Witam!
Mam peugeot 407 2,0 HDI 2005r. Od pewnego czasu korek wlewu płynu do wspomagania jest mokry. Po wyłączeniu silnika zaczyna płyn się pienić i wycieka przez otwór w korku. Jaka jest tego przyczyna?
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Witam. Ostatnio miałem ten sam problem u siebie, ale wystarczyło kupić olej i wymienić. Olej od wspomagania dlatego się pieni, bo jest go za mało i układ się zapowietrza. Koszt oleju (ja kupowałem w citroenie) 52zł i wymiana 50zł. Można także kupić i dolać. Aby odpowietrzyć należy nalać centymetr do półtora powyżej max i kręcić kierownicą do oporu od jednej strony do drugiej i monitować poziom.
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Płyn jest dolewany bezpośrednio do pompy (wspomaganie elektryczne)
Nie ma tam żadnego zbiorniczka więc odpowietrznik w korku będzie stale z lekka wilgotny. Jest tak w większości przypadków. W zimne dni płyn z lekka traci swoje właściwości i się pieni, pomoże dolewka (nie zawsze) lub wymiana całego.
Miałem ostatnio ten sam problem, pomogła dolewka ale jak pamiętam od zawsze było tam wilgotno.
Płyn jaki jest potrzebny do wspomagania z pompą elektryczną to:
TOTAL FLUID DA
lub
FLUID DA (jest to total tyle, że z ASO) cena w Peugeot Olsztyn 54 zł
Nie ma "MAX" dla dolewki i z tego co czytałem ile wlezie lać, ale raczej nie polecam...
Odpowietrzanie jak wyżej tyle że co dzień lepiej sprawdzić stan bo może się dalej odpowietrzył.
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Nie lejemy ile wlazie, tylko z 2 cm powyzej MAX. Pamietahjmy zeby poziom sprawdzac najlepiej po przestanej nocy na zimnym silniku. No i niestety zimowa pora trzeba wszystkie plyny czesciej monitorowac, nawet ten od wspomagania. Pozdrawiam
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Wto 21 Gru 2010, 14:42
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
witam - koledzy kazde wspomaganie ma zbiorniczek nawet te z elektrycznym wspomaganiem .
- tam powinno byc sucho - jak wszedzie inaczej to sie nazywa - niekontrolowane wycieki.
- poziom : miedzi min- a max. !! nie ma mowy o dolewaniu pow. max - wtedy cisnienie - bedzie wyciskac na zwenatrz .
- sam zbiorniczek osadzony jest na oringu - wycieki ?
- w korku jest uszczelka - i zaworek odpowietrzajacy -mosi byc drozny - szpilka - powietrze sprezone. - jezeli jest nadmiar plynu tam go wypycha.
- wspomaganie - w zaleznosci od rocznika pracuje na zasadzie sprezania - płynu .
ps. jezeli nie ma zaznaczonego min- max- -- patrz do srodka / siatka / powinna byc zakryta płynem . 2-3 mm ..
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Trzymamy poziom ok 2 cm powyzej max, bez obaw ze jakies cisnienie go wyrzuci bo jak wspomniales jest tam odpowietrznik. Najprawdopodobniej miarka jest zle wyskalowana, bo duzo problemów z pompa zaczyna sie jak plynu mamy miedzy min a max. Wywalanie plynu to objaz za niskiego poziomu, pieni sie on poniewaz jest zasysany z powietrzem, przez co powstaja bomble. Nie wiem o jakiej siatce mówisz, bynajmniej w elektrycznej pompie takiej nie ma, wiec nie bede zabieral glosu.
W kazdym razie dla bezpieczniejszej jazdy i mniejszych problemów ze wspomaganiem trzymamy poziom pow max.
Temat wielokrotnie opisywany:)
Pozdrawiam
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBUSKIE Posiadane auto: 407SW
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Sty 2011, 08:31
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Witam. Mam podobny problem. Mokry korek, wspomaganie momentami bardzo ciężko chodzi. W zbiorniczku prawie sucho - trochę płynu na dnie (ok. cm). W związku z tym mam pytanie czy wystarczy dolewka, czy trzeba wymieniać i wysysać olej z samej pompy. Czy w związku z tym, że w zbiorniczku prawie nie mam płynu muszę się spieszyć z jego wymianą (zatarcie pompy)?
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBUSKIE Posiadane auto: 407SW
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Sty 2011, 12:03
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Chyba będę decydował się na dolewkę FLUIDE DA. Mam jednak mały problem związany z tym, że kupiłem auto ok. dwa miesiące temu i nie mam pojęcia jaki płyn znajduje się w środku, a ponoć są one niemieszalne. Wiem, że auto serwisowane było w Belgii, więc wydaje mi się, że nie powinno być problemu z dolaniem jeśli kupię w płyn w salonie w Polsce. Dobrze myślę? Z góry dzięki za pomoc.
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Witam, zauważyłem ten sam objaw jak chyba znaczna większość użytkowników 407. Zadzwoniłem do ASO i gość mi odpowiada na pytania, czy płyn się wymienia? ON - nie ma takiej potrzeby chyba, że chcę, JA - jaki płyn? ON - podał, że DA, JA - TOTAL FLUIDE DA? ON po konsultacji, że tak, JA - co może być przyczyną wilgotnego korka? ON - prawdopodobnie pompa klęka, może to trwać latami lub paść całkowicie, koszt pompy ok 2500zł (sic) Zasugerowałem dolewkę i odpowietrzenie zgodnie z podpowiedziami na forum, ON - no też można ale nie kupi się poza ASO płynu i litr kosztuje 53zł. I tu się pomylił, kupiłem w innym sklepie za 40zł oryginalny Total Fluide DA-PR 9730.AI , po prostu na drugi dzień przywieźli z hurtowni bo nie mieli na sklepie. Dolałem kieliszek bo faktycznie miarka była sucha, pokręciłem kilka razy kierownicą, trochę się pieniło bo powietrze uciekało z układu i przestało, pojeździłem trochę koreczek suchy. Z zebranych danych ustaliłem, że w 407 występują tylko pompy elektryczno-hydrauliczne, stosuje się do nich oryginalnie płyn Total Fluide DA-PR 9730.AI , gdzie symbol DA mówi iż do takich właśnie pomp i do stosowania w rejonach o mroźnych zimach. Właśnie mrozy przeważnie są powodem zmiany gęstości płynu i wstępnego pocenia się koreczków, potem się pocą z powodu małej ilości płynu i zapowietrzenia o ile to nie jest faktyczna awaria pompy.
Jeszcze takie małe spostrzeżenie jak szukałem tego płynu po różnych sklepach, w jednym sprzedawczyni mi podpowiedziała, że miała taki odpowiednik tego płynu taki czerwony ale się skończył i że na ORLENIE mają podobny płyn do układów wspomagania bo go produkują. Nie wiem, sprawdzać nie chciałem tej opcji, bo jeśli ona mi po kolorze chciała dopasować płyn a nie po symbolach to borygo też jest trochę czerwone. I tu trzeba uważać aby czasem nie uzupełniać zamiennikiem o innej specyfikacji aby nie pojawił się następny powód występowania wilgotnego korka.
W karcie przeglądów PEUGEOT widnieje jeszcze płyn Total Fluide AT42-PR 9730.A3 przy modelu 307, domyślam się, że ten jest do pomp innych rodzajów występujących w innych modelach pegotów i ma troszkę inne właściwości niż ten wyżej. Czy wolno je mieszać lub zamieniać nie wiem i chyba sprawdzał nie będę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.