Witam posiadam Peugeota 306 silnik 1.9 TDI na pompie Bosh. rocznik 1994r. Mam pytanie otóż gdy silnik jest zimny albo po wyłączeniu i obcieknięciu oleju silnikowego na bagnecie jest ledwo co oleju mimo iż tego samego dnia dolałem do niego 500ml Mobil 15w 40 mineralnego. Jaka moze byc tego przyczyna??? otóż jak kupywalem samochod to tak rowniez bylo i jak nim jechalem ponad 200km do domu to żadna kontrolka od oleju sie nie zapaliła proszę doradzcie mi cos bo nie chce aby silnik został zatarty ze wzgledu na brak smarowania
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Pon 09 Sty 2012, 21:59
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) Stan oleju w silniku
witam - kolego postaw auto na rownym - gdy silnik będzie zimny dolej oleju do 3/4 bagnetu i w trase ... Przejedz np. 200 km i tak samo kontrolowac na zimnym- równym podłozu . Jezeli bedzie roznica to kociołek do wymiany ew. kapitalka. Mechanik podejmie decyzję czy cały silnik czy tylko góra , czyli głowica - / +- / 1000 zł. ,/ Jest jeszcze alternatywa inny uzywany / pewny / ... TAK jak kolega radzi moze pobierac turbina - Odkręc przewód powietrza za turbiną / wylot / i sprawdz czy w przewodach masz olej / masz przyczyne ..
PS. ile ma kociołek przebiegu ??? w tym roczniku wszystko jest mozliwe .. Stan silnika trudno ocenic na forum - decyzja Twoja i mechanika --- powodzenia --- Jezeli na 1000 km, dolejesz z 1 litr oleju np. 10/40 to w tym roczniku OK - trasa do wiosny ..
no on jak na 18 rok co mu leci bo to 1994 rok jest ten samochod a przebieg ma 251 tys przejechane. Zrobilem tak jak mowiles zalałem go do 3/4 bagnetu i zobaczymy wiadomo nowy nie jest to moze troszke brac oleju. Nie sprawdziłem tych przewodów jak w sobote go bede odbierac od znajomego to sprawdze czy na kablach jest olej.
jak to gdzies juz przeczytałem i jak mawia pan który sprzedaje mi olej-jesli nic sie nie dzieje to dolewać oleju i jezdzić az nie stanie na amen.w takim starym wozie nieopłacalne juz remontowanie silnika
Spróbowałbym zmienić olej na inny i zobaczyć jak będzie na nim silnik pracował. Osobiście mam pozytywne doświadczenia z Shell Helix Ultra 5W30 lub 5W40. Wprowadzili nie dawno olej w nowej trchnologii Pureplus. Zastosowałem i jestem zadowolony. Z całą pewnością wymieniałbym pomimo tego, iż jest longlife co 15tyś km. dla spokoju i pewności.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.