Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Opóźniona reakcja na gaz przy wciskaniu pedału gazu


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piekarnikFSO407

Czytelnik



Dołączył: 22 Lip 2020
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0b 136KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Lip 2020, 13:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Opóźniona reakcja na gaz przy wciskaniu pedału gazu


Odświeżę ten temat, proszę nie wręczać złotej łopaty, ale nie chcę zakładać nowego wątku. U mnie w 407, silnik 2.0 benzyna 136KM. Też był/jest ten problem z opóźnionym pedałem gazu, szczególnie podczas ruszania z podporządkowanej, kiedy samochód lekko się toczy. Wciska sie gaz, nawet do podłogi i przez 1-2 sekund zero reakcji. Problem nie występuje w momencie przygazowania do około 1500-2000 przed puszczeniem sprzęgła. Na forum citroena c5 i zagranicznych sugerowali EGR. Od około miesiaca jeździłem z odpietym zaworem i faktycznie ani razu nie zdarzylo się to zjawisko. Jeździłem specjalnie w warunkach w których zawsze zamulał i bez podpietego zaworu za każdym razem darł kapcie. Sprawdzałem w cieple i zimne dni (o ile sie dało czyli do ok 10 stopni). Czy jest ktoś na forum jeszcze z tym problemem obecny, czy wszyscy już sprzedali? Very Happy po 3 cyklach na odłączonym zaworze pojawia sie kontrolka check engine. Chciałbym kupić uzywke na podmianę i sprawdzic czy cokolwiek sie zmieni. Nie chcę kupować nowego zaworu, ponieważ nie jestem pewien czy to faktycznie jego wina. Jesli cos sie zmieni, co będzie znaczyło że to jednak EGR, poinformuję o wynikach. Nikt w czytanych wątkach na różnych forach nie doszedł do tego co to powoduje. Tutaj wypięcie wtyczki eliminuje problem w 100%, silnik przypomnę EW10J4 benzyna 2.0. Jeśli wymiana zaworu nic nie zmieni wyłączę EGR programowo. I po tej operacji też dam znać.
Powrót do góry
piekarnikFSO407

Czytelnik



Dołączył: 22 Lip 2020
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0b 136KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 08 Sie 2020, 07:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Opóźniona reakcja na gaz przy wciskaniu pedału gazu


Problem rozwiązany. Po lekturze forum diesla i przed wycięciem EGR a odłączyłem wtyczkę od mapsensora. Zbierał sie z dołu jeszcze lepiej niż po odlaczeniu EGR. A wadliwy mapsensor miał wiecej sensu niż wadliwy zawór. Kupiłem oryginał Boscha i strzał w dziesiątkę. Brak opóźnienia reakcji gazu, można na mieście "wymuszać" do woli. Podobno mapsensor działa w miarę ale membrana już nie jest tak sprężysta jak być powinna i nie powoduje błędu silnika, dlatego nigdy nie widziałem żeby ktoś go ruszał przy takim problemie. A ktoś tutaj pisał że już kilkakrotnie wymieniał mapsensor mimo że bledow nie powodował, dotyczylo to hdi. Dobrze jakby ktoś był w stanie opisać swoje doświadczenia, bo w internecie ludzie pisza jakieś teorie spiskowe albo "ten typ tak ma", "te silniki są takie zamulone". A mechanicy wymieniacze podłączają kompa, nic tam nie widzą i wymieniaja pół samochodu a problem występuje nadal.
Powrót do góry
paulo1979

Czytelnik



Dołączył: 06 Lis 2019
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Peugeot, 407, SW, 2,2i 16V, 2004, VIN VF36E3FZF21138825
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 10 Sie 2020, 23:11
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Opóźniona reakcja na gaz przy wciskaniu pedału gazu


Witaj, wow to super że tak do tego doszedles.

Mógłbyś podesłać zdjęcia gdzie odlaczyles EGR oraz która wtyczkę od mapsensora?
I czy auto ci jeździło mimo odlaczyconych wtyczek bez błędów silnika? Chciałby to co ty przetestować.
Ja podejrzewałem u siebie czujnik mapsensora i parę miesięcy temu został wymieniony na nowy Delphi ale nie widzę poprawy. Może inaczej jak nie wile wciskam gaz 30-40% to auto się zbiera lepiej niż jak wciskam 60% i więcej to jest zamulone i nie chce jechać.
Gdzieś jeszcze czytałem że to może być przepustnica i żeby ją rozebrać i wyczyścić.
_________________
nie uczony nie szkolony a cwany... skubany Smile
Powrót do góry
dario200ii

Debiutant



Dołączył: 06 Mar 2020
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec
Posiadane auto: Peugeot 407 sw
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 11 Sie 2020, 20:52
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Opóźniona reakcja na gaz przy wciskaniu pedału gazu


Ja dziś wyciągnąłem ten czujnik, przeczyściłem ale nic to nie zmieniło. Jak się ochlodzi to biorę się za czyszczenie przepustnicy i zobaczymy czy pomoże.
Powrót do góry
piekarnikFSO407

Czytelnik



Dołączył: 22 Lip 2020
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0b 136KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 12 Sie 2020, 10:58
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Opóźniona reakcja na gaz przy wciskaniu pedału gazu


Czyściłem przepustnice i zadnej poprawy nie było, musiała by być fest zabrudzona żeby powodować problemy. Po to sa czujniki żeby skompensować wszystkie ubytki spowodowane brudem itp. inaczej to co chwile by auto miało problemy. W pierwszej wersji razem z przepustnica wyczyściłem tez mapsensor. Wyskoczył błąd silnika ale bez ikonki check engine, dlatego założyłem że mapsensor jest dobry. Dopiero tu na forum w dziale diesla mechanik opisywał też takie problemy ,mapsensor jednak nie działał prawidlowo a błędu nie było. Z odłączonym EGR em i mapsensorem można jeździć 3 cykle/odpalenia i dopiero wyskakuje błąd, nie powoduje to przejścia w tryb awaryjny. Auto jeździ normalnie tylko z błędem na desce. Po chyba 5 kolejnych cyklach, z podłączonymi wtyczkami, błędy znikaja z deski. Mogę dać foto, tylko Ty masz 2.2 ale poszukam pod Twój silnik. Po wymianie czujnika lepiej ciągnie szczególnie z dołu. Ale góra też sie odczuwalnie poprawiła. Ogólnie temat jest ciężki bo każdemu nawala coś innego, ja po zrobieniu wszystkich podciśnień, odmy, wydechu itp zabralem się dopiero za konkrety. Auto ładnie się zbiera jak na tą masę i moc. A jak go kupiłem i jechałem do domu 150km to zastanawiałem się po co kupiłem auto które wcale nie jedzie, internetowe fora tylko utwierdzają w tym poczuciu że 407 nie jedzie, a nie jest to prawdą.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 12 Sie 2020, 10:58
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
dario200ii

Debiutant



Dołączył: 06 Mar 2020
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec
Posiadane auto: Peugeot 407 sw
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 19 Sie 2020, 20:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Opóźniona reakcja na gaz przy wciskaniu pedału gazu


Witajcie. Dzisiaj odłączyłem ten MAP sensor i faktycznie ani razu nie zmulił na jedynce. Mocy mu nie przybyło, ale najważniejsze, że nie ma tej opóźnionej reakcji na gaz. Wniosek jest jeden, nowy czujnik. Dzięki.
Powrót do góry
dario200ii

Debiutant



Dołączył: 06 Mar 2020
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec
Posiadane auto: Peugeot 407 sw
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Sie 2020, 14:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Opóźniona reakcja na gaz przy wciskaniu pedału gazu


Witam. Zmieniłem czujnik na inny używany, też bosch ale niestety efekt ten sam. Troche dziwne, bo po zdjęciu wtyczki z niego jest tak jak powinno być.
Powrót do góry
Krispeugeot

Czytelnik



Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Wrz 2020, 05:21
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Opóźniona reakcja na gaz przy wciskaniu pedału gazu


Dzięki piekarnikFSO407 za informację. Na dniach zamówię czujnik, wymienię i podzielę się odczuciem czy się polepszyło. Mam też taki problem, że po gwałtownym puszczeniu gazu jadąc na dowolnym biegu czuje pojedyncze szarpnięcie. Czy zmagales się z czymś takim. Pomozesz? Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
Powrót do góry
dario200ii

Debiutant



Dołączył: 06 Mar 2020
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec
Posiadane auto: Peugeot 407 sw
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Wrz 2020, 16:55
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Opóźniona reakcja na gaz przy wciskaniu pedału gazu


Też mam tak samo
Powrót do góry
Krispeugeot

Czytelnik



Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Wrz 2020, 19:05
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Opóźniona reakcja na gaz przy wciskaniu pedału gazu


dario200ii a wymieniłeś mapsensor wkoncu na nowy? Z tym szarpnięciem już trochę działałem, nowe poduszki silnika, wgrane nowe mapy benzyny i lpg, mechanicy nie widzą żadnego luzu w zawieszeniu, możliwe że są luzy miedzyzebne w układzie napędu
Powrót do góry
Krispeugeot

Czytelnik



Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Wrz 2020, 15:00
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Opóźniona reakcja na gaz przy wciskaniu pedału gazu


Witam.
Po wymianie mapsensora różnica niewielka. Może troche lepiej się zbiera od dołu
Powrót do góry
dario200ii

Debiutant



Dołączył: 06 Mar 2020
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec
Posiadane auto: Peugeot 407 sw
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Wrz 2020, 21:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Opóźniona reakcja na gaz przy wciskaniu pedału gazu


Kupiłem na alliexpres jakiś zamiennik i jest poprawa jeśli chodzi o brak reakcji gazu przy ruszaniu. Wcześniej kupiłem oryginał Ale używkę i nie było efektu. Co do szarpniecia przy puszczeniu gazu to nadal jest Ale to raczej jest jakaś przyczyna mechaniczna.
Powrót do góry
piekarnikFSO407

Czytelnik



Dołączył: 22 Lip 2020
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0b 136KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 19 Lis 2020, 08:13
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Opóźniona reakcja na gaz przy wciskaniu pedału gazu


Po zmianie pogody na zimną, przy gwałtownym hamowaniu a później szybkim ruszeniu, opóźniona reakcja na pedał gazu znowu wróciła (powiedzmy pół sekundy). Czujnik zmieniałem już wcześniej na niby oryginał bosha, cena niby pasowała ale to internet więc mógł to być i chińczyk. Nie miałem czasu grzebać zbytnio co dalej z tą reakcją. Do czasu błędu ESP, który wyskoczył w trasie. Zakupiłem kabel, chiński klon, i programem pp2000 sprawdziłem błędy. Błędów ECU, bsi i innych brak. Błąd ESP jedyny to błąd kalkulatora silnika, wszystkie koła 116km/h. Z lektury wiem, że uszkodzony EGR może powodować coś takiego co skutkuje błędem ESP. Szczególnie, że błąd ESP po zgaszeniu zniknął i już się nie pojawił. W pp2000 zrobiłem adaptację egr, zawór miał cykać przed odpaleniem, o czym mówił program. Nie cykał to myślę, że uszkodzony ale i tak go odpaliłem. Później zgasiłem i dopiero wtedy zaczął cykać. I wtedy problem się rozwiązał sam. Auto reaguje na gaz jakby miało linkę, do tego wymieniałem pasek wielorowkowy w tym czasie i przerabiałem wydech co nie powinno mieć wpływu na samą reakcję na pedał. Auto już drugi czy trzeci tydzień po robocie i jest w fazie testów ale inne auto. Jak bym nie miał możliwośći i chęci to walka z tym 407 to masakra. A robienie takich rzeczy mechanikiem wyczyści portfel i nie koniecznie coś da, ja już sam słyszałem wróć jak przestanie odpalać przy poprzednim francuzie.

Dodam, że LPG nie mam, w aucie nigdy nie było i do 407 nie zamontował bym nigdy gazu. Wolę jeździć bez niespodzianek.
Powrót do góry
Lion Peugeot

Czytelnik



Dołączył: 19 Lip 2021
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kuj-POM
Posiadane auto: P 407 2.0 16v 140 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 19 Lip 2021, 13:18
Temat postu:

Opóźniona reakcja na gaz przy wciskaniu pedału gazu


Witam,

od niedawna posiadam Peugeota 407 z roku 2007 z silnikiem 2.0 16v 140 KM. Auto ma przejechane obecnie 66300 km.
Przejechałem nim ok 1200 km i chcę opisać moje obserwacje.

Od biegu jałowego po rozruchu jak się delikatnie auto przygazuje to najpierw się auto dławi, przerywa, a potem od ok 1500-2000 obrotów już niby dobrze idzie.

Napisałem niby, bo auto ma max moment obrotowy przy 4tys. a moc max przy 6ty., a ja wraz ze wzrostem obrotów nie czuje przyrostu tych parametrów.

Takie mam wrażenie, że po przekroczeniu 1500 obrotów tak do 2500 obrótów auto już nabiera takiego ładnego, płynnego ciągu, a potem znowu słabnie. Oczywiście można kręcić dalej, na wyższe obroty, ale nie czuć już tego przyrostu mocy i płynnego ciągu auta, co sprawia wrażenie, że auto się męczy.

Ruszanie jest irytujące i trzeba pilnować, aby auto nie zgasło, albo, aby nie zrobić „kaczuszki” bo ten dół jest naprawdę słaby w tym dziwnie krótkim zakresie obrotów jakby auto miało „turbo dziurę”, a przecież to jest silnik wolnossący.

Jak np. jadę w korku i mam już 2-gi bieg i się tak po prostu toczę i jak mam nieco ponad 100 obrotów to zanim wyjdzie z tej „dziury mocy” to trwa kilka sekund. Czuć wtedy to zdławienie.
Nie jest normlane zachowanie silnika.

Ogólnie to auto zwłaszcza jak jest zimne tak przerywa w tym krótkim zakresie obrotów, i też jest odczuwalna taka powolna reakcja na gaz, jak jest to na forum opisywane.

Tak się zastanawiam, czy to wina cewek, ale jak wcześniej sprawdzałem świece zapłonowe to wszystkie są ładnie wypalone.

Zastanawiam się mimo wszystko czy jest sens kupować nowe cewki, bo w sumie koło tych ok. 60 tys km zalecana jest ich wymiana.

Tak się zastanawiałem czy czasem nie pojechać na hamowanie i go sprawdzić, bo faktycznie jak na 140 KM to wrażenia z jazdy jakby miał 1.6 pojemność.

Brat miał kiedyś Renault Megane I coupe z silnikiem 2.0 150 KM to wrażenia zupełnie inne były. Auto się wkręcało, żwawo reagowało na gaz, żadnej „turbo dziury” nie było. Dynamika pewnie tez wynikała z dużej różnicy mas tych aut, ale chodzi mi o zachowanie, reakcję samego silnika, żadnej zadyszki nie było.

Będę niedługo zmieniał rozrząd, zobaczę jak będzie się auto zachowywało, choć wątpię, że się cokolwiek zmieni.

Jak wracam z pracy to włączam się w pewnym momencie w drogę szybkiego ruchu i jest tam nieco pod górkę i jak ruszam z dołu z ronda 1, 2 i 3 to mozolnie to idzie i wtedy mam najbardziej mieszane uczucia co do jego mocy i momentu, rozumiem, że nie jest to jednostka doładowana ale teraz coraz bardziej powątpiewam, że silnik trzyma serie.

Wczoraj po podłączeniu pod komputer (diagbox) były dwa błędy w zakładce zapłon/wtrysk:
- P 0571- Niespójność pomiędzy 2 stycznikami stop,
- P 1671 – Regulacja prędkości pojazdu.

Jak czytałem internet to ludzie pisali coś o tempomacie i ograniczniku prędkości.
U mnie wszystko działa i tempomat i limiter prędkości.
Błędy skasowałem, potem sprawdziłem czy po uruchomieniu auta błędy się pojawiają znowu- było czysto, ale różnicy nie widzę.
Pojeżdżę dłużej i sprawdzę czy coś się znowu nie pojawi przy podłączeniu pod kompa.

Czytałem dziś ten wątek z forum pisaliście o przepustnicy i EGR itp.
Przy tym przebiegu co mam 66 tys. km powinno być wszystko ok, ale pewnie będę wszystko powoli kopał, aby poszczególne ewentualne przyczyny eliminować.

Poprzedni właściciel, ponad 80 letni kierowca auta tez specjalnie nie eksploatował auta.

Czy nadal ktoś z Was ma podobne sytuacje ?

Ja dopiero zaczynam zgłębiać ten temat, miesiąc jazdy i coraz bardziej jestem zdeterminowany, aby ta usterkę usunąć, bo sama jazda autem naprawdę jest przyjemna.

Pozdrawiam

Zmieszany użytkownik

---------Update---------

Przeczyściłem dziś MAP Sensor, i przepustnice. Tak naprawdę czyste były te elementy.

Wszystko podłączyłem i nadal to samo, zamułka przy ruszaniu.

Na końcu odłączyłem wtyczkę czujnika ciśnienia powietrza, bo ktoś tu pisał, że to pomaga, ale silnik zaczął chodzić nierówno, i reakcja na gaz była jeszcze gorsza. Wyskoczył mi dodatkowo błąd układu ESP.

Przypomniało mi się, że 2 razy tocząc się w korku miałem błąd układu ESP. Po wyłączeniu i włączeniu silnika błąd ten się nie pojawił.
W żaden sposób wtedy nie łączyłem tego błędu z pracą silnika,a dziś tak mnie niedawno olśniło, że też ktoś z Was wspominał, że błędnie działający czujnik ciśnienia powietrza nie powoduje błędów na komputerze, ale takie błędy z zamulaniem i spowolnioną reakcją na gaz.
Problem polega na tym, że ja zauważyłem, że po odłączeniu map sensora było gorzej, choć nie sprawdziłem tego w trasie tylko na postoju, ale efekt pogorszenia był dość wyraźny.

Pytanie czy faktycznie z map sensorem jest coś nie tak, że wtedy w korku 2 razy błąd ESP wyskoczył, ale działa na tyle dobrze, że jak odłączyłem dziś wtyczkę to było jeszcze gorzej. Czujnik jest firmy BOSCH.

Będę kopał dalej, na razie jest jeszcze więcej pytań niż odpowiedzi. Aby mieć całkowitą pewność wyeliminowania jednej z potencjalnych przyczyn musiałbym zmienić czujnik na ciśnienia powietrza na nowy.

Kolega ma Peugeota 807 z tym samym silnikiem ale przed modernizacją 136 KM. Zapytam się jak to u niego lata.
Powrót do góry
ryuk275

Czytelnik



Dołączył: 18 Lut 2022
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Leżajsk
Posiadane auto: Peugeot 407 sedan 1.8 2007 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 23 Mar 2022, 15:40
Temat postu:

a może to jest rozwiązanie?


https://sprintbooster.pl
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot508 SW

23 990

2012r.

248 000 km

wielkopolskie

Peugeot207

14 900

2008r.

219 000 km

mazowieckie

Peugeot308

67 700

2017r.

160 000 km

mazowieckie

Peugeot508 SW

23 400

2011r.

274 000 km

wielkopolskie

Peugeot308

47 900

2017r.

120 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System