Witam.
Moja 305 pobiara olej.
Czy jest jakiś spec, co mi wytłumaczy jak poznać czym więcej pobiera górą czy dołem silnika?
fakt jest taki, że tylna rura wychodząca z tłumika jest cała czarna i to jest raczej maziste, niż suche i oczywiście bardzo czarne.
Czy zatem uszczelniacze na zaworach - pewnie w szczególności wydechowych powodują te wycieki?
bo to tak wygląda jakby ten olej był wydmuchiwany ze spalinami.
dołem też mi pewnie bierze olej - ale nie będę go rozbierał, raz robiłem - i nie potrzebnie stary (ojciec) wygładził lekko tzw "jodełkę" na tulejach - żeby mniej opiłków było przy pierwszych kilometrach, z racji, że silnik i skrzynia biegów na jednym oleju chodzą.
Przedobrzył.
Aha - dla wyjaśnienia - ciśnienie na tłokach trzyma średnio po 14 - 14,5 atmosfery.
to wynika z tego że przynajmniej górne pierścienie dobrze uszczelniają komorę spalania.
Kopci trochę po zapaleniu.
I jak stoję na ulicy dłuższą chwilę - np w korku, i silnik ma jakieś 88 - 96 stopni celcjusza - to przy ruszaniu - puszcza dośc dużą chmurę - koloru raczej jasno siwo niebieskiego.
I Śmierdzi jakby przypalonym olejem.
Ahja - ze 3 razy się przygrzał - chwilę, ale pewnie miał ze 110 stopni - raz termostat się nie otworzył, raz mi przewód spadł - i płynu ubyło.
Czy zatem te uszczelniacze gumowe się nie przywędziły?
I czy możliwe jest wymiana uszczelniacdzy bez zdejmowania głowicy - obraczjąc wałem w taki sposób, aby po kolei ściągać sprężyny z popychaczy - i by się opierały na tłokach?
bo nie uśmiecha mi się ściąganie tej głowicy - tyle pracy, kosztów - bo uszczelka głowicy, uszczelka bocznego dekla rozrządu - sporo kosztuje - bo mam rozrząd na łańcuch, czyli olejowe rozwiązanie.
Re: ( Peugeot 305 ) pobieranie oleju - góra czy dół?
Hej
To że masz okopconą rurę i ten niebieski dym zdecydowanie świadczy o uszczelniaczach zaworowch a nawet zużytach prowadnicach i trzonkach zaworowych (ja tak miałem)
Teraz mam głowicę zrobioną ale nadal olej jeszcze bierze ale to już inna przyczyna.......
Cytat:
Przedobrzył
co masz na myśli ??
ta jodełka musi być zawsze przy nowych pierścieniach aby się dobrze ułożyły w cylindrach bo inaczej też będzie źle
Cytat:
Aha - dla wyjaśnienia - ciśnienie na tłokach trzyma średnio po 14 - 14,5 atmosfery.
to wynika z tego że przynajmniej górne pierścienie dobrze uszczelniają komorę spalania
Górne pierścienie nawet idealnie spasowane nie mają nic do oleju i będą przepuszczały.........
Cytat:
I czy możliwe jest wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy - obracając wałem w taki sposób, aby po kolei ściągać sprężyny z popychaczy - i by się opierały na tłokach?
Nie myslałem nad tym nawet. W niektórych samochodach da siętak zrobić, czy tu...........nie wiem. Jak znajdę czas to zobaczę czy się da bo mam luźną zdjętą glowicę............ale dopiero po sesji
Ja 2 mesiące temu rozbierałem cały silnik z powodu własnie oleju
Re: ( Peugeot 305 ) pobieranie oleju - góra czy dół?
witam
no widzisz - to utwierdzasz mnie w przekonaniu że puszczają uszczelniacze na zaworach.
odnośnie przedobrzenia - chodziło mi o to , że ojciec trochę wygładził papierem 800 tą jodełkę na tulejach - i pewnie dla tego pobiera mi olej dołem.
a jeżeli chodzi o gniazda zaworów i zawory - cóż, są idealne - bo są nowe zawory - i prawie wcale nie było luzu - więc odpada teoria uszkodzenia zaworów - gniazda natomiast zostały wyszlifowane tymi zaworami - i są idealnie dopasowane, żadnych wżerów ani nierówności.
tylko uszczelniacze były gumkowe założone - i pewnie się zdezelowały od temperatury.
to odpisz mi jak będziesz coś więcej wiedział o tej wymianie uszczelniaczy ok
Re: ( Peugeot 305 ) pobieranie oleju - góra czy dół?
A sprawdzałeś w jakim stanie są prowadnice zawórów ?? Bo nowy zawór to nie wszystko
Dotarce gniazda też nie ma nic wspóknego z poborem oleju.......... tylko luz zaworu w prowadnicy i uszczelniacze
Oglądałem dziś tą moją luźną głowicę i bardzo jest prawdopodobne, że uda się wymienić uszczelniacze bez ściągania głowicy
Zawory są pod kątem a denka tłoków są calkowice plaskie, więc zawór za dużo się nie wsunie. Niektórzy dorabiają jeszcze końcówkęw miejsce świecy i pompują do cylindra powietrze pod cisnieniem aby zawór podtrzymać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 305 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.