Witam!
Oczekuję pomocy Chcę wymienić pasek rozrządu lecz nie zgadzają mi się znaki na kołach i na pasku. Czego się trzymać, bo jeśli przekręcę wałem 2 razy to jest różnica czterech zębów(między kołami a na pasku). Czy jest możliwość że poprzedni właściciel mojego samochodu założył pasek źle. I jeśli jest różnica tych czterech zębów to czy samochód będzie normalnie palił. Z góry dziękuję.
Nie ma takiej opcji aby poprzedni właściciel źle założył pasek ponieważ silnik by nie chodził lub bardzo kulawo. Nie może być odchyłu ani jednego zęba a przy obracaniu wałem musisz obrócić go 4 razy a nie 2 ponieważ 4 obroty wału korbowego to jest jeden cykl pracy silnika. Przy ustawieniu rozrządu musisz zablokować koło zębate na wałku rozrządu odpowiednim prętem i tak samo powinno się zablokować koło zamachowe. I dopiero wtedy zakładasz pasek oraz go naprężasz.
Nie ma takiej opcji aby poprzedni właściciel źle założył pasek ponieważ silnik by nie chodził lub bardzo kulawo. Nie może być odchyłu ani jednego zęba a przy obracaniu wałem musisz obrócić go 4 razy a nie 2 ponieważ 4 obroty wału korbowego to jest jeden cykl pracy silnika. Przy ustawieniu rozrządu musisz zablokować koło zębate na wałku rozrządu odpowiednim prętem i tak samo powinno się zablokować koło zamachowe. I dopiero wtedy zakładasz pasek oraz go naprężasz.
To wszystko morze się zgadzać tylko gość wcisnął pasek nie po znakach albo po prostu ta sama długość paska od innego samochodu i w tym momencie samochód będzie działał a ja nie widzę prawidłowych ustawień
@edit bo morze koleś wcisnoł pasek na odwal się tak jak mu pasowało
Jeżeli jesteś pewny że te odgłosy dochodzą od strony rozrządu to musisz wymienić WSZYSTKIE elementy rozrządu czyli pasek, rolki oraz pompę wody a nawet koło zębate na wale korbowym. Wymiana samego paska i jednej rolki na niewiele się zda ponieważ elementy wymienione bardzo szybko się zużyją z powodu nie wymienionych pozostałych części i nie dość że zapłacisz jeszcze raz za wymianę to do tego dojdą kolejne koszta związane z zakupem części. To w najlepszym przypadku a w najgorszym rozsypie się silnik.
Mam problem z rozrządem w peugeocie 205,urwał mi się pasek rozrządu.Silni został przekręcony kilka razy.Nie wiem jak się ustawia zawory tak aby współpracowały z tłokami.Są punkty na kole zębatym i zamachowym tylko nie wiem jak je ustawić a dokładnie czy punkty powinny iść na zewnątrz czy do wewnątrz.Proszę o rade _________________ prosze o pomoc
Witam. Niechce cie kolego wprowadzic w blad, ale jak dobrze pamietam to nie jest to silnik ,, bezkolizyjny''. Krotko mowiac oznacza to ze w przypadku zerwania paska rozrzadu tloki spotkac moga sie z zaworami, co niestety ozacza w ,,lepszym przypadku'' pokrzywienie zaworow. ( w gorszym zawor przebije lub uszkodzi tlok ) Jesli tak sie stalo to wymiana paska i nic ci nieda. narobisz tylko biedy probujac odpalic silnik. Ale dawno juz nie robilem takich zeczy wiec niechce wprowadzic cie w blad. Pytaj kolegow na forum, lub zapytaj mechanika czy zawory sie mijaja w tym silniku w przypadku zerwania paska, czy nie. Jesli NIE- sciagaj glowice. I pamietaj ze wymienia sie wszystko,NIE tylko pasek. Tj rolki, pompa wody jesli ma naped z paska rozrzadu.... _________________ swiadomy
Odnośnie ww odgłosów, Czy jesteś pewny że to w rozrządzie? Ja miałem podobne odgłosy i też wydawało mi się że w rozrządzie. Okazało się że to łożysko oporowe sprzęgła. _________________ switkowski1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.