witam, objawy to: w czasie jazdy po zdjęciu nogi z gazu lub przy hamowaniu obroty silnika spadają i nagle się podnoszą jakby ktoś celowo dotkną pedału gazu i go puścił. komp wykazał awarie zaworu egr, mechanik powiedział mi że równie dobrze może to być elektrozawór który wytwarza podciśnienie do sterowania egr, ale żeby go sprawdzić najlepiej go wyjąć i dmuchnąć lub zassać powietrze. czytałem że można egr jakoś zaślepić, ale nie wiem jak, czekam na rady forumowiczów, pozdrawiam
zawor znajduje sie po prawej stronie (od strony skrzyni) demontaz dosc uciazliwy (7 srubek w sumie razem z orurowaniem) po lewej stronie od strony rozrzadu jest zawor podcisnienia turbo. jestem po zaslepieniu egr i mile wrazenia:) ciekawe jak ze spalaniem bedzie.
w 2.0hdi 136ps egr jest elektryczny z silniczkiem krokowym.
dzięki za odpowiedź, a czy ten zawór podciśnieniowy od turbiny jest powiązany z egr bo widzę że ten mój mechanik chyba nie bardzo ma pojęcie o tych samochodach, może ktoś zna dobrego mechanika w okolicach Siedlec, jeszcze jedno pytanie: jak zaślepić egr?
Witam! pisze w tym temacie bo sadze ze jest to zwiazane z zaworem egr. Auto mam od tygodnia, w tygodniu na poczatku nie zaowazylem problemu bo jazda byla tylko do pracy 50% miasto 50% autostrda, jak na weekend wybralem sie dalej to po jakis 20-30 minutach na trasie raptownie spadla moc auta, bieg 6 praktycznie nie wchodzil w gre na autostradzie, lekkie wzniesienie i zwalnial jak wyprzedzal kazde auto to teraz ledwo dawal rade, i tak do miejsca przeznaczenia, na drugi dzien tak samo po odpaleniu wszystko ladnie auto mialo swoja moc, zrywalo sie az milo ale znow po jakims czasie, mialem akurat wcisniety gaz to poczulem nawet na pedale jak moc spadla raptownie i to samo az do konca trasy. I tak to wyglada na poczatku zawsze gra a jak sie jedzie jakis czas to moc zdycha. Jak zaczolem szukac na forach o tym to natknolem sie na zawor EGR i to chyba nabardziej prawdopodobne. Jesli dobrze rozumiem to sluzy to tylko do przepalenia spalin aby bylo bardziej ekologicznie ale tym samym traci moc przez spaliny w komorze, czyli jesli zawor sie nie otworzy to jedyne co to poprostu spaliny beda 'brudne' a auto bedzie palio jak je pan producent stworzyl. Jesli cos pominolem lub wogole zle rozumuje niech mnie ktos poprawi.
Na koniec czy po odlaczeniu wezyka podcisnienia do zaworu zawor zostanie w owej pozycji i zalatwi to sprawe, czy wymaga to innego zabiegu (no i czy da sie zrobc samemu czy mechanik) oraz czy komputer widzi to jako jakis blad czy nic sie nie bedzie wyswietlalo? Staralem sie opisac jak najbardziej wiec bede wdzieczny za wyrozumialosc po przeczytaniu
Jak odlaczysz wezyk to kom powinien wyrzucic Ci depolution system faulty, ale w/g mnie twój problem nie ma sie nijak z EGRem. Poszukalbym przyczyny gdzie indziej a najlepiej PPSem bo i tak to bedzie konieczne.
Witam. Zeby nie tworzyc nowego tematu piszę tutaj. Problem (wedlug komputera) znajduje się w EGR. Auto kupilem tydzien temu, przy kupnie nic się nie pokazywalo, w drodze powrotnej też. Problem z EGR pojawil się dopiero po czyszczeniu komputera z błędów u mechanika. Od czyszczenia komputera z błędów zapalil się check engine i pokazuje "depollution system failed", z autem nic się nie dzieje, poza tym komunikatem. Na własną rękę podłączyłem kostkę diagnostyczną i komputer pokazał błąd z EGR, po wyczyszczeniu błędów po krotkiej jezdzie auto znow pokazalo bład. Nie wiem, czy się tym przejmować i oddac auto do mechanika czy nie, ale auto jezdzi tak jak jezdzilo po kupnie, zrywa się jak nalezy, nie szarpie, nie traci mocy. Ktoś coś doradzi?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.