Dołączył: 31 Maj 2012 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): lodz Posiadane auto: Peugeot partner 2.0 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 05 Mar 2021, 10:06
Temat postu:
Szarpanie silnikiem w przy około 1000 obrotach 2.0 hdi 90
Witam
Przyspieszając auto na dwójce ma wibracje, dowiedziałem się że jest to wina przegubu wewnętrznego, ale po chwili przechodzi, natomiast dalej jadąc np. na 4 lub 5 biegu powoli auto trzęsie silnikiem, okolice 1000-1500 obrotów, dam bardziej gazu przechodzi.
Dodam że Przepływomierz i EGR wymienione.
Pozdrawiam
Witam
W moim Berlingo 2.0 Hdi z 2002r. na wtryskach Siemens jest wkurzający problem. Na 4 i 5 biegu przy obr. około 1800-2000obr. jest szarpanie silnikiem i całą budą. Na początku myślałem, że jakaś poduszka, wyglądają ok. Filtr paliwa nowy Purflux. Przewody paliwowe do filtra dałem gumowe paliwowe - nic nie pomogło. Przewaliłem fora i jest to trudny problem, ludzie przy silniku masę rzeczy wymieniali i kicha. Ktoś pisał, że ściągnął bak ( Berlingo ), i wyczyścił jakiś smok, zasysacz przy obudowie pływaka. Patrzyłem na allegro jak to wygląda, tam chyba nie ma jakiegoś sita.
Help me.
Re: ( Peugeot Partner ) Szarpanie silnikiem w przy około 1000 obrotach 2.0 hdi 90
Dodam jeszcze. Jest tylko 1 błąd 1350 ( układ świec ). Podczas jazdy sprawdzałem jak zachowuje się ciśnienie na szynie CR gdy występuje szarpanie. Nie utrzymuje linii poziomej przy stałym gazie tylko piki: trochę rośnie, trochę maleje itd. Podobne odczyty są z przepływomierza w tej sytuacji. Z tego wynika, że jedno wynika z drugiego. Silnik odpala bez problemu. Chodzi równo. Trasę do Zakopca z Bydgoszczy bez prob. Tylko te poszarpywania 70km/h do 80km/h 5 bieg i od 90 do 95. Na 4 biegu przy ok 50 km/h. Przy prędkościach autostradowych można powiedzieć, że problemu nie ma.
Może to wynikać z mojej lekkiej nogi, nie cisnę go na codzień. Chciałem wymontować egr i go prewencyjnie wyczyścić, ale tu to wiecie jakie dojście i jeszcze zapieczone śruby.
Wiem, że dużo jest wątków w tej kwestii, ale nie chcę wymieniać pół silnika. Może czujnik położenia wału, potencjometr gazu itd. Dostałem radę od jednego forumowicza, źeby wymontować bak i wyczyścić sitko przy obudowie pływaka.
Ci o tym myślicie.
Aktualizacja: pokusiłem się na wymianę potencjometru gazu, niestety nic nie dało.
Niektórzy piszą, że zmiana filtra paliwa na inną markę „dodaje moc”. Ja mam filtr purlflux podobno najlepszy. Filtron wszyscy odradzają, wstawię Mann filter. To szarpanie mnie ……
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Partner ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.