Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Małopolska Posiadane auto: Renault Scenic 1 ph 2 2001r 1.6 16v 107 KM(K4M700), Renault Laguna II PH I 2.0 IDE 16v(140)KM
Piwa: 5/21
Wysłany: Sob 27 Paź 2012, 23:09
Temat postu:
Dymi na biało Peugeot 106 1.4 XRD
Witam wszystkich i proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.Od jakichś 2 dni mój Peugeot zaczął dymić na biało przy odpalaniu oraz podczas jazdy.Dopóki silnik się nie zagrzeje to dymi na biało,nie ważne czy jadę czy auto stoi na wolnych obrotach.Możliwe że strzeliła uszczelka pod głowicą i płyn dostaje się do komory spalania ?.Pozdrawiam
Potencjalna przyczyna to np . 1;niska temperatura zewnętrzna ,2;częsta eksploatacja silnika podczas pracy poniżej 60*C 3;woda w ukladzie wydechowym 4;jazda na krotkich odcinkach .5;paliwo o zbyt niskich parametrach [można zastosować dodatek] Wszystko to pod warunkiem że z ukladu chlodzenia nie ubywa płynu ,stan oleju nie podnosi się bez przyczyny a silnik odpala bezproblemowo w niskich temperaturach. _________________ To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc
Oprócz tego wszystkiego, co Kolega napisał, może być jeszcze tak, że masz już trochę niskie ciśnienie sprężania, a teraz się oziębiło i dopóki silnik się nie zagrzeje, niezbyt dokładnie spala paliwo i kopci na jasno z ewidentnym zapachem oleju napędowego. (mam to w jeepie 2,1 td)
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
witam - kolego jaki ma przebieg auto ? czy wczesniej , jak było ciepło tył ten objaw ? Obecnie jak auto zagrzane, wystepuje taka sama intensywność ?? W przypadku niskich tem., wystepuje zawsze na poczatku kondensacja . Zauważasz wtedy,że z rur wydechowych kapie woda .. to jest normalny objaw . Ale moze byc tak jak koledzy podpowiadaja . Na tym etapie obserwacja zachowań kociołka : dynamika, szarpanie silnikiem, trudności z odpaleniem itp.
Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Małopolska Posiadane auto: Renault Scenic 1 ph 2 2001r 1.6 16v 107 KM(K4M700), Renault Laguna II PH I 2.0 IDE 16v(140)KM
Piwa: 5/21
Witam i przepraszam za brak odpowiedzi na wasze pytania.Co do przebiegu to ma już 236 tys.km.Co do kapania wody z wydechu to nie zauważyłem takiego objawu.Oleju nie przybywa i z odpalaniem nie ma też najmniejszego problemu,co do pytań kolegi piekny-gienus to nie szarpie silnikiem i nie stracił też na mocy.Bardziej bym się skłaniał do odpowiedzi kolegi dziadek1,ponieważ podczas pracy silnika czuć specyficzny zapach nie do końca spalonej ropy(przynajmniej tak mi się wydaje).
P.S.Wcześniej jak było ciepło to nie kopcił na biało
Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Małopolska Posiadane auto: Renault Scenic 1 ph 2 2001r 1.6 16v 107 KM(K4M700), Renault Laguna II PH I 2.0 IDE 16v(140)KM
Piwa: 5/21
Niestety padła chyba uszczelka pod głowicą.Dzisiaj rano ciężko palił,musiałem go chwilę kręcić a poza tym ubyło mi płynu w zbiorniczku
Tak swoją drogą to nie wiem dlaczego po tym jak mi ubędzie płynu w zbiorniczku,to po rozgrzaniu się silnika to płynu przybywa mniej więcej tyle samo ile ubyło
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 106 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.