...Orientujesz się może(lub ktoś?), po jakiej ilości kilometrów zalecana jest wymiana napinaczy z łańcuchem rozrządu? Mój ma przejechane 90000 tys. i będę wymieniał akurat olej,to sprawdze ten Castrol EDGE 0W/30. Pozdrawiam
Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kalisz Posiadane auto: Peugeot 308 II GT, 205 KM
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 11 Lut 2015, 20:31
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Dziwny "stukot" z silnika 16 THP 175KM
Podobno cały zestaw rozrządu ma trwałość do końca silnika. Słyszałem też, że o wymianie można pomyśleć po przebiegu 200 tys. Jak dojdzie do wymiany należy założyć cały nowy komplet tj. koła zębate, ślizgi, łańcuch. Jedynie można pozostawić stary napinacz jeśli jego funkcje są ok. Przy wymianie całości koniecznie należy zastosować zestaw do blokady wałków.
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Sro 11 Lut 2015, 23:54
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Dziwny "stukot" z silnika 16 THP 175KM
Odnośnie eksploatacji silników THP i wymiany oleju silnikowego to sugeruję aby olej wymieniać w cyklu jednorocznym, a nie co 2 lata jak przewiduje instrukcja. Silniki te są wrażliwe na jakość oleju, a ta po przekroczeniu 1 roku eksploatacji jest mocno zdegradowana (oczywiście wiele zależy też od przebiegu, jeśli np 5 tys km rocznie to wymiana po 2 latach jest w pełni uzasadniona). Należy też pilnować poziomu oleju, jego poziom powinien być zawsze w pobliżu kreski max na bagneciku. Odnośnie firm produkujących olej to niestety wyroby firmy CASTROL cieszą się bardzo nierówną opinią w zależności od kraju zakupu. Do tych silników sugeruję jednak olej 0W30 francuskiej firmy Motul o nazwie Motul Specific 2312 0W30. Jest to olej specjalnie dopasowany do najnowszej generacji silników koncernu PSA wymagających olejów o specyfikacji PSA B71 2312.
Dołączył: 13 Maj 2015 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: P308 1.6 VTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 13 Maj 2015, 11:20
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Dziwny "stukot" z silnika 16 THP 175KM
Stuki i klekoty na zimno to najprawdopodobniej objawy rozciągniętego łańcucha (problem standardowy). Polecam szybko do serwisu i nie kombinować z napinaczem. Jeżeli tego nie zbadasz to grozi ci zderzenie tłoków z zaworami i zniszczenia zębatek na wałkach rozrządu. Zanim wymienisz napinacz to sprawdź ile obecny jest wysunięty. W miarę rozciągania się łańcucha wysuwa się coraz bardziej. Jeżeli już osiągną wartość graniczną to jego wymiana nic nie pomoże. Trzeba wymienić łańcuch, ślizgi, napinacz i często też kółka zębate na wałkach. Pojedź do ASO. Koszt niewiele wyższy niż przy wymianie paska, powinno się zmieścić w 1700 PLN. Poczytaj o promocji wieku.
Re: ( Peugeot 308 ) Dziwny "stukot" z silnika 16 THP 175KM
mario40 napisał:
Podobno cały zestaw rozrządu ma trwałość do końca silnika. Słyszałem też, że o wymianie można pomyśleć po przebiegu 200 tys. Jak dojdzie do wymiany należy założyć cały nowy komplet tj. koła zębate, ślizgi, łańcuch. Jedynie można pozostawić stary napinacz jeśli jego funkcje są ok. Przy wymianie całości koniecznie należy zastosować zestaw do blokady wałków.
Bzdura co do takiej trwałości tego rozrządu. W tym silniku BMW skopało totalnie rozrząd. Można powiedzieć że podłożyli świnie do PSA. W niektórych przypadkach rozrząd pada nawet po 40tyś. zwłaszcza przed 2011r. Później PSA próbowało to poprawić ale "z gówna bata nie ukręcisz". Silnik nawet fajnie jeździ ale części z BMW nie dają rady w tym silniku. 90tyś i zaczynają się kosztowne naprawy. Rozrząd to wymiana wszystkiego około 1tyś części i tyle samo robota. Dodatkowo z 800zł czyszczenie zaworów z osadu (granulatem z orzecha). no i jeszcze trzeba uszczelnić ten płyn chłodniczy który to prędzej czy później zacznie ubywać i nie wiadomo gdzie? (elektryczna pompa chłodzenia turbo , lub uszczelka pod głowicą, albo co najgorsze pęknięta tuleja masakra). 1,6 thp 156KM. taki mam _________________ C4GP 2,0HDI 150KM 2010r + Peugeot 308SW 1,6THP 156KM 2011r
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.