Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Szarpanie na silnikiem



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szwagier1986

Czytelnik



Dołączył: 06 Sie 2020
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Przeworsk
Posiadane auto: Peugeot 407 2 0 hdi. 307 1.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Sie 2020, 15:31
Temat postu:

Szarpanie na silnikiem


Witam. Mam peugeota 2.0 hdi 2004rok. Od pewnego czasu jak mam wciśnięty gaz w jednej pozycji to autem zaczyna strasznie szarpać. Na temoomacie też szarpie. Przestaje jak dodaje gazu albo ja puszczę. Po czyszczeniu egr delikatnie ustąpiło ale na kilka dni i teraz jest jeszcze gorzej. Jeśli spotkaliście z takim czyms to proszę o pomoc bo każda nim robi się coraz cięższa.
Powrót do góry
karolo83

Dyskutant



Dołączył: 14 Lis 2017
Posty: 62
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2.0 HDI - 2006 r. Peugeot Partner 1.4 - 2005 r.
Piwa: 5/0
Wysłany: Pią 07 Sie 2020, 19:51
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie na silnikiem


Masz FAP?
Powrót do góry
Szwagier1986

Czytelnik



Dołączył: 06 Sie 2020
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Przeworsk
Posiadane auto: Peugeot 407 2 0 hdi. 307 1.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 07 Sie 2020, 20:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie na silnikiem


Tak mam fap. Dzisiaj odłączyłem wtyczke z egra i szarpanie przeszło ale po kilku odpaleniach pojawił się błąd silnika
Powrót do góry
karolo83

Dyskutant



Dołączył: 14 Lis 2017
Posty: 62
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2.0 HDI - 2006 r. Peugeot Partner 1.4 - 2005 r.
Piwa: 5/0
Wysłany: Sob 08 Sie 2020, 13:51
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie na silnikiem


Podłącz ponownie EGR.
Spróbuj odłączyć wężyk podciśnienia zimnego powietrza od przepustnicy (wystarczy go mocniej pociągnąć i sam zejdzie).
Po ściągnięciu wężyk koniecznie zaślep np. śrubką aby nie ciągło lewego powietrza. Przejedź się trochę i zobacz czy problem dalej występuje i napisz co zaobserwowałeś.
P.S. Samo ściągnięcie wężyka podciśnienia z przepustnicy nie spowoduje pojawienia się żadnych błędów, gdyż nie jest to sygnał elektryczny.

Powrót do góry
Szwagier1986

Czytelnik



Dołączył: 06 Sie 2020
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Przeworsk
Posiadane auto: Peugeot 407 2 0 hdi. 307 1.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 13 Sie 2020, 21:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie na silnikiem


Wielkie dzięki! Zrobiłem tak jak opsiales i wszystko jest dobrze. Błąd zgasł auto jedzie równo. Mam tylko małą prośbę, jeśli możesz to. Opisz mi od czego jest ten wężyk i co. On ma. Wspólnego z egrem?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 13 Sie 2020, 21:54
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
karolo83

Dyskutant



Dołączył: 14 Lis 2017
Posty: 62
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2.0 HDI - 2006 r. Peugeot Partner 1.4 - 2005 r.
Piwa: 5/0
Wysłany: Sob 15 Sie 2020, 23:19
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie na silnikiem


Sprawa jest dość skomplikowana.
Odłączenie wężyka miało na celu wstępną diagnozę. Pojeździj jeszcze trochę z tym odłączonym wężykiem i zobacz czy faktycznie to szarpanie całkiem ustało, gdyż u mnie występowało tylko wtedy, gdy dochodziło do wypalania FAP, przy czym na początku były to pojedyncze szarpnięcia, które z biegiem czasu coraz bardziej się nasilały, by po około roku przerodzić się w totalny brak mocy podczas wypalania FAP.
Ja tak jeździłem przeszło rok zanim udało mi się rozwiązać problem, bo tylko z odłączonym wężykiem można było jechać gdy włączało się wypalanie FAP.

Ale od początku - w kilku zdaniach jak to działa choć ciężko to pokrótce opisać.

To od czego odłączyłeś wężyk to przepustnica powietrza. Steruje powietrzem dostarczanym do silnika. Wchodzą do niej dwie grube rury, jedną leci ciepłe powietrze a drugą zimne (z intercoolera). W przepustnicy są dwie klapki, które się zamykają albo otwierają (czyli albo puszczają zimne albo ciepłe powietrze do silnika). Sterowanie klapkami odbywa się poprzez podciśnienie (jeden wężyk odłączyłeś od klapy zimnego powietrza, poniżej z drugiej strony jest jeszcze jeden od klapy ciepłego powietrza). To czy w danym wężyku jest podciśnienie czy czy też nie jest sterowane przez 2 elektrozawory (są z lewej strony na dole koło sprężarki klimatyzacji).
Normalnie gdy podciśnienie nie jest podawane (dzięki zamontowanej wewnątrz sprężynie) otwarta jest przepustnica zimnego powietrza a ciepłego zamknięta. Gdy w wężykach pojawi się podciśnienie to zimna się zamyka a ciepła otwiera. Tu najczęściej pojawia się problem. Tzn ta od zimnego się zamyka, a od ciepłego nie otwiera poprawnie, silnik ma za mało powietrza i zaczyna szarpać, kopcić, pracuje nierówno, brak mu mocy (wszystko zależy ile uchyli się klapka od ciepłego powietrza).
To co zrobiłeś to ściągnąłeś wężyk ze sterowania zimną przepustnicą a zatem przepustnica od zimnego się nie zamyka, dodatkowo otwiera się ta od ciepłego, całkiem lub jeśli coś jest nie tak to trochę lub wcale, ale dzięki temu że od zimnego jest otwarta silnik dalej ma odpowiednią ilość powietrza.
Potencjalne przyczyny to:
1. Pęknięty któryś z wężyków między przepustnicą<->elektrozaworem<->zbiornikiem podciśnienia<->pompą podciśnienia. Generalnie jest co przeglądać i nie jest to łatwe ale są na to sposoby.
2. Uszkodzony elektrozawór i nie załącza podciśnienia.
3. Uszkodzona przepustnica - zacięta klapka, uszkodzona uszczelka.

Pkt 1 Można sprawdzić wizualnie lub dużą strzykawką odłączając poszczególne wężyki i sprawdzając czy po zatkaniu palcem jednego końca i robiąc podciśnienie lub ciśnienie strzykawką, podciśnienie lub ciśnienie się utrzymuje (strzykawka ponownie wraca do pierwotnego położenia).
Pkt 2 Można sprawdzić jedynie DiagBoxem
Pkt 3 Można sprawdzić Diagboxem lub też dużą strzykawką - robiąc podciśnienie zaraz przy przepustnicy i przy ściągniętych rurach dolotowych powietrza sprawdzać czy klapki zmieniają swoją pozycję i ją utrzymują przez dłuższy czas.

Ja z tematem walczyłem z dobry rok, ale w końcu udało mi się to ogarnąć i to w warunkach na parkingu przy bloku Very Happy
Ostatecznie okazało się, że winna jest przepustnica, wymieniłem na nową. Od kilku miesięcy na razie jest spokój.
Powrót do góry
Szwagier1986

Czytelnik



Dołączył: 06 Sie 2020
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Przeworsk
Posiadane auto: Peugeot 407 2 0 hdi. 307 1.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 30 Sie 2020, 22:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie na silnikiem


Witam. Dzięki za wyjaśnienie o co tu chodzi z tym wężykiem. Minęło już trochę czasu po tej przeróbce z tym wężykiem i ostatnio zauważyłem że jeszcze czasem delikatnie szczególnie na pierwszym biegu szarpnie autem. Nie jest za każdym razem ale raz na jakiś czas zrobi mi żabę... Sprawdzę jeszcze czy reszta wężyków jest cała i dam znać czy coś znalazłem. Ale jeszcze raz wiokei dzięki za wskazówki!
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot208

22 999

2012r.

122 927 km

łódzkie

Peugeot208

45 990

2017r.

51 000 km

śląskie

Peugeot2008

49 600

2017r.

163 815 km

podkarpackie

Peugeot3008

32 000

2012r.

199 500 km

śląskie

Peugeot208

17 900

2014r.

166 525 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System