Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa / UK Posiadane auto: Renault Laguna 1.8 16V 2002r
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 02 Lip 2008, 15:57
Temat postu:
Nie działa wentylator nawiewu
Usterka jak w temacie, pojawiła się z dnia na dzień. Poprostu któregoś dnia włączam nadmuch i cisza. Jeżeli miał ktoś podobną usterkę to proszę o porady. Zwłaszcza jak się dostać do tego wentylatora bo od strony podszybia nie można a w środku auta przeszkadza schowek. Sprawdziłem bezpieczniki i są ok. Co dalej?
Spróbój zmostkować wyłącznik nawiewu tylko upewnij się najpierw jaki przewód jest w środku wyłącznika albo najlepiej pożycz od kogoś taki wyłącznik. Aby się dostać do wentylatora to musisz zdjąć całą konsole-współczuje. Ja straciłem pół dnia aby wymienić nagrzewnice. Powodzenia.
Zrób tak załacz nawiew i puknij pod schowkiem jak zacznie działać to 100% nawet 1000% szczotki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Można zrobić to samemu tylko trzeba się troche powyginać hehe ale warto bo się ma satysfakcje ze sie zrobi!! Pozdrawiam
Usterka już usunięta, ale musiałem udać się do fachowca. Spalony był jakiś opornik i teraz wszystko gra.
Witam,
a przyjrzałeś się może gdzie jest ten opornik ? mam identyczne objawy i identyczny kłopot z wyjęciem wentylatora - może opornik da się wyjąć bez rozbierania całości ?
Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa / UK Posiadane auto: Renault Laguna 1.8 16V 2002r
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 27 Wrz 2008, 12:03
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) Nie działa wentylator nawiewu
Najprawdopodobniej wyciagali caly silniczek dmuchawy, nie wiem bo zostawialem auto w warsztacie. Mnie usuniecie usterki kosztowalo 30 zl wiec nie wiem czy warto sie samemu bawic w naprawe bo dojscie do dmuchawy nie jest latwe.
Znalazłem opornik - jest pod maskownicą przy wlocie powietrza.
- zdejmujemy maskownicę spod szyby od strony pasażera
- odkręcamy "trójkąt" metalowy - 3 śruby 13-stki
- zdejmujemy gumową osłonę wlotu powietrza do wnętrza samochodu
- zdejmujemy plastikową osłonkę wlotu powietrza i mamy dostęp do opornika
- watro przestawić prędkość nadmuchu na "-1" (obieg zamknięty) będzie łatwiejsze dojście do opornika
- opornik przekręcamy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara - powinien sam "wyjść"
Serwis Peugeot "zaśpiewał" mi dziś 42 pln za samą część bez robocizny więc 30 pln to tanio Ech, mieć zaufany warsztat .... _________________ Peugeot 306 1.8 Aut.
Po wymianie wszystko gra
Dla zainteresowanych : nie działało mi na żadnej prędkości co mija się z tezą że przy przepalonym oporniku najwyższa prędkość "4"-ka działa.
Koszt 40 pln i 15 minut na rozkręcenie/wymianę/skręcenie całości przez laika. _________________ Peugeot 306 1.8 Aut.
Mam 306 sedan 1,9 D (z klima i bez turbo), zdarzyło mi się to samo, czyli nawiew przestał działać, wyciągnąłem silnik żeby sprzwdzic na "krótko", dobrać się do niego można (u mnie przynajmniej) od spodu deski po stronie pasażera, odręciłe 4 wkręty krzyżakowe i wyszedł silnik z wirnikiem i... to coś co podobno nazywa się "opornikiem", u mnie to "coś" to jakaś elektronika wpakowana w obudowe z radiatorem i zalana żywicą więc nie wiem co jest w środku ale podobno to właśnie padło i trzeba kupić cały silnik z tym regulatorem. Ze względu że jak widzę odmian do samych Peugeotów 306 jest pełno to opiszę swoje urządzenie.
Silnik przykręcony jest 2 wkretami do płytki/pokrywy, po odkreceniu silnika można odkręcic ten element regulacyjny, w moim przypadku z tego elementu wychodziły 2 grube kable do samego silnika i 3 złączki, które normalnie przechodzą przez platikową podstawę całości tworząc tam gniazdo w ktore wchodzi wtyczka z 4 otworami (wykorzystywane sa tylko 3). Po wymontowaniu silnika sprawdzilem miernikiem ze za zewnętrznych pinach wtyczki ktora wchodzi we wspomniany plastik jast zawsze napięcie 12 V (zawsze gdy gluczykw stacyjce), srodkowy pin wtyczki to regulacja obrotów, napięcie mierzone na tym pinie wzgledem masy zmienialo sie 05,- 5,2 V plynnie w zaleznosci od połozeneia regulatora obrotow na panelu sterujacym. Silnik, jak juz wposmnialem, podłaczony pod aku smiga jak gupi ale po podlaczeniu do wtyczki, na ktrej zawsze jest napiecie 12 V to wtedy napiecie to spada do nico ponad 2 V
I tu jest caly bol, u mechanika powiedzieli mi ze to pewnie ten regulator psuje wszystko i stad tak napiecie spada, coz.... kupie i zobacze czy mieli racje.
Ciekawostka dla zainteresowanych, podobno od ktorego rocznika sterowanie czymkolwiek w samochodzie odbywa sie nie wzgledem masy ale wzgledem + czyli to zmienia sie wartosc ujemnego potencjalu !!
Co moze tłumaczyć wartość 2 V po podłaczeniu silnika i nie wystrzelenie zadnego bezpiecznika (chyba).
mój problem polega na tym, że wentylator zachowywał się tak jakby sie łozysko zacierało. na początku wydawał dźwięki jakby mu ktoś kija pchał żeberka :) czasem pomagało jak przełączyłem na wyższy bieg a czasem musiałem go wyłączyc na kilka minut. po tym sadziłem ze mógł sie poluzowac :) ale na koncu doszło to ze zaczoł piszczec zwalniać i dodatkowo dawał dzwięki "kijka" i, po wyłączeniu nie dał sie włączyć. po kilku minutach dało sie ale na kilka sekunnd i objawy wracały. wniosek był jasny :) łożysko. (najgorsze że rzecz działa sie w nocy przy temperaturze -15 stopni a do przejechania miałem jeszcze ponad 200 km)
problem teraz jak sie dobrac do silnika :), przeraziło mnie, że należy demontować cały kokpit :/ ale jak juz napisał obe1978 można go wydobyć od spodu od strony pasażera nie demontując schowka :) (ja wyjąłem górny aby zakuknąć jak to wygląda potem dolny) niepotrzebnie ale lepiej widać :)
po wyjęciu sprawdziłem luz ( nie było) podłączyłem go na krótko pod akumulator i śmigał jak szalony :) podpiołem ponownie pod przewody i działał ale tylko minute :/ wiec teraz nie wiem co to może być chyba ten opornik czy coś :/
dzisiaj zadzwoniłem do sklepu aby zamówić ten opornik a raczej ta opornice i pan powiedział mi ze jak wentylator wcale nie działa to musi być cos innego ponieważ jak padnie opornica to wentylator powinien działac na najwyzszym biegu ponieważ wszystkie samochody swiata tak mają wiec zaraz zaczołem sie dobierać do styków przełącznika, okazało sie że do tych styków wcale nie dociera prąd :/ zadzwoniłem do mechaniora aby sie czegos dowiedzieć a ten powiedział mi to samo co ten ze sklepu ale jak go przycisnałem i nieco wiecej powiedziałem to powiedział ze wentylator działa na najwyzszym biegu ale tylko wtedy jak spali sie bezpiecznik termiczny który jest przy tej opornicy ale jeśli padnie opornica to moze nie działać wcale.
tak więc zamówiłem ta oporna opornice i jutro zobaczymy
nie omieszkam oczywiście napisać jak sie to skńczyło
dodam tylko ze jak wyjałem wentylator i sprawdziłem go (działa) to go popsułem
wypadł mi na ziemie i uchwyt w mak poszedł, teraz go rekontruuje :/
wiec jak obiecałem tak zrobie
dzisiaj wpadła mi w ręce zamówiona opornica, wpinam ja w obwód, przekręcam pokretełko i co?? działa
wiec podsumowanie:
do wentylatora można siedostać od strony pasażera w kabinie samochodu, wystarczy zdjąć taka małą osłonke na spinkach, odkręcamy 3 śrubki na krzyzak i wentylator wychodzi do dołu. natomisat opornica znajduje sie pod maską w podszybiu również od strony pasażera.
odkręcamy ta osłonke (ala krateczke) na 2 śrubki torksy, następnie taki metalowy trójkącik na 3 żruby 13. następnie ściągamy gumową osłone wlotu potem filtr powietrza i widzimy rure z ala przepustnicą (służy do odciecia dolotu powietrza i utrorzenie obiegu zamknietego) jak ja zamkniemy to bedzie łatwiej wyjąć tą opornice, okręcamy ją w lewo i sama wychodzi i to wszystko.
wniosek. jak padnie opornica wentylator może wcale nie działać a nie tak ze tylko na 4 biegu bedzie chodził, aby tak było musi sie przepalić bezpiecznik termiczny (jak juz wcześniej pisałem)
sądze ze to powinno sporo pomóc komuś w przyszłości
ja rozkręciłem pół samochodu
cześć! mam identyczny problem co Pisarmen. z tym że dzisiaj mechanik to oglądał i powiedział że nowy wentylotor z elektroniką potrzebny. Może to inna sprawa bo mam 206?
a masz klime?? jak masz to możliwe ze ta opornica lub bezpiecznik termiczny jest przy wentylatorze w jakiejś zawoskowanej kostce jak to już ktoś wcześniej opisał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Wnętrze-klimatyzacja-nawiew-konsola
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.