Czy luz zaworowy może spowodować kopcenie silnika ?
Czy luz zaworowy może spowodować kopcenie silnika ?
Chodzi mi o kopcenie na kolor błękitny przy dodawaniu gazu silnik ciepły czy zimny nie ma różnicy wymienione zostały:
-zawory
-pierścienie
-uszczelka pod głowicą
Re: ( Peugeot 405 ) Czy luz zaworowy może spowodować kopcenie silnika ?
Nie czepiałbym się luzu zaworowego ponieważ jak by były źle ustawione to nie miałbyś mocy lub były by problemy z odpalaniem i przyspieszaniem. W Twoim przypadku stawiałbym na pompę wtryskową która podaje za dużą dawkę paliwa lub na wylatane wtryskiwacze.
Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 228 Skąd jesteś (miejscowość / region): opolskie Posiadane auto: Nissan Primera P12 2,2
Piwa: 1/3
Wysłany: Wto 28 Lip 2009, 21:14
Temat postu:
Re: ( Peugeot 405 ) Czy luz zaworowy może spowodować kopcenie silnika ?
kolego to Ze końcówka tłumika jest mokra to normalne po wym.pierścieni.Ale Ze kopci na niebiesko to zle ustawiona pompa wtryskowa czyli zapłon.zostaw to niech sie to wszystko dotrze dobze a jak nie ustanie to wtedy sprawdz zapłon mogą być nieszczelne zawory. _________________ Enku
Re: ( Peugeot 405 ) Czy luz zaworowy może spowodować kopcenie silnika ?
moim zdaniem wymiana pierścieni w takim dieslu to głupota materiały tj cylinder i tłok są zużyte i spasowane ze starymi pierścieniami wiadomo że obecne pierścienie nie dorównają jakością tym francuskim dlatego remont diesla polegający na wymianie pierścieni moim zdaniem skończy się tylko głośna pracą silnika kopceniem i jego szybkim zużyciem
Stare fabryczne pierścienie ścierały sie równo z tłokiem i cylindrem natomiast nowe już nie będą idealnie leżały w tłoku i nie spasują sie tak z reszta materiałów.Ale kopcenie to jak nie olej to pompa i wtryski czy miałeś ustawiane ciśnienie pompy paliwowej odpowiednio do ciśnienia w cylindrach czy pompa jest ustawiona tak jak fabrycznie bo jesli tak to tu jest przyczyna dymu ;] _________________ Michał
Re: ( Peugeot 405 ) Czy luz zaworowy może spowodować kopcenie silnika ?
daj spokój pompie i wtryskom. wtedy dym byłby czarny a rura nie byłaby mokra. to jest wina oleju który nie jest zbierany z tulei przez nowe pierścienie.
pisałes że były wymieniane wiec ideałem byłoby je najpierw dotrzeć.
stare zasady mówia jasno że po kapitalnym remoncie silnik musi byc docierany przez 30 motogodzin. obecne silniki oraz cześci są juz lepiej spasowane wiec czas krótrzy
natomiast po wymianie samych pierścieni czas dotarcia jest odpowiednio krótszy.
dodam że silnik na dotarciu nie powinien byc poddawany duzym obciązeniom oraz nie powinien dostawać zbyt duzych obrotów.
z czasem problem powinien zelzeć ale kopcić i barać powoli olej juz może do konca. chyba że wymienisz wszystko.
dodam że nowe tłoki i tuleje sa idealnie okragłe natomiast te chodzone juz sa owalne, odpowiada za to czysta fizyka. tłok podczas zapłony jest pchany na dół z dużą siłą a opiera się na korbowodzie który jest pod pewnym katem wiec siłą rzeczy tłok opiera sie na sience i po niej ześlizguje na dół.
rozbierz stary silnik a zobaczysz że jesta strona tłoka oraz tulei jest inna niz druga _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 405 ) Silnik iskrowy-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.